Kan han kräva ersättning i efterhand?
Vi har delad vårdnad och varannan vecka, finns inga papper skrivna om det utan vi kom överens om det ändå.
Vi har delad vårdnad och varannan vecka, finns inga papper skrivna om det utan vi kom överens om det ändå.
Anledningen till att sonen är hos pappan är oväsentlig, faktumet kvarstår att han är där mer och ja, då har pappan rätt att begära underhåll och detta kan ske retroaktivt. Men det beror även på hur mycket mer sonen är hos pappan, är han hos pappan 60% och hos dig 40% tex så räknas det som växelvist boende och ingen betalar.
Det är tydligt att du och pappan har sina problem men har han ens nämnt något om underhåll? Eller är det här något som du målar upp ifall att?
Jag och mitt ex hade vv, barnet började bo mer hos mig pga idrottsaktiviteter, inget jag hade något emot såklart, men det skulle aldrig falla mig in att ansöka om underhåll för den extra tiden, dels hade pappan kunnat säga att då ska det vara vv, nu kom vi iofs bra överens och jag fick hela barnbidraget, så jag var då även den som betalade för aktiviten. Ansöker ditt ex om underhåll så ska du även se över vilka kostnader du ska vara med att betala på
Det är svårt att säga hur mycket mer han bor hos pappan för när han bor där så jobbar han även en del åt sin pappa, så det gagnar även pappan att han bor där i vissa perioder. Pappan har någon som snabbt kan utföra uppgifter några timmar.
När det inte finns jobb åt sonen så är det varannan vecka som gäller.
Det är svårt att säga hur mycket mer han bor hos pappan för när han bor där så jobbar han även en del åt sin pappa, så det gagnar även pappan att han bor där i vissa perioder. Pappan har någon som snabbt kan utföra uppgifter några timmar.
När det inte finns jobb åt sonen så är det varannan vecka som gäller.