• Anonym (Ompa)

Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen

Jag börjar bli så fruktansvärt less på det här. Första gången trodde jag han skämtade, men nu kom det upp igen.

Han hade en väldigt gammal profilbild på appen vi träffades och han ser inte alls ut så idag... många kilo mer, dåliga tänder och allmänt sliten... och jo, det var inte så lätt att ta in första gången vi sågs, att han inte såg ut så som jag fått tro. Första stunden övervägde jag faktiskt att dra mig ur, men jag kunde inte... för personen där under var ju ändå densamma.

Igår kläckte han ur sig att jag aldrig skulle ha träffat honom om han haft en ny bild, att jag bara ville träffa den han hade bild på. Den han inte är längre. Och nej, det kanske jag inte hade, MEN jag stannade trots att jag kände mig väldigt vilseledd. För att jag faktiskt förälskat mig i honom. Hans kommentar känns bara elak, som att jag gjort något fel. Det var han som valde att ha en gammal bild, hur jag hade reagerat med en ny kommer vi aldrig få veta.

• Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen
  • Ezmeraldah
    Anonym (hmm) skrev 2025-02-13 22:09:33 följande:

Det är då du drar en vit lögn. Vita lögner kan vara okej.
    Du skulle ha sagt Vad pratar du om? Jag är väl här med dig? 

Låter som att han har lågt självförtroende och att hans uttryck för det råkade bli en anklagelse. Inget illa menat ifrån hans håll skulle jag tro men tyder på en osäkerhet. Så här kan du välja om du vill bli ledsen över hans kommentar eller lyfta upp han psykiskt lite så behöver du aldrig höra det igen ifrån han. 

Han behöver inte alls vara manipulativ. Menar, varför skulle han vara det? För att han hade en snyggare bild på sig själv ? Har inte alla det i princip? 

Håller med om detta! Det var ju inte ens en dejtingsajt utan nåt dags forum och det var hans profilbild - hur ofta ser folk ut som på den? Visst, han borde ha skickat en nytagen bild innan de träffades, det kan jag hålla med om. Men att han vill höra av sin tjej att han är snygg är väl inget konstigt? Han säger väl så för att få höra "Jodå Älskling, jag hade visst varit intresserad om du haft en nytagen bild. Jag tycker att du är minst lika snygg nu som då". En liten vit lögn tycker jag också att TS kan bjuda honom på. Att han är otrevlig och anklagar TS för att vara ytlig är självklart inte okej. Men manipulativ? Nja... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (yoghurt) skrev 2025-02-13 21:47:30 följande:
    Ja varför hänger du med honom? Du är värd bättre än någon sliten, negativ person som beskyller dig för att vara ytlig när det är han som var oärlig!
    Eller så är han mänsklig? Vi kan nog alla känna oss osäkra ibland. Att han var otrevlig och anklagande är såklart inte okej. Men att dumpa för det låter lite överdrivet. 
  • Anonym (XxX)

Helt ärligt. Är det "normalt" att öägga in en bild där man väger 15 kg mindre?

• Anonym (Ja)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-15 11:31:08 följande:
    Håller med om detta! Det var ju inte ens en dejtingsajt utan nåt dags forum och det var hans profilbild - hur ofta ser folk ut som på den? Visst, han borde ha skickat en nytagen bild innan de träffades, det kan jag hålla med om. Men att han vill höra av sin tjej att han är snygg är väl inget konstigt? Han säger väl så för att få höra "Jodå Älskling, jag hade visst varit intresserad om du haft en nytagen bild. Jag tycker att du är minst lika snygg nu som då". En liten vit lögn tycker jag också att TS kan bjuda honom på. Att han är otrevlig och anklagar TS för att vara ytlig är självklart inte okej. Men manipulativ? Nja... 
    Det låter tvärtom som en dejtingsajt, verkligen inget forum iaf! Läs trådstarten igen. Självklart ska man ha nytagna bilder om man ska dejta!
  • hmm77
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-13 09:13:05 följande:
    Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen

Jag börjar bli så fruktansvärt less på det här. Första gången trodde jag han skämtade, men nu kom det upp igen.

Han hade en väldigt gammal profilbild på appen vi träffades och han ser inte alls ut så idag... många kilo mer, dåliga tänder och allmänt sliten... och jo, det var inte så lätt att ta in första gången vi sågs, att han inte såg ut så som jag fått tro. Första stunden övervägde jag faktiskt att dra mig ur, men jag kunde inte... för personen där under var ju ändå densamma.

