• Anonym (Anonym)

Min sambo pratar med annan kille varje dag

Min sambo och jag har varit tillsammans i ca 3 år, vi har världens finaste dotter på ca 6 månader och ett bra förhållande. Men något som gav mig en klump i magen var när jag stod bredvid henne för några veckor sedan och såg att hon har haft kontakt med en annan kille på snap exakt varje dag i 3 års tid. Jag har sett att dem har snappat ibland och jag tycker att det är helt ok att hon ska få prata med andra människor, men det jag inte förstår är att hon aldrig ens har nämnt honom för mig, inte öppnat en enda snap när hon har suttit bredvid mig som hon kan göra med andra hon snappar med. Vi satt ner och pratade i lugn och ro där jag sa att jag tycker att det skapar en otrygghet hos mig och jag frågade om hon kunde hjälpa mig att förstå varför någon som hon pratar med varje dag i flera år aldrig har kommit på tal. Det jag fick tillbaka var att hon inte riktigt vet hur hon ska ha kunnat nämna honom eftersom att dem inte träffas. Hon syftar på att andra vänner till henne som jag aldrig har träffat har hon nämnt för att hon har eller ska träffa dem. Jag frågade hur dem träffades och då svarade att dem fick kontakt via tinder för ca 4 år sedan men att det inte blev något pga avståndet mellan dem. Hon sa också att dem inte riktigt har dejtat utan mest snackat i telefon. Något som gjorde migänne mer frustrerad var att dagen efter vi hade detta snacket så frågade hon mig om hon fick träffa honom efter hans arbetsintervju i staden vi bor i. Det visar sig att han förmodligen kommer flytta hit med sin sambo om han får jobbet här. Jag svarade att jag inte bestämmer vilka hon får träffa men att jag verkligen inte tyckte att det känns bra. Svaret jag fick var "det blir ju lite som att du säger åt mig att jag inte får träffa honom" sen frågade hon vad hon skulle säga till honom som svar att det inte kunde träffas. Det kändes som att hon lade över det på mig där. Hon valde att inte träffa honom vilket var skönt,. Jag tyckte bara att det var osmaklig timing att fråga dagen efter att jag sa att det skapade en otrygghet. Jag föreslog att vi båda kan kompromissa och bjuda in både honom och hans sambo till oss om dem flyttar hit vilket hon gick med på. Men trots det så känner jag en oro och har fortfarande en klump i magen. Jag vill ju inte att hon ska sluta prata med vad hon påstår är en bra vän som hon har kunnat prata med när hon har haft det jobbigt. Men jag vill heller inte känna en otrygghet. Jag går mellan tankarna att hon medvetet har döljt vänskapen med honom och att jag måste jobba på min självkänsla. Det blir så konstigt eftersom att jag själv inte hade gjort så mot henne.

Jag skulle behöva lite tankar och ideer som inte kommer från mitt huvud. Vad hade ni varit ok med i ert förhållande? 
  • Svar på tråden Min sambo pratar med annan kille varje dag
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-10 18:54:46 följande:
    Ja, men hon har inte berättat vad för snusk hon hqr gjort med honom 
    Nek,och det finns väl ingen anledning att göra heller.
    Och hon kanske inte ens har gjort något snusk med honom.
    De bor ju på avstånd från varandra och har inte ens träffats.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-10 19:17:39 följande:
    Det är ingen som vet om dom har träffats. Jag tror att dom har träffats och sen så kan man ju räkna ut vad dom har gjort
    Fast hon har sagt att det aldrig blev något mellan dem och att de aldrig träffades pga ett långt avstånd mellan dem.
    Du måste förstå att alla inte fungerar som du.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-10 22:08:16 följande:
    ok,  så bara för att hon säger så är det sanningen? Hon kan ju ljuga för att skydda sig
    Nej,det säger jag inte. Men jag tycker inte att man ska dra förhastade slutsatser av den lilla information vi har här.
  • Jesper f
    Fridolini skrev 2025-04-10 22:08:16 följande:
    ok,  så bara för att hon säger så är det sanningen? Hon kan ju ljuga för att skydda sig
    Du menar beter sig som du gör?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-11 15:25:11 följande:
    Nej, har nog mer fakta en du tror
    Jasså,känner du TS och hans tjej eller utgår du bara från du hur själv tänkte?
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-12 00:43:17 följande:
    Känner sorten
    Jag förstår det med tanke på att du själv är en.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (lilje) skrev 2025-04-08 13:09:46 följande:
    Fridolini dyker upp i olika trådar och provocerar alltid så mycket hon kan med sima inlägg. Börjar misstämka att ämnet inte är så viktigt för henne 
    Det känns som hon bara dyker i och skriver fraser för att provocera vilket resulterar i spaltmeter med bladder.

