Är det dumt att skaffa barn när man ska plugga?
Hejhej!
Jag och min kille har börjat prata seriöst om att skaffa barn. Vi båda vill supergärna skaffa familj, gärna så snart som möjligt. Det största problemet är bara att vi planerar att flytta till årsskiftet och jag hade tänkt börja plugga då. Jag har jobbat heltid sen studenten och har ingen universitetsutbildning, medan han pluggade klart för länge sen och haft ett stabilt jobb i några år.
Så funkar det att vara gravid/skaffa barn medans man pluggar? Han tjänar redan mer än mig och har varit tydlig med att han inte har några problem att dra ett större lass ekonomiskt medan jag går på CSN. Däremot är jag mer orolig för studierna, är det ens möjligt att kombinera studier och graviditet/bebis eller borde jag tänka om? Jag hade rätt lätt för skolan i gymnasiet, så är inte så orolig för att det ska vara svårt, mest om man blir väldigt illamående eller sjuk, och hur man gör efter bebisen kommer har jag ingen aning om.
Det känns ju också som en rätt lätt kvinnofälla att hamna i om saker skulle skita sig och jag står där med en unge och halvfärdig utbildning. Inte för att jag tror det skulle hända, men känns bra att vara förberedd utifall att.
Är det nån som har nån erfarenhet eller har några bra tips?:)