Igår kläckte han ur sig att jag aldrig skulle ha träffat honom om han haft en ny bild, att jag bara ville träffa den han hade bild på. Den han inte är längre. Och nej, det kanske jag inte hade, MEN jag stannade trots att jag kände mig väldigt vilseledd. För att jag faktiskt förälskat mig i honom. Hans kommentar känns bara elak, som att jag gjort något fel. Det var han som valde att ha en gammal bild, hur jag hade reagerat med en ny kommer vi aldrig få veta.

det har du ju all rätt att känna.

När jag var på tinder så frågar jag alltid efter helkroppsbild. Det är viktigt för mig att hon är smal annars fungerar jag inte sexuellt. Den erfarenheten jag har ju har oftast överviktiga tjejer endast en bild på sitt ansikte.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-15 13:58:32 följande:
    Det låter tvärtom som en dejtingsajt, verkligen inget forum iaf! Läs trådstarten igen. Självklart ska man ha nytagna bilder om man ska dejta!
    Nej, det var som sagt inte en dejtingsajt. Ingen av oss var där för att träffa någon.
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (XxX) skrev 2025-02-15 11:43:39 följande:

Helt ärligt. Är det "normalt" att öägga in en bild där man väger 15 kg mindre?

Det hade han dock inte gjort, han har inte bytt på typ femton år. Jag visste att den var gammal, men var inte beredd på att han skulle vara så totalt annorlunda.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-15 14:19:30 följande:
    Nej, det var som sagt inte en dejtingsajt. Ingen av oss var där för att träffa någon.
    Klaga inte då?
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-15 16:38:17 följande:
    Klaga inte då?
    Vad pratar du om?
  • Anonym (XxX)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-15 14:21:15 följande:
    Det hade han dock inte gjort, han har inte bytt på typ femton år. Jag visste att den var gammal, men var inte beredd på att han skulle vara så totalt annorlunda.
    Hur gamla är ni? Träffats flera ggr?
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (XxX) skrev 2025-02-15 20:35:27 följande:
    Hur gamla är ni? Träffats flera ggr?
    Gamla nog att ha tonårsbarn. Ja, vi har varit tillsammans i över två år.
  • Anonym (XxX)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-15 20:51:44 följande:
    Gamla nog att ha tonårsbarn. Ja, vi har varit tillsammans i över två år.
    Så efter två är säger han plötsligt att du inte hade velat träffa honom om fotot var färskt?
  • Anonym (Ompa)
    Anonym (XxX) skrev 2025-02-15 20:54:12 följande:
    Så efter två är säger han plötsligt att du inte hade velat träffa honom om fotot var färskt?
    Japp. Han sa det en gång ganska tidigt också, men nu kom det plötsligt upp igen.
  • Anonym (XxX)
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-15 20:56:16 följande:
    Japp. Han sa det en gång ganska tidigt också, men nu kom det plötsligt upp igen.
    Då har han tänkt väldigt mkt på det, undrar vad han förväntar sig för svar på det påståendet
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ompa) skrev 2025-02-15 20:56:16 följande:
    Var det han som tog upp att bilden var 15 år gammal? Eller hur kom det upp första gången? 

Har han kanske en liten ålderskris och vill höra att han fortfarande är snygg? 

Du kanske kan bolla tillbaka frågan till honom: "Varför ville du träffa mig? Det var väl inte på grund av profilbilden utan på grund av min personlighet? Hade du velat träffa mig även om du inte hade gillat min profilbild? Ja, men där ser du, det är ju inte bilden som räknas."
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-15 16:38:17 följande:
    Klaga inte då?
    Hon klagar inte på hans bild utan på att han är otrevlig och anklagar henne för att vara ytlig. Han uttrycker sig som om hon hade gjort nåt fel. Det är ju inte okej. Vilken bild han hade för två år sen bryr hon sig nog inte om men sättet han tar upp det på är inte ställt. 
  • Ezmeraldah
    hmm77 skrev 2025-02-15 14:09:04 följande:
    det har du ju all rätt att känna.

När jag var på tinder så frågar jag alltid efter helkroppsbild. Det är viktigt för mig att hon är smal annars fungerar jag inte sexuellt. Den erfarenheten jag har ju har oftast överviktiga tjejer endast en bild på sitt ansikte.
    Vad tråkigt att du har svårt att fungera sexuellt. Som tur är finns det hjälp mot potensproblem. 
Svar på tråden Han ifrågasätter den gamla bilden på profilen