Hejåhoj skrev 2025-07-30 07:53:39 följande:
Ja precis 😅 brösten är ju större men gör inte lika ont längre, äter ofta, dricker mycket, fortfarande väldigt varm för det mesta och känner mig uppblåst i magen men äter ju också oftare.. dock har jag ju inte haft luktsinne sen januari så vet inget om lukter och vet inte om det påverkar potentiellt illamående, kan känna svagt illamående ibland men inget som jag direkt räknar som symptom. Trött om vart annat men inte den där förlamande tröttheten riktigt!
Igår kväll va sista dagen med cyklogest, är i 6+0 idag och funderar på att ta tre extra dagar.. jag har ju tolkat det på läkarn att mitt progesteron inte verkar ha varit nå fel å slemhinnan har alltid sett fin ut, utan att jag fick två om dagen som utifall extra stöd tills plus-dagen och sedan fasa ut med en om dagen tills de va slut som han skrev ut (igår) och det bara för att inte sluta tvärt vilket han mena kunde va negativt för vissa.. men jag har ju sen gamla förpackningar kvar några extra och tänkte kan ju inte skada å köra tre kvällar till..
fick du ta extra progesteron? Förstår det, få slappna av lite äntligen och njuta 💕☺️
Hejåhoj skrev 2025-07-30 08:11:24 följande:
Och läste igenom hela tråden igen nu och du har ju skrivit att du tagit progesteron😅 hur länge och mycket tog du då?
Då låter det ändå som du klarat dig rätt bra hittills med inte allt för mycket illamående och sånt!! Hoppas det håller i sig så för dig 😊 Jag hade verkligen noll symptom i början! Då var jag mest orolig för att Jag kände så lite. Nu i efterhand inser jag att jag verkligen bara skulle njutit av att det var så 😃
Bra med lite molvärk, då växer den lille där inne 😊
Kommer ni sen vilja ta reda på om det är en liten flicka eller pojk!?
Yes det gjorde jag! En på morgonen och en på kvällen från ägguttagsdagen (Om jag inte mins fel) och sen skulle jag fortsätta med dem en vecka efter den officiella testdagen om jag då fick ett plus! Jag var så jäkla rädd för att sluta med dem och pratade med kliniken om det, men de försäkrade mig med att jag inte behöver ta progresteronet längre än så för kroppen löser det själv! Och på mina tester så har jag haft bra progresteronvärden så det har aldrig varit problemet för oss. Har läst att vissa kvinnor blir ordinerad att ta progesteronet längee men tänker att då kanske de är för att de haft låga värden på testerna. En gissning nu bara!! 😃 Till mig sa dem aldrig något om att det kunde vara farligt att sluta tvärt! Men som du skriver, det skadar ju inte ta de 3 extra kvällar till! Men du ska inte oroa dig för att sluta ta dem 😊
Vet du vad!? Jag har kännt bebisen buffa på mig 🥹 först var jag inte säker på att det var den men efter att ha kännt buffarna flera kvällar så insåg jag att det inte kan vara något annat! Har heller aldrig känt något liknade förut 🥰 Så jäkla häftigt 😃