• Anonym (Allergisk)

Hundar på restaurangers bord och stolar?

Jag kanske har blivit osedvanligt känslig, men dessa hundar som ska vara med överallt? Jag har kapitulerat för hundar inne på restauranger och caféer, men nu har det eskalerat. Där jag bor ser jag ofta hundar sittandes i soffor och stolar på restaurang och caféer och nu har jag flera gånger också sett hundar på bordet. Förvisso har dessa suttit i en väska, men likväl har de kommit åt att slicka på bordet.

Är det verkligen rimligt att ha djur med i varenda vrå? Okej om hunden ligger still under ett bord, men som allergiker tycker jag att det är olämpligt att sätta mig på en plats där det just suttit en hund. Där jag bor har vi ett femtontal restauranger och caféer i närheten och EN av dessa har hundförbud. Gissa vilket hat det varit mot det stället på sociala medier.

Är det så här överallt?

• Svar på tråden Hundar på restaurangers bord och stolar?
  • Anonym (J)

Fy vad äckligt. Undra om detta hund människor hade tyckt samma om man tog med sig sin katt. De är renligare dessutom.

• Anonym (J)
    Lynx123 skrev 2025-02-23 22:09:01 följande:

Tycker själv att det är UNDERBART att de får vara  med. Har inte hund själv men de är världens finaste varelser.

Visst, eller inte. En skällande hund som dreglar och man får päls i maten. Inte trevligt slls. 

Tycker du samma om det hade varit en katt? 

Mänga hundägare hatar ju katter av någon anledning 

• Anonym

Nej tack
    Efter att jag sett hundar stå och slicka och äta av avföring utomhus så vill jag inte ha hundar där jag äter.

• Anonym (12345)
    Anonym skrev 2025-02-25 21:52:20 följande:

Nej tack
    Efter att jag sett hundar stå och slicka och äta av avföring utomhus så vill jag inte ha hundar där jag äter.

Chihuahuaor är nog de hundar som är mest förtjusta i andra hundars avföring. Man ser ofta en sån som står och smaskar på en korv. Undrar varför just de hundarna är så förtjusta i det?
  • Tom Araya
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-02-25 12:09:44 följande:

Skulle hundar vara så ohygieniska? Det är då inte min hund. Han sitter med oss i soffan och smutsar inte ner. Han ligger under bordet i köket  när vi äter mat. 

En hund som sköts väl och får bra foder så att den har en väl fungerande mage är inte ohygienisk .

Vad tror du själv?

-Hundar går ut i väta och smuts utan skor.

-Hundar duschar eller tvättar sig inte med tvål och vatten som vi människor gör, men ägaren kan tvätta sin hund ibland, kanske någon gång i månaden.

-Hundar borstar inte tänderna.

-Hudar kan slicka på sitt eget kön.

-Hundar sniffar, slickar och ibland t.o.m. äter sådant vi tycker är snuskigt och äckligt och rentav skulle göra oss sjuka.

Detta är inget anmärkningsvärt ohygieniskt för en hund, utan snarare normalt, men ur en människas synvinkel och i jämförelse med hur vi sköter vår hygien, så förefaller det vara ganska snuskigt och hör definitivt inte hemma runt livsmedel vi ska äta. Jag tror att det mesta uppräknade ovan är något du inte själv skulle vilja göra med dig själv eller tycka var fräscht hos din partner.
  • TvillingmammaVästgöte
    Tom Araya skrev 2025-02-27 02:53:14 följande:
    Vad tror du själv?

-Hundar går ut i väta och smuts utan skor.

-Hundar duschar eller tvättar sig inte med tvål och vatten som vi människor gör, men ägaren kan tvätta sin hund ibland, kanske någon gång i månaden.

-Hundar borstar inte tänderna.

-Hudar kan slicka på sitt eget kön.

-Hundar sniffar, slickar och ibland t.o.m. äter sådant vi tycker är snuskigt och äckligt och rentav skulle göra oss sjuka.