Vilket förstör trådskaparna trådar.
    Henne egen tråd existerar inte längre. 
  • Anonym (CC)

Det här är alltså en man som hon träffat på Tinder för 4 år sedan och fortsatt haft kontakt med via Snapchat. Dom har självfallet delat intima bilder och meddelanden med varandra något annat vore orealistiskt. Båda ville träffas men kunde inte eftersom avståndet var för långt.

Tycker det är riktigt uppenbart att hon gör fel här jag skulle aldrig köpa något av det här. Du är för snäll och passiv bara det att hon planerat träffa honom bakom din rygg är ju sjukt. Ja hon nämnde det för dig och frågade men jag kan garantera dig om att hon hade träffat honom och inte sagt något du hade bara ?turen? att ta upp ämnet innan han hade tänkt komma dit.

Du verkar vara en sund person men i det här fallet så låter det sjukt att hon suttit och skrivit, ringt och gud vet vad i flera års tid med en man hon träffat via Tinder.

Mitt tips till dig är att be henne avsluta ?vänskapen? med honom jag skulle aldrig göra något likande mot min sambo. Om du verkligen vill testa henne så gå på din magkänsla var passiv och följ henne från avstånd. Problemet med Snapchat är väl att meddelanden raderas.

Räta på ryggen och visa att det inte är okej Ibland behöver man markera och inte hålla på prata om massa känslor.

• Anonym (Ryggrad)

Vi män måste sluta lyssna på vänstervrida feministers åsikter och istället ta mansrollen. Min fru har en vild bakgrund. Mycket festande och många olika killar.
    Men vi fastnade till slut för varandra och gifte och bildade famil.

Hon och hennes bästa vännina brukar gå ut var annan månad. Hon har behov av att andas och inte bara vara småbarnsförälder säger hon. Jag har acceptera.

Hon skickar mig filmsnuttar och ringer om hon sover över hos hennes kompis.

Jag accepterar. Hon vet att jag är orolig men hon vill ändå känna att hon är med i matchen.

För tre å träffade hon en kille ute, en kurskamra. Hon sa ingenting först. Efter ett tag märkte jag skillnad i hennes sätt att använda telefone. Sen ändrades henne sätt att vara. Vid ett tillfälle fick hon ett meddelande utan att telefonen hunnit låsa. 

Jag läste de första raderna och frös till is, slet telefonen från henne och sparng och låste dörren. Kärleksorden flög fram och tillbaks i texten. Hon stog utanför och skrek. Jag var osäker, svartsjuk, brottsli som läser utan tillåtelse. 

Vi hade några hemska dagar. Me hon insåg allvaret när jag tog över mäklaren på värdering. Halva tiden får hon inte tillbringa med barnen. Då fick hon panik och bröt ihop. Jag förklarade lugnt att ett bra förhållande innebär att vi respekterar och hedrar varandra och ser till att både mår bra i relationen. Nya mansvänner kommer inte att få förekomma. Stora protester först, men nu efter några år håller hon med mig. Frestelsen blir gärna för stor när hon umgås ensamt med stiliga män som vill ha henne. Speciellt vid alkoholpåverka och ägglossning. 

Jag satt ned foten. Idag har vi det bra hela familjen tillsammans.

