Mycket mjölk men funkar inte att pumpa?
Med förra barnet hade jag mycket mjölk , den rann till ordentligt på fjärde dygnet sen gick han upp väldigt fort och låg långt över medel när jag helammade. Men jag fick knappt ut nånting de då gångerna jag försökte pumpa , enda gången det funkade lite bättre var om jag ammade på andra bröstet samtidig. Fick inte igång utdrivningsreflexen av att bara pumpa. Frågade på BVC och hon sa att det är normalt att det bara kommer mycket mjölk när barnet suger på bröstet för det handlar om hormoner och sånt.
Den här gången har jag inte knappt testat sen mjölken rann till ordentligt (också på fjärde dygnet) men misstänker att det kommer vara likadant. Dottern är en månad gammal nu och går upp jättebra i vikt och ligger långt över medel nu så jag vet att det finns mycket mjölk .. I april ska jag med min äldsta på studentmiddag och behöver lämna bebis några timmar med pappan , önskar jag hade kunnat pumpa ut så pappa kan ge henne då. Och om jag behöver lämna henne någon mer gång. Ska prova men är rädd för att det kommer vara som sist.
Är det någon mer som har varit med om det här? Känns som att alla andra kan pumpa ut utan problem? Gör jag något fel ? Tror inte det är pumpen det är fel på eftersom jag har testat både elektrisk och handpump. Men tar gärna emot tips på bra pumpar eller om någon har tips för att det ska funka bättre. Det är alltså utdrivningsreflexen som inte kommer igång utan att barnet suger på bröstet.