• Anonym (Förvirrad)

Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest

Jag håller på att bli galen... Jag och min sambo gär vårt första IVF försök just nu. Jag hade äggplock den 10 april och satte tillbaka ett ägg den 13 april. Så är på ruvardag 8 om jag fattat det rätt? 

Jag har testdag på lördag den 26 men som man är så tog jag ett RFSU test i morses som jag såg en skugga på inom testtiden och tog då ett digitalt som visade Inte gravid.. Jag är så otroligt förvirrad... 😔 

Ni med mer IVF erfarenhet än mig.
    Kan RD 8 vara för tidigt för ett digitalt? När fick ni era pluss efter att först ha testat negativt?
    Och finns det någon mer som fått svagt,svagt positivt på rfsu men negativt på digitalt? 

• Svar på tråden Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-26 18:48:16 följande:
    det är en 5dagars färsk! 
    Okey!! Jag hade nog inte kunnat hålla mig från att testa tidigare om jag var du!! 
    Jag tycker det är svårt att veta när man ska kunna börja testa när man kör IVF! 

Tar du cyklogest denna gången också? Jag har så svårt att avgöra om det är graviditeten jag känner av eller biverkningar av dem 😅
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-27 13:04:15 följande:
    Okey!! Jag hade nog inte kunnat hålla mig från att testa tidigare om jag var du!! 
    Jag tycker det är svårt att veta när man ska kunna börja testa när man kör IVF! 

Tar du cyklogest denna gången också? Jag har så svårt att avgöra om det är graviditeten jag känner av eller biverkningar av dem 😅

Jaa det är svårt att hålla sig ska jag lova😆 men samtidigt är jag lite att ju längre jag väntar desto mindre besviken behöver jag bli om det visar negativt.. känns som jag lever på hoppet lite längre då! 

japp jag tar cyklogest morgon och kväll! Ja det är jättesvårt, men som jag skrev i tråden IVF 2025, så upplever jag helt andra symptom denna gång! Kände nere i äggstockar på ett annorlunda sätt RD1 och RD2, sen har jag haft lite molande värk i magen sen igår kväll, som om mensen skulle va på g fast ändå inte.. Förra Äggplocket i oktober har jag inte skrivit upp nå symptom alls förns huvudvärk dag 9 och sen bruna flytningar dag10 och sen kom mensvärk nån dag senare eller några dagar

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-27 13:24:44 följande:

Jaa det är svårt att hålla sig ska jag lova😆 men samtidigt är jag lite att ju längre jag väntar desto mindre besviken behöver jag bli om det visar negativt.. känns som jag lever på hoppet lite längre då! 

japp jag tar cyklogest morgon och kväll! Ja det är jättesvårt, men som jag skrev i tråden IVF 2025, så upplever jag helt andra symptom denna gång! Kände nere i äggstockar på ett annorlunda sätt RD1 och RD2, sen har jag haft lite molande värk i magen sen igår kväll, som om mensen skulle va på g fast ändå inte.. Förra Äggplocket i oktober har jag inte skrivit upp nå symptom alls förns huvudvärk dag 9 och sen bruna flytningar dag10 och sen kom mensvärk nån dag senare eller några dagar

Jag är typ tvärtom!! Ju snabbare jag vet om det inte gått vägen ju Lättare blir det att gå vidare 😄 

Shit va spännande!!! Tänker du att du kanske testar på onsdag då? 
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-27 20:18:21 följande:
    Jag är typ tvärtom!! Ju snabbare jag vet om det inte gått vägen ju Lättare blir det att gå vidare 😄 

Shit va spännande!!! Tänker du att du kanske testar på onsdag då? 
    Haha ja men förstår det ju!! Jag är så rädd att det inte ska visa något och att jag isf ska gå å va ledsen fram te festdagen i onödan, alternativt att det ska visa falskt positivt eller nå.. Jag tror jag har bestämt mig för att testa på tisdag morgon RD8! Mkt spännande 😅
  • Hejåhoj

Haha ?festdagen? 🤣 ska ju va TESTdagen!!
    och imorrn då ska du ringa till kliniken och meddela besked å boka VUL?:D

• Hejåhoj

RD 7 och slutade med att jag testade mä CL Ultratidigt, inte ens ett spökstreck! Så nu väntar jag nog till dag 9-10!

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-27 21:41:03 följande:

Haha ?festdagen? 🤣 ska ju va TESTdagen!!
    och imorrn då ska du ringa till kliniken och meddela besked å boka VUL?:D

Festdag kan ju passa det också 😂 Jag var faktiskt där idag! När ägget fäste så blev jag överstimulerad så var på kliniken två ggr förra veckan för att tömmas ut på vätska och en gång för att få dropp. Idag gjorde vi bara ultraljud för att konstatera att det inte låg för mycket vätska i buken och lite blodprover togs 🙂 

Så vi bokade in ultraljud idag och vi ska dit den 21 maj! Känns som en evighet tills dess.. 

Oh :/ men! Det är fortfarande tidigt så du gör nog helt rätt i att avvakta till iaf rd 9 och testa då! Jag håller alla mina tummar och tår för dig ❤️
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-28 10:26:03 följande:
    Festdag kan ju passa det också 😂 Jag var faktiskt där idag! När ägget fäste så blev jag överstimulerad så var på kliniken två ggr förra veckan för att tömmas ut på vätska och en gång för att få dropp. Idag gjorde vi bara ultraljud för att konstatera att det inte låg för mycket vätska i buken och lite blodprover togs 🙂 

Så vi bokade in ultraljud idag och vi ska dit den 21 maj! Känns som en evighet tills dess.. 

