• Anonym (Mara)

Min dejt är oerfaren? Enligt Google.

Hej!

Lite dum fråga men here goes. Jag är en 33-årig tjej som gått på en dejt med en 30-årig kille. Första gången jag träffar en yngre, mina ex brukade alltid vara minst 5 år äldre. Han är söt och vi hade personkemi och har nästa dejt inplanerad.

Nu till saken. Jag googlade fram honom och han har bott i en enrummare i 6 år, dvs sedan han var 24. Troligen har han då aldrig bott med någon tjej eller haft en längre relation. Vad tror ni? Jag vet inte varför men känns konstigt om han är så oerfaren då jag är van vid mer erfarna män.

Vill ju inte fråga rakt ut om hans bodycount men man undrar ju.

• Svar på tråden Min dejt är oerfaren? Enligt Google.
  • burleskburkläsk

När TS är 🚩

😆

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (J)
    Anonym (Mara) skrev 2025-05-16 21:39:38 följande:
    Haha usch! Det är nog INTE att föredra.

Vