• Anonym (Förvirrad)

Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest

Jag håller på att bli galen... Jag och min sambo gär vårt första IVF försök just nu. Jag hade äggplock den 10 april och satte tillbaka ett ägg den 13 april. Så är på ruvardag 8 om jag fattat det rätt? 

Jag har testdag på lördag den 26 men som man är så tog jag ett RFSU test i morses som jag såg en skugga på inom testtiden och tog då ett digitalt som visade Inte gravid.. Jag är så otroligt förvirrad... 😔 

Ni med mer IVF erfarenhet än mig.
    Kan RD 8 vara för tidigt för ett digitalt? När fick ni era pluss efter att först ha testat negativt?
    Och finns det någon mer som fått svagt,svagt positivt på rfsu men negativt på digitalt? 

• Svar på tråden Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest
  • Hejåhoj
    återföringen blir på måndag, så den här gången får jag hoppas att vi är rätt i tiden!! Och sen skulle jag tydligen börja ta cyklogest imorrn och iaf fram till morgon för återföring, oklart varför
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-02 11:52:47 följande:
    Verkligen !! Å förstår ju också att det är så mycket mer än det man skriver! håller illamåendet i sig? gick nip-testet bra?

Ja dey va mensen, men nu har jag vart på nyrt ultraljud i måndags och jag hittade ägglossningen på cl-stickan igår kväll. Det är så konstigt, de vill inte att man kollar ägglossningen på kvällarna sa han doktorn men det är andra eller tredje gången som jag hittar den på kvällen och inte på vare sig morgon innan eller efter. Måste ju finnas fler som jag som har lika!
    han sa att de bara blir snurriga i huvudet typ om man hittar ägglossning på kvällen, att det är svårare att räkna ut dag för återföring, men förstår inte varför det ska va nå svårare!! Vi vet ju fortfarande att den sker och när.. 
    de skulle återkomma innan dagens slut och om de godtar testet så hinner jag precis återföring innan de stänger för semester nästa fredag! Mitt sista embryo
    Illamåendet började faktiskt lugna ner sig i helgen! Det kommer i bland men absolut inte som innan och jag behöver nu inte äta hela tiden, vilket är rätt skönt 😅 ultraljudet gick bra, allt såg ut som det skulle! Så nu väntar vi på resultatet från blodprovet! Vi borde så svar senast torsdag nästa vecka. 

Men va märkligt.. varför skulle de bli snurrigt för dom att räkna då!? Under alla mina år av att ta ägglossningstest har jag nästan alltid fått positiva tester först på kvällarna.
    Man kan ju inte direkt hjälpa när man får positiva tester 😄 
    Men va skönt att det blir återföring på måndag!! Menar dom att du inte ska ta det länge än till återföringen?? 
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-02 15:39:53 följande:
    Illamåendet började faktiskt lugna ner sig i helgen! Det kommer i bland men absolut inte som innan och jag behöver nu inte äta hela tiden, vilket är rätt skönt 😅 ultraljudet gick bra, allt såg ut som det skulle! Så nu väntar vi på resultatet från blodprovet! Vi borde så svar senast torsdag nästa vecka. 

Men va märkligt.. varför skulle de bli snurrigt för dom att räkna då!? Under alla mina år av att ta ägglossningstest har jag nästan alltid fått positiva tester först på kvällarna.
    Man kan ju inte direkt hjälpa när man får positiva tester 😄 
    Men va skönt att det blir återföring på måndag!! Menar dom att du inte ska ta det länge än till återföringen?? 

Åh det måste va en befrielse 😅 vad är det man tar blodprov för? Ingår det i detdär nip-testet?

jadu jag vet inte.. jasså!! Men va skönt å höra nån mer!!det tänker jag berätta för dem, är ju garanterat fler som kanske har problem å hitta som tror på dem när de säger att man bara behöver kolla på morgonen, så dumt!! 

ja jag tolkade det som att sista jag skulle ta va nu på morgonen, men får väl se vad han säger! 

• Hejåhoj

återföringen igår gick bra! Han sa jag skulle fortsätta med cyklogest till gravtest den 20/7, är det positivt ska jag fortsätta med en om dagen tills dem han skrivit ut är slut! 
    åååååh va jag hoppas på denna lilla 🙏🏼😍

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-07 11:59:36 följande:

Åh det måste va en befrielse 😅 vad är det man tar blodprov för? Ingår det i detdär nip-testet?

jadu jag vet inte.. jasså!! Men va skönt å höra nån mer!!det tänker jag berätta för dem, är ju garanterat fler som kanske har problem å hitta som tror på dem när de säger att man bara behöver kolla på morgonen, så dumt!! 

ja jag tolkade det som att sista jag skulle ta va nu på morgonen, men får väl se vad han säger! 

