Gå ner 10-15 kg i klimakteriet - är det ens möjligt?
Okej, så klimakteriet bjuder uppenbart på en hel del festliga fenomen som verkligen strösslar livet med glitter. Eller.....?
För min del var det som att förbränningen tog tvärstopp över en natt. Utan att ha ändrat något i min kosthållning eller aktivitetsnivå gick jag upp 10 kg på mindre än ett halvår! Det gick så snabbt att jag inte hann fatta vad tusan som hände men plötsligt en dag var det inga kläder som passade och jag har ingen aning om var mina höftben tog vägen .
Så, nu sitter jag här och sliter mitt hår och försöker komma på bästa sättet att hitta tillbaka till mig själv. Jag har testat allt möjligt, från att undvika kolhydrater till att räkna kalorier, till att köra viktminskningsshakes och peta i mig tabletter som ska öka förbränningen. Lagt på extra promenader och börjat styrketräna. Problemet är att inget händer. Antagligen behöver jag fokusera på EN metod och hålla fast vid den under en längre tid, istället för att hatta runt och testa allt.
Vilken metod har funkat för dig? Jag tar tacksamt emot tips och råd från alla, men framför allt från er som är, eller har passerat, klimakteriet eftersom viktnedgång nu är på en helt annan nivå! (Jag har tidigare i mitt liv haft oförtjänt lätt att tappa i vikt, så detta är väl universums hämnd antar jag).