Oh :/ men! Det är fortfarande tidigt så du gör nog helt rätt i att avvakta till iaf rd 9 och testa då! Jag håller alla mina tummar och tår för dig ❤️

Hahaha ja det kan ju verkligen vara en festdag när man har tur😆 

Jaha aj jäklar vilken jobbig vecka du har haft!! Men hittills så verkar ju slutresultatet blivit det bra iaf😍 men förstår, det blir en ny oro fram till ultraljuden!! 

Ja precis, bara att sitta ner i båten å vänta !! Tack så mycket 🤗

• Hejåhoj

nu kom molvärken tillbaka ihop med lite bruna flytningar.. så kanske är mensen på gång ändå.. men som sagt är bara vänta några dagar, testa igen och se.. 

• Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-28 11:10:04 följande:

Hahaha ja det kan ju verkligen vara en festdag när man har tur😆 

Jaha aj jäklar vilken jobbig vecka du har haft!! Men hittills så verkar ju slutresultatet blivit det bra iaf😍 men förstår, det blir en ny oro fram till ultraljuden!! 

Ja precis, bara att sitta ner i båten å vänta !! Tack så mycket 🤗

Ja det har inte varit den lättaste veckan 😅 Men som du skriver så överväger ju slutresultatet till 1000% 🥰 
    Den där oron kommer jag nog aldrig bli av med! Efter två MF och två MA så blir man så försiktigt optimistisk! Men detta kanske blir 5e gången gillt ❤️ 

Jah hoppas verkligen inte det är mensen 😕 om det nu är mensen, hur ser det ut för er då? Har ni ägg i frysen? 
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-28 15:41:53 följande:
    Ja det har inte varit den lättaste veckan 😅 Men som du skriver så överväger ju slutresultatet till 1000% 🥰 
    Den där oron kommer jag nog aldrig bli av med! Efter två MF och två MA så blir man så försiktigt optimistisk! Men detta kanske blir 5e gången gillt ❤️ 

Jah hoppas verkligen inte det är mensen 😕 om det nu är mensen, hur ser det ut för er då? Har ni ägg i frysen? 
    Nej fy! :/ Oj, det kan jag inte ens föreställa mig .. låter helt hemsk? men vad stark du är som kämpar på och vidare !! Tror också helt klart att det är er femte gången gillt ❤️🤗

tack jag med! de lyckades frysa två blaston på 5-6dagar! Så om det klarar sig i upptining så behöver jag iaf inte genomgå en hel sprutomgång till innan sommarn iaf! 
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-28 17:32:37 följande:
    Nej fy! :/ Oj, det kan jag inte ens föreställa mig .. låter helt hemsk? men vad stark du är som kämpar på och vidare !! Tror också helt klart att det är er femte gången gillt ❤️🤗

tack jag med! de lyckades frysa två blaston på 5-6dagar! Så om det klarar sig i upptining så behöver jag iaf inte genomgå en hel sprutomgång till innan sommarn iaf! 
    Ja det har inte varit helt lätt!! Efter senaste MA så kände jag att Det här vill jag inte hålla på med mer 😅 men så kommer man över och går vidare! Sambon och jag har sagt att vi ger detta ett år till sen kommer vi lägga vårt fokus på annat 😊 Så får hoppas att den lilla smulan i magen vill stanna!! 

Okey men det är ju väldigt skönt att slippa det iaf!! Hur mår du idag? ❤️
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-29 07:56:46 följande:
    Ja det har inte varit helt lätt!! Efter senaste MA så kände jag att Det här vill jag inte hålla på med mer 😅 men så kommer man över och går vidare! Sambon och jag har sagt att vi ger detta ett år till sen kommer vi lägga vårt fokus på annat 😊 Så får hoppas att den lilla smulan i magen vill stanna!! 

Okey men det är ju väldigt skönt att slippa det iaf!! Hur mår du idag? ❤️
    Nej kan tro det! Skönt om man kan va överens och kanske känna lika.. men nu sätter vi all tro på den🥰

verkligen! Jo men mår rätt bra, fast är mer blodblandat som kommer nu så det är nog över denna gången också.. jag som verkligen trodde, det kändes så annorlunda den här gången.. och så blir jag å tänka att om det nu va nå fel på utvecklingen av det här embryot, varför ska något av de andra vilja fästa?
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-29 10:01:46 följande:
    Nej kan tro det! Skönt om man kan va överens och kanske känna lika.. men nu sätter vi all tro på den🥰

verkligen! Jo men mår rätt bra, fast är mer blodblandat som kommer nu så det är nog över denna gången också.. jag som verkligen trodde, det kändes så annorlunda den här gången.. och så blir jag å tänka att om det nu va nå fel på utvecklingen av det här embryot, varför ska något av de andra vilja fästa?
    Jag önskar att jag kunde han en barnmorska boendes hos mig som dagligen hade kunnat göra ultraljud och försäkra mig om att allt ser bra ut 😅 Jag känner mig så otroligt ogravid och har börjat tvivla som fan.. mina bröst är större och ömmar men det är fan det enda.. Jag ska till kliniken på fredag för att kolla vätskenivån i magen, ska nog kolla med dem om de iaf kan bekräfta att det finns antydan till en graviditet där inne.. 

Fan va tråkigt 😕 Jag förstår dina tankar, men de säger ju att ju mer man fortsätter med ivf försök ju mer ökar chansen att det kommer fungera. Din tid kommer ❤️ 
    Har du pratat något med din klinik än eller avvaktar du? 
Svar på tråden Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest