• Anonym (Aggressiva_män)

Aggressiva män på FL

eller passivt aggressiva män. Hur reagerar ni på dem? Förlorare till män som vägrar inse att det att de inte har någon framgång hos kvinnor, beror på dem själva.

Det har ju funnits sådana som utmärkt sig på forumet, minst sagt.

• Svar på tråden Aggressiva män på FL
  • Cartjan1

Skulle säga att jag generellt reagerar ganska olika på alla diverse trådar om och av ensamma män och den präglas ju i mångt och mycket efter hur skaparen av en tråd förhåller sig mot kvinnor och hur den formulerar sig. 

Så mitt svar som kommer nu gäller då bara de som faller inom ts uppsatta ramar, de som är aggressiva eller åtminstone passivt aggressiva. Jag finner det faktiskt obehagligt. Jag kanske är en svag individ och då får jag väl vara det, men om jag i en tråd blir bemött av aggressiva skrivelser och eventuella personangrepp mot mig som person av en för mig okänd individ - ja, då tycker jag det känns olustigt. Jag brukar då lämna ganska omgående. Det är helt ok att tycka och känna olika men vi behöver inte tappa allt hyfs och empati för det. 

• Anonym (My)
    Cartjan1 skrev 2025-02-14 14:59:43 följande:

Skulle säga att jag generellt reagerar ganska olika på alla diverse trådar om och av ensamma män och den präglas ju i mångt och mycket efter hur skaparen av en tråd förhåller sig mot kvinnor och hur den formulerar sig. 

Så mitt svar som kommer nu gäller då bara de som faller inom ts uppsatta ramar, de som är aggressiva eller åtminstone passivt aggressiva. Jag finner det faktiskt obehagligt. Jag kanske är en svag individ och då får jag väl vara det, men om jag i en tråd blir bemött av aggressiva skrivelser och eventuella personangrepp mot mig som person av en för mig okänd individ - ja, då tycker jag det känns olustigt. Jag brukar då lämna ganska omgående. Det är helt ok att tycka och känna olika men vi behöver inte tappa allt hyfs och empati för det. 

Håller med dig helt. Tyvärr är det så att det faktiskt finns eller i alla fall funnits ensamma män som inte på minsta sätt beter sig aggressivt eller skyller sin ensamhet på andra. Men de startar sina trådar bara en eller få gånger och glöms därför snabbt bort. Hatarna här gör dem en sån j-a otjänst med sina hat och gnäll trådar då det blir lätt att få intrycket att de representerar alla ensamma män. 
  • Anonym (Blå)

Ja, jag är trött på aggressiva män. Har inget större tilltro till ts heller då såna brukar vara tvärtomtrådstartare som är ute efter att agitera.

• Anonym (FU)
    Anonym (Blå) skrev 2025-02-14 15:11:02 följande:

Ja, jag är trött på aggressiva män. Har inget större tilltro till ts heller då såna brukar vara tvärtomtrådstartare som är ute efter att agitera.

Fick precis samma känsla faktiskt.
  • Anonym (EerinMagga)

Det här är ett debattforum, huruvida en eller flera skribenter känner aggressioner  när de skapar inlägg har jag ingen aning om. Det spelar heller ingen roll, det som betyder något är argument som för debatten framåt, resten är bara att sortera bort, oavsett vad man klassificerar det som. Minsta gemensamma nämnare hos förmodat aggressiva grupp är inte heller intressant i sammanhanget, antingen den består av män, européer, kvinnor eller annan grupp.

• Anonym (ll)
    Anonym (Blå) skrev 2025-02-14 15:11:02 följande:

såklart, det är inte som att nedröstningarna är gjorda av arga män
  • Cartjan1
    Anonym (My) skrev 2025-02-14 15:07:02 följande:
    Håller med dig helt. Tyvärr är det så att det faktiskt finns eller i alla fall funnits ensamma män som inte på minsta sätt beter sig aggressivt eller skyller sin ensamhet på andra. Men de startar sina trådar bara en eller få gånger och glöms därför snabbt bort. Hatarna här gör dem en sån j-a otjänst med sina hat och gnäll trådar då det blir lätt att få intrycket att de representerar alla ensamma män. 
    Jag vet och är främst i de trådarna jag från början varit men de trådarna slukas ofta upp av de som har en mer aggressiv framtoning så ts dränks av deras inlägg och flera börjar då misstolka att ts själv skulle ha dessa åsikter/tankar etc och så är drevet på båda sidor i full gång...

Är så sorgligt och samtidigt så tröttsamt hur polariserade alla samtal har blivit. Samt att vi är så snabba med att döma ut varandra så fort vi inte håller med eller kanske har samma erfarenheter - att bara lyssna och acceptera att vi kanske inte kan och vet allt verkar inte längre stå högt i fördelaktiga egenskaper att inneha. 
  • Anonym (Blå)
    Anonym (FU) skrev 2025-02-14 15:48:32 följande:
    Fick precis samma känsla faktiskt.
    Eller hur? Har sett (samma?) person med liknande sätt figurera i fler trådar. Det är lite för lätt att genomskåda, ganska obehagligt faktiskt.
  • Anonym (Aggressiva_män)
    Anonym (My) skrev 2025-02-14 15:07:02 följande:
    Man undrar ju vad det är som lockar dessa arga män hit, på ett forum där de har så lite gemensamt med andra som är här. Är det inte bättre de håller till på Flashback, rasisternas och incelsens högborg?
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Aggressiva_män) skrev 2025-02-14 18:09:04 följande:
    Man undrar ju vad det är som lockar dessa arga män hit, på ett forum där de har så lite gemensamt med andra som är här. Är det inte bättre de håller till på Flashback, rasisternas och incelsens högborg?
    Säg som det ör istället. Det ger någon slags substans till ditt liv att tjöta med några halvincels när du är uttråkad.
Svar på tråden Aggressiva män på FL