Detta är inget anmärkningsvärt ohygieniskt för en hund, utan snarare normalt, men ur en människas synvinkel och i jämförelse med hur vi sköter vår hygien, så förefaller det vara ganska snuskigt och hör definitivt inte hemma runt livsmedel vi ska äta. Jag tror att det mesta uppräknade ovan är något du inte själv skulle vilja göra med dig själv eller tycka var fräscht hos din partner.

Vi borstar i och för sig vår hunds tänder med hundtandkräm. Det är viktigt att göra för att annars kan hunden få tandsten och problem med tänderna , precis som människor. 

De flesta har sina hundar fritt i sina hus, det är inget som jag upplever att det skulle vara ohygieniskt, på ett sätt som skulle vara farligt. Vår hund sitter i soffan hemma hos när vi ser på TV. 

• Tom Araya
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-02-27 07:21:36 följande:

Vi borstar i och för sig vår hunds tänder med hundtandkräm. Det är viktigt att göra för att annars kan hunden få tandsten och problem med tänderna , precis som människor. 

De flesta har sina hundar fritt i sina hus, det är inget som jag upplever att det skulle vara ohygieniskt, på ett sätt som skulle vara farligt. Vår hund sitter i soffan hemma hos när vi ser på TV. 

Du upplever det inte vara ohygieniskt för att det är din hund och vi har en annan hygienstandard för hundar och katter än den vi applicerar på oss själva.

Jag vill dock inte från dina husdjur uppleva det som utefter mänsklig standard är snuskigt, lika lite som du skulle lapa din egen muff med veckor mellan duscharna.
  • Anonym (syndrom)
    Tom Araya skrev 2025-02-27 12:50:54 följande:
    Du upplever det inte vara ohygieniskt för att det är din hund och vi har en annan hygienstandard för hundar och katter än den vi applicerar på oss själva.

Jag vill dock inte från dina husdjur uppleva det som utefter mänsklig standard är snuskigt, lika lite som du skulle lapa din egen muff med veckor mellan duscharna.
    Folk är inte så renliga som du verkar förutsätta. Tex är det många gubbar som stannar efter vägen och pissar och skakar av snöret utan att tvätta händerna efter. Även såna som ser prydliga ut i övrigt. Man vet aldrig vem på restaurangen som är snuskig.
  • Tom Araya
    Anonym (syndrom) skrev 2025-02-27 13:13:11 följande:
    Folk är inte så renliga som du verkar förutsätta. Tex är det många gubbar som stannar efter vägen och pissar och skakar av snöret utan att tvätta händerna efter. Även såna som ser prydliga ut i övrigt. Man vet aldrig vem på restaurangen som är snuskig.
    Det är riktigt.

Vad jag menar är att jag ska slippa det från dina husdjur som jag vill slippa uppleva från andra människor.
  • Anonym (rimligt)
    Tom Araya skrev 2025-02-28 01:26:44 följande:
    Det är riktigt.

Vad jag menar är att jag ska slippa det från dina husdjur som jag vill slippa uppleva från andra människor.

Och då är det ju enkelt för dig att välja bort en restaurang som tillåter hundar, och de som vill ha hund på restaurang går dit hundar är tillåtna. Varför tror du att nån efterfrågar din åsikt om hundar?

• Anonym (rimligt)
    Det är riktigt.

Och då är det ju enkelt för dig att välja bort en restaurang som tillåter hundar, och de som vill ha hund på restaurang går dit hundar är tillåtna. Varför tror du att nån efterfrågar din åsikt om hundar?

• Anonym (syndrom)
    Det är riktigt.

Om du vill slippa det så kan du inte gå till några restauranger av den anledningen jag skrev.
  • Anonym
    Anonym (rimligt) skrev 2025-02-28 09:52:34 följande:

Man har rätt att uttrycka sin åsikt även om det inte är efterfrågat
  • Anonym (Lilly)

Hundar är ju ofta underbara,men kanske inte inne på restaurangen?

• Anonym (rimligt)
    Anonym skrev 2025-02-28 19:55:24 följande:
    Man har rätt att uttrycka sin åsikt även om det inte är efterfrågat
    Absolut! Ropa ut lite vad som helst till vem som helst du 😁
Svar på tråden Hundar på restaurangers bord och stolar?