Hejåhoj skrev 2025-07-08 12:42:50 följande:

återföringen igår gick bra! Han sa jag skulle fortsätta med cyklogest till gravtest den 20/7, är det positivt ska jag fortsätta med en om dagen tills dem han skrivit ut är slut! 

Ja det är väl egentligen blodprovet som är själva grejen. Via det får man reda på om man har ett normalt eller onormalt antal kromosomer gällade kromosom13, 18 och 21! Vi fick tillbaka i fredags att allt såg bra ut 🥰 

Åh vad skönt att det gick bra!! 🥰 Det lät mycket mer rimligt än att du bara skulle ta dem fram till insättning!! 😃 
    Håller aaaaaaaalla mina tummar och tår för dig!!!! Hoppas hoppas hoppas det är eran tur nu ❤️
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-08 19:32:17 följande:
    Hejåhoj skrev 2025-07-08 12:42:50 följande:

Ja det är väl egentligen blodprovet som är själva grejen. Via det får man reda på om man har ett normalt eller onormalt antal kromosomer gällade kromosom13, 18 och 21! Vi fick tillbaka i fredags att allt såg bra ut 🥰 

Åh vad skönt att det gick bra!! 🥰 Det lät mycket mer rimligt än att du bara skulle ta dem fram till insättning!! 😃 
    Håller aaaaaaaalla mina tummar och tår för dig!!!! Hoppas hoppas hoppas det är eran tur nu ❤️
    Aha då är jag med!! åh vilken härlig milstolpe att passera kan jag tänka mig 😍 hoppas du kan få njuta mycket resten av graviditeten 😄

ja Ellerhur😝 taaaaack jag med 😍😍😍
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-08 19:40:04 följande:
    Aha då är jag med!! åh vilken härlig milstolpe att passera kan jag tänka mig 😍 hoppas du kan få njuta mycket resten av graviditeten 😄

ja Ellerhur😝 taaaaack jag med 😍😍😍
    Ja det var de verkligen 🥰 Nästa milstolpe blir RUL 7 augusti!! Hoppas på att man börjar känna av den lille runt då också!! 

Du får gärna hålla mig uppdaterad om du orkar och vill!! 🥰
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-09 18:41:21 följande:
    Ja det var de verkligen 🥰 Nästa milstolpe blir RUL 7 augusti!! Hoppas på att man börjar känna av den lille runt då också!! 

Du får gärna hålla mig uppdaterad om du orkar och vill!! 🥰
    Så spännande 🥰 
    det ska jag göra, jag är på ruvardag 3 idag, så får se om det blir någon mens inom närmsta dagarna eller ej! Fördelen med att mensen kommer så fort här hos mig är iaf att lidan slipper bli så himla utdragen 🙏🏼 men hoppet finns även denna gången så bara vänta 😊
  • Hejåhoj

JAG ÄR GRAVID!! 😍😍😍 

ruvardag 12 idag och tydliga streck som kom inom en minut!! 😄😄

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-19 05:28:03 följande:

JAG ÄR GRAVID!! 😍😍😍 

ruvardag 12 idag och tydliga streck som kom inom en minut!! 😄😄

ÅÅÅHHHHHH 😍😍😍😍 Hahaha jag skrek rätt ut så hunden vaknade 😂 
    Herregud vad underbart!!!! Jag har tänkt på dig så mycket och undrat hur det går för dig! 
    Jag är så otroligt glad för er skull 🥰 Nu är det fasen er tur 😃 
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-19 07:16:00 följande:
    ÅÅÅHHHHHH 😍😍😍😍 Hahaha jag skrek rätt ut så hunden vaknade 😂 
    Herregud vad underbart!!!! Jag har tänkt på dig så mycket och undrat hur det går för dig! 
    Jag är så otroligt glad för er skull 🥰 Nu är det fasen er tur 😃 
    Hahhaha 😍 tack va gullig du är 💕😄 du får klappa hunden förlåt från mig ;) 
    ja nu jäklar äntligen hoppas jag på nästa kapitel 😍 
    hur mår du?
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-19 07:28:18 följande:
    Hahhaha 😍 tack va gullig du är 💕😄 du får klappa hunden förlåt från mig ;) 
    ja nu jäklar äntligen hoppas jag på nästa kapitel 😍 
    hur mår du?
    Ska jag göra 😂 
    Ja shit vad spännande 😍 Har du fått någon ultraljudstid hos kliniken eller hur ser det ut nu framöver? 

