Grässtrå77 skrev 2025-05-19 08:50:59 följande:
Fast det är väl ingen som påstår att TS ska gå all in och bilda familj med denna man. Mer att hon ska fortsätta träffa honom för att se vart de leder, de har ju bara träffats vid ett tillfälle. Massor av saker kan ju dyka upp som gör att de inte är kompatibla.
Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-19 09:35:05 följande:
Vi var tillsammans i två år, han bodde i min lägenhet , och barnet var planerat. Jag hade känt honom sedan grundskolan.
Han fick en psykos när jag blev gravid och efter det blev livet ett fullständigt kaos. Så idiot var kanske fel uttryck men han har gjort mitt liv till ett helvete för att jag lämnade honom.
Det fanns inga frågor som jag hade kunnat ställa för att förutse något sådant. Han hade haft relationer före mig, hade bra jobb och kom från en bra familj och jag kände honom som sagt sedan tidigare. Jag skaffade inte medvetet barn med en idiot.
Jag är definitivt inte känslodriven och hysterisk. Då hade jag inlett nya relationer till höger och vänster efter exet men det har jag inte gjort utan prioriterat mitt barn. Jag ville inte dra in barnet i någon bonusfamilj som sedan skulle splittras.
Livet blir inte alltid som man har tänkt sig.
Självklart ska man ställa frågor, inte minst till personen man dejtar, men det TS gör är att spekulera utifrån bokföring. Det är inte särskilt rationellt utan snarare rätt hysteriskt.
Problemet är att det är så många som inte fattar att de dumma frågorna pekar alltid mot sanningen. TS förnimmer något hon undrar över med den här mannen, kanske en osäkerhet eller liknande. För att materialisera en fråga hittar man en omständighet att ställa frågan kring.
Det är inte unikt, utan det är dom här frågorna man ska ställa sig. Träffar jag en kvinna som verkar obrydd och slarvig, kanske det resulterar i att jag trattar ned frågan till,
varför slänger hon trosorna på golvet?
Den frågan isolerat verkar kanske banal och inget man ska grunda framtida beslut på, men poängen är att den pekar på något jag funderar över, som jag kanske inte kan sätta fingret på.
Ingenstans har TS sagt att hon ska avfärda den här mannen på grund av det, utan hon ställer en enkel fråga. Då vaknar hysterin till liv, och mängder av skribenter i tråden idiotförklarat TS helt utan grund, istället för att enkelt förklara vad som kan ligga bakom att han bor själv, utan att värdera TS fundering som första steg.
Samma människor skulle kanske behöva ställa de här frågorna själva innan de investerar sin framtid fullt ut med en människa man nyligen träffat. Så många sitter fast i olyckliga konstellationer för att man lät flyktiga känslor gå före rationalitet.