• Anonym (Anno Nym)
    Anonym (CC) skrev 2025-04-16 19:36:32 följande:

Det här är alltså en man som hon träffat på Tinder för 4 år sedan och fortsatt haft kontakt med via Snapchat. Dom har självfallet delat intima bilder och meddelanden med varandra något annat vore orealistiskt. Båda ville träffas men kunde inte eftersom avståndet var för långt.

Tycker det är riktigt uppenbart att hon gör fel här jag skulle aldrig köpa något av det här. Du är för snäll och passiv bara det att hon planerat träffa honom bakom din rygg är ju sjukt. Ja hon nämnde det för dig och frågade men jag kan garantera dig om att hon hade träffat honom och inte sagt något du hade bara ?turen? att ta upp ämnet innan han hade tänkt komma dit.

Du verkar vara en sund person men i det här fallet så låter det sjukt att hon suttit och skrivit, ringt och gud vet vad i flera års tid med en man hon träffat via Tinder.

Mitt tips till dig är att be henne avsluta ?vänskapen? med honom jag skulle aldrig göra något likande mot min sambo. Om du verkligen vill testa henne så gå på din magkänsla var passiv och följ henne från avstånd. Problemet med Snapchat är väl att meddelanden raderas.

Räta på ryggen och visa att det inte är okej Ibland behöver man markera och inte hålla på prata om massa känslor.

Hur gamla är ni?
  • MK1

Låter tyvärr som mycket troligt att hon döljer något. 

Och då är frågan vilken moral du söker i din livspartner. Hur viktigt är lojalitet för dig?

• Anonym (lilje)
    Anonym (Ryggrad) skrev 2025-04-16 22:19:45 följande:

Vi män måste sluta lyssna på vänstervrida feministers åsikter och istället ta mansrollen. Min fru har en vild bakgrund. Mycket festande och många olika killar.

Hon och hennes bästa vännina brukar gå ut var annan månad. Hon har behov av att andas och inte bara vara småbarnsförälder säger hon. Jag har acceptera.

Jag accepterar. Hon vet att jag är orolig men hon vill ändå känna att hon är med i matchen.

För tre å träffade hon en kille ute, en kurskamra. Hon sa ingenting först. Efter ett tag märkte jag skillnad i hennes sätt att använda telefone. Sen ändrades henne sätt att vara. Vid ett tillfälle fick hon ett meddelande utan att telefonen hunnit låsa. 

Jag läste de första raderna och frös till is, slet telefonen från henne och sparng och låste dörren. Kärleksorden flög fram och tillbaks i texten. Hon stog utanför och skrek. Jag var osäker, svartsjuk, brottsli som läser utan tillåtelse. 

Vi hade några hemska dagar. Me hon insåg allvaret när jag tog över mäklaren på värdering. Halva tiden får hon inte tillbringa med barnen. Då fick hon panik och bröt ihop. Jag förklarade lugnt att ett bra förhållande innebär att vi respekterar och hedrar varandra och ser till att både mår bra i relationen. Nya mansvänner kommer inte att få förekomma. Stora protester först, men nu efter några år håller hon med mig. Frestelsen blir gärna för stor när hon umgås ensamt med stiliga män som vill ha henne. Speciellt vid alkoholpåverka och ägglossning. 

Ja det klart, hon inledde ju en relation med en annan man. Du märkte en tydlig skillnad i hennes sätt att vara mot normalt.

Tidigare hade hon bara varit ute och roat sig med sin väninna.

Klokt att sätta stopp direkt och säga att du ville ha skilsmässa!
  • Anonym (lilje)
    Anonym (Ryggrad) skrev 2025-04-16 22:19:45 följande:

Det här handlar inte om feminism, feminism handlar om kvinnors lika rättigheter i samhället.

Det här handlar om att de flesta parförhållanden är exklusiva, dvs man är ett par och har inga andra partners vid sidan om. Om man inte tillsammans har kommit överens om annat. 

Så ingen ska behöva acceptera att den andra vänstrar i ett förhållande! Det har inget med kön att göra!

Alla förhållanden brukar gå lite upp och ner, men otrohet är något annat.
Svar på tråden Min sambo pratar med annan kille varje dag