Cheers skrev 2025-03-31 11:16:26 följande:
Jag är emot sommartid
Jag tycker inte att det är bra med sommartid. Jag gillar när det är ljust på morgonen när jag går till jobbet.
Vad ska jag ha dagsljuset till när jag kommer hen till lägenheten på kvällen?
Ja men många bor ju i villa och kan sitta i trädgården när de kommer hem. Men det är ju inga som sitter i trädgården efter jobbet vid sex-sjutiden på kvällen för att njuta av dagsljuset. Kolla själva! Inga.
Nej, bort med den fåniga sommartiden som rubbar det normla dygnet.
Ingen hindrar dig att lämna din lägenhet på kvällen och gå ut. Absolut ingen mer än du själv.
Jag går upp kl 6 varje dag och det är inte mörkt på morgnarna nu med sommartid heller.
Och jo, det finns de som går ut och njuter av solen när de har kommit hem från jobb. Hela mitt grannskap gör det. Att de gjorde det igår vet jag för det grillades nog i alla trädgårdar utom i vår men vi satt ute i solen länge och bara njöt.
Så istället för att klaga gör något åt din situation. Du kan inte påverka ändringaren av sommar/vinter tid men du kan göra något för att underlätta för dig själv med ändringen av tiden.
Jag själv märkte inte av det detta året för jag var på konsert på lördag kväll. Sen gick kollektivtrafiken så förbaskat dåligt att det tog mig tre timmar att komma hem istället för en. Störtdök i säng kl 2 på natten och fattade inte att klockan var ändrad när jag gick upp.
Livet är vad man gör av det.