Ezmeraldah skrev 2025-03-20 11:31:19 följande:
Jag vill gärna veta vad det är folk tycker är så fantastiskt med chatGPT och varför det är så viktigt att prata om det i trådar och berätta för okända om vad man gör med den. Det intresserar mig och jag hoppas att nån svarar på det.
Den senaste veckan har jag:
Lagt upp träningsschema med övningar
Fixat veckomatsedel för 8 veckor framåt, inkl inköpslistor, kalori och kolhydratberäkning
Gjort ett Quiz till jobbet
Gjort en workshop om härskartekniker, också för jobbet
Gjort ännu en workshop om jobbgrejor som jag inte kan nämna
Gjort en egen GPT som jag matat med kravspecifikationer med regionala regler och krav från hela världen som jag lätt kan söka i efter oerhört komplex info. Chefen och juridikavdelningen älskade resultatet.
Rollspelat en vandring från Uppsala till Kalmar som utspelas år 1544 ihop med min fru, med mig själv och frugan som karaktärer
Haft en givande diskussion om kväve som avrättningsmetod.
Gjort flera PP-presentationer åt jobbets räkning.
Analyserat tunga Excelfiler
Ja, med mera, med mera. Det är ett kanonverktyg som sparar många timmar så att jag istället kan fokusera på resultat istället för trist återkommande rutinarbete. Jag har energi över till annat, både på jobbet och hemma.
Min fru hade samma åsikt som du, men har sett hur det kan användas och har istället blivit ett stort fan. Det blir vad man gör det till, och det finns säkert saker som du hade kunnat förenkla i ditt liv med hjälp av detta.