• Anonym (Hon)

Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?

Ett av barnen föddes med något pappan kommenterade och flera gånger gjorde sig rolig över (tack och lov slutade han innan barnet var gammal nog att förstå), men så såg han bilder på mig som liten och insåg att det var efter mig och blev då arg över att jag inte berättat det innan, att man har rätt att veta om den ena "alternerat sitt utseende" osv.

Jag håller inte alls med, men det var öht inget jag reflekterat över... vad säger ni?

• Svar på tråden Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?
  • Anonym (Wtf)

Du är inte skyldig att berätta någonting. Du har ingen redovisningsplikt alls. Sedan är det en annan sak att om det framkommer att man faktiskt undanhållit sådant så bör man räkna med att det kan påverka ev partners förtroenden och känslor för en.

• EpicF
    Anonym (d) skrev 2025-03-10 05:25:03 följande:
    Har ni berättat om sexdebuten... varför skulle man göra det?
    Det är inget som den andre har med att göra i min värld, utöver det så skulle jag faktiskt inte vilja veta.
    Anonym (Ja) skrev 2025-03-10 04:14:17 följande:
    Det borde man tala om för en livskamrat, ja. Inte för att det är en absolut skyldighet men för att man borde kunna tala om allt i en relation.

Inget man behöver göra, men vi gjorde det eftersom det kom upp under ett samtal. 

Det är sådant man berättar om man vill. Du behöver inte berätta för din partner eller vilja veta din partners sexdebut. 
    Jag tror nog inte att alla par pratar om "allt". Varför skulle man?
    Vi talar om allt som är relevant men inte "allt", vad det nu innebär.

Alla är olika och man berättar olika saker. Det är också individuellt vad man vill berätta i ett förhållande. 
  • EpicF
    Det är inget som den andre har med att göra i min värld, utöver det så skulle jag faktiskt inte vilja veta.
    Det borde man tala om för en livskamrat, ja. Inte för att det är en absolut skyldighet men för att man borde kunna tala om allt i en relation.

Inget man behöver göra, men vi gjorde det eftersom det kom upp under ett samtal. 

Det är sådant man berättar om man vill. Du behöver inte berätta för din partner eller vilja veta din partners sexdebut. 
    Vi talar om allt som är relevant men inte "allt", vad det nu innebär.

Alla är olika och man berättar olika saker. Det är också individuellt vad man vill berätta i ett förhållande.
  • Anonym (O)
    Jag tror att du skulle vilja veta om tilltänkt partner inte gjort sin sexdebut än, eller hur?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (O) skrev 2025-03-10 13:13:00 följande:
    Jag tror att du skulle vilja veta om tilltänkt partner inte gjort sin sexdebut än, eller hur?
    Ja det vill jag veta i tid så jag kan backa ur. 
  • Anonym (d)
    Anonym (O) skrev 2025-03-10 13:13:00 följande:
    Nja, nej det skulle inte ha någon betydelse.
    Dock är de flesta män i femtioårsåldern inte oskuld.

Men om så vore så vore jag lycklig över att vara hans första.

Varför skulle det ha någon större betydelse menar du?
  • EpicF
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 17:09:31 följande:
    Ja det vill jag veta i tid så jag kan backa ur. 
    Varför "backa ur"?
  • Anonym (Wtf)
    EpicF skrev 2025-03-10 20:29:37 följande:
    Varför "backa ur"?
    Kanske för att man är helt ointresserad av en vuxen man med noll erfarenhet? Vare sig sexuell eller relationserfarenhet?
  • EpicF
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 21:30:09 följande:
    Kanske för att man är helt ointresserad av en vuxen man med noll erfarenhet? Vare sig sexuell eller relationserfarenhet?
    Ja, alla är vi tack och lov olika. 
  • Anonym (Wtf)
    EpicF skrev 2025-03-10 21:36:27 följande:
    Ja, alla är vi tack och lov olika. 
    Absolut, och om du inte har problem med det är det bara ditt eget problem.
  • Anonym (d)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 21:39:58 följande:
    Det är väl inget problem att inte ha problem...
  • EpicF
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 21:39:58 följande:
    Mitt egna problem? 

Normalt sätt finns det inte något problem med att alla är olika.... 
  • Anonym (C)
    EpicF skrev 2025-03-10 22:06:47 följande:
    Mitt egna problem? 

Normalt sätt finns det inte något problem med att alla är olika.... 
    Håller med WTF att det skulle vara sjukt osexigt med en vuxen oskuld och jag skulle också vilja veta det så jag kan dra mig tillbaka. Men visst är det tur att alla gillar olika så att det inte är helt kört för de stackarna.
  • Anonym (m)
    Anonym (C) skrev 2025-03-11 11:04:09 följande:
    Håller med WTF att det skulle vara sjukt osexigt med en vuxen oskuld och jag skulle också vilja veta det så jag kan dra mig tillbaka. Men visst är det tur att alla gillar olika så att det inte är helt kört för de stackarna.
    Eller att de håller käften om det. Vad man inte vet kan man inte bli avtänd av.
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2025-03-11 12:51:24 följande:
    Eller att de håller käften om det. Vad man inte vet kan man inte bli avtänd av.
    Skulle nog säga att det märks om de inte har haft sex tidigare. Eller om det var länge sedan
  • Anonym (m)
    EpicF skrev 2025-03-11 13:37:55 följande:
    Skulle nog säga att det märks om de inte har haft sex tidigare. Eller om det var länge sedan
    men de kommenterade ju att de skulle vilja veta, i en diskussion om att prata om allt med sin partner, så det handlade ju om att personen ska berätta
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2025-03-11 13:48:10 följande:
    men de kommenterade ju att de skulle vilja veta, i en diskussion om att prata om allt med sin partner, så det handlade ju om att personen ska berätta
    Ja, jag vet det. 
Svar på tråden Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?