Jag mår bra!!😊 Magen växer som som bara den nu så har fått en riktig bebiskula nu!! En vecka kvar sen är det semester och jag har nog aldrig längtat efter semestern så mycket i hela mitt liv 😄
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-20 14:05:56 följande:
    Ska jag göra 😂 
    Ja shit vad spännande 😍 Har du fått någon ultraljudstid hos kliniken eller hur ser det ut nu framöver? 

Jag mår bra!!😊 Magen växer som som bara den nu så har fått en riktig bebiskula nu!! En vecka kvar sen är det semester och jag har nog aldrig längtat efter semestern så mycket i hela mitt liv 😄

Haha bra!!
    som sjutton!! Nej de har ju semesterstängt och tror de öppnar igen den 11aug! är lite osäker på hur man räknar gravidvecka, men eftersom jag har en 5dagars och jag hade återföring den 7juli då blir återföringsdagen vecka 2+5 va?

men åh så härligt å höra 😄😄 Jag kan tro det 😄 så himla förtjänt! Men har du orkat jobba hela tiden i allt det här?🙏🏼 

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-20 20:14:20 följande:

Haha bra!!
    som sjutton!! Nej de har ju semesterstängt och tror de öppnar igen den 11aug! är lite osäker på hur man räknar gravidvecka, men eftersom jag har en 5dagars och jag hade återföring den 7juli då blir återföringsdagen vecka 2+5 va?

men åh så härligt å höra 😄😄 Jag kan tro det 😄 så himla förtjänt! Men har du orkat jobba hela tiden i allt det här?🙏🏼 

Okey!! Hoppas du får höra från dom så fort de öppnar så du kan få ultraljudstid att förhålla dig till 😊 
    Ja men så måste det väl bli va? Gud var jag så förvirrad med hur man skulle räkna 😅 För mig räknas äggplocksdagen som "äggglossning" så tänker att det måste bli, som du skriver, din återföringsdag minus 5 dagar som räknas som "ägglossningsdagen" 
    Blir det i april den lille förväntas komma då? 🥰

Nja, när blev överstimulerad där i börjar så sjukskrev dom mig i två veckor. Sen var jag hemma dagen efter mina två blödningar jag haft. Annars har jag jobbat på 😅 Har inte känts helt toppen om jag ska vara ärlig! 
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-22 17:30:14 följande:
    Okey!! Hoppas du får höra från dom så fort de öppnar så du kan få ultraljudstid att förhålla dig till 😊 
    Ja men så måste det väl bli va? Gud var jag så förvirrad med hur man skulle räkna 😅 För mig räknas äggplocksdagen som "äggglossning" så tänker att det måste bli, som du skriver, din återföringsdag minus 5 dagar som räknas som "ägglossningsdagen" 
    Blir det i april den lille förväntas komma då? 🥰

Nja, när blev överstimulerad där i börjar så sjukskrev dom mig i två veckor. Sen var jag hemma dagen efter mina två blödningar jag haft. Annars har jag jobbat på 😅 Har inte känts helt toppen om jag ska vara ärlig! 
    Ja jag ska hänga på telefonen måndag den 11e😆 
    ja ellerhur, har letat å läst å verkar vara precis som du skriver!! Alltså det är jag osäker på!! Jag kollade på nån sida man kan fylla i som räknar ut å där stod den 25e mars, men nån annanstans 9april, så jag vet inte 🤔

åh herregud så kämpigt det måste varit för dig!! :/ Gud va stark du är kvinna!! 🙏🏼💕 
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-23 07:50:25 följande:
    Ja jag ska hänga på telefonen måndag den 11e😆 
    ja ellerhur, har letat å läst å verkar vara precis som du skriver!! Alltså det är jag osäker på!! Jag kollade på nån sida man kan fylla i som räknar ut å där stod den 25e mars, men nån annanstans 9april, så jag vet inte 🤔

åh herregud så kämpigt det måste varit för dig!! :/ Gud va stark du är kvinna!! 🙏🏼💕 
    Bra 😃 
    Någonstans där omkring iaf då!! En liten vår bebis 🥰 Hur mår du? Några symptom än? 🙂 

Ja det har varit en krokig resa 😅 känns skönt att allt varit lugnt och stabilt de senaste veckorna ❤️
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-07-26 07:20:39 följande:
    Bra 😃 
    Någonstans där omkring iaf då!! En liten vår bebis 🥰 Hur mår du? Några symptom än? 🙂 

Ja det har varit en krokig resa 😅 känns skönt att allt varit lugnt och stabilt de senaste veckorna ❤️

Ja precis 😅 brösten är ju större men gör inte lika ont längre, äter ofta, dricker mycket, fortfarande väldigt varm för det mesta och känner mig uppblåst i magen men äter ju också oftare.. dock har jag ju inte haft luktsinne sen januari så vet inget om lukter och vet inte om det påverkar potentiellt illamående, kan känna svagt illamående ibland men inget som jag direkt räknar som symptom. Trött om vart annat men inte den där förlamande tröttheten riktigt! 

Igår kväll va sista dagen med cyklogest, är i 6+0 idag och funderar på att ta tre extra dagar.. jag har ju tolkat det på läkarn att mitt progesteron inte verkar ha varit nå fel å slemhinnan har alltid sett fin ut, utan att jag fick två om dagen som utifall extra stöd tills plus-dagen och sedan fasa ut med en om dagen tills de va slut som han skrev ut (igår) och det bara för att inte sluta tvärt vilket han mena kunde va negativt för vissa.. men jag har ju sen gamla förpackningar kvar några extra och tänkte kan ju inte skada å köra tre kvällar till..

fick du ta extra progesteron? Förstår det, få slappna av lite äntligen och njuta 💕☺️

• Hejåhoj

Och läste igenom hela tråden igen nu och du har ju skrivit att du tagit progesteron😅 hur länge och mycket tog du då?

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-07-30 07:53:39 följande:

Ja precis 😅 brösten är ju större men gör inte lika ont längre, äter ofta, dricker mycket, fortfarande väldigt varm för det mesta och känner mig uppblåst i magen men äter ju också oftare.. dock har jag ju inte haft luktsinne sen januari så vet inget om lukter och vet inte om det påverkar potentiellt illamående, kan känna svagt illamående ibland men inget som jag direkt räknar som symptom. Trött om vart annat men inte den där förlamande tröttheten riktigt! 

Igår kväll va sista dagen med cyklogest, är i 6+0 idag och funderar på att ta tre extra dagar.. jag har ju tolkat det på läkarn att mitt progesteron inte verkar ha varit nå fel å slemhinnan har alltid sett fin ut, utan att jag fick två om dagen som utifall extra stöd tills plus-dagen och sedan fasa ut med en om dagen tills de va slut som han skrev ut (igår) och det bara för att inte sluta tvärt vilket han mena kunde va negativt för vissa.. men jag har ju sen gamla förpackningar kvar några extra och tänkte kan ju inte skada å köra tre kvällar till..

fick du ta extra progesteron? Förstår det, få slappna av lite äntligen och njuta 💕☺️

Hejåhoj skrev 2025-07-30 08:11:24 följande:

Och läste igenom hela tråden igen nu och du har ju skrivit att du tagit progesteron😅 hur länge och mycket tog du då?

Då låter det ändå som du klarat dig rätt bra hittills med inte allt för mycket illamående och sånt!! Hoppas det håller i sig så för dig 😊 Jag hade verkligen noll symptom i början! Då var jag mest orolig för att Jag kände så lite. Nu i efterhand inser jag att jag verkligen bara skulle njutit av att det var så 😃 
    Bra med lite molvärk, då växer den lille där inne 😊 
    Kommer ni sen vilja ta reda på om det är en liten flicka eller pojk!? 

Yes det gjorde jag! En på morgonen och en på kvällen från ägguttagsdagen (Om jag inte mins fel) och sen skulle jag fortsätta med dem en vecka efter den officiella testdagen om jag då fick ett plus! Jag var så jäkla rädd för att sluta med dem och pratade med kliniken om det, men de försäkrade mig med att jag inte behöver ta progresteronet längre än så för kroppen löser det själv! Och på mina tester så har jag haft bra progresteronvärden så det har aldrig varit problemet för oss. Har läst att vissa kvinnor blir ordinerad att ta progesteronet längee men tänker att då kanske de är för att de haft låga värden på testerna. En gissning nu bara!! 😃 Till mig sa dem aldrig något om att det kunde vara farligt att sluta tvärt! Men som du skriver, det skadar ju inte ta de 3 extra kvällar till! Men du ska inte oroa dig för att sluta ta dem 😊 

Vet du vad!? Jag har kännt bebisen buffa på mig 🥹 först var jag inte säker på att det var den men efter att ha kännt buffarna flera kvällar så insåg jag att det inte kan vara något annat! Har heller aldrig känt något liknade förut 🥰 Så jäkla häftigt 😃
Svar på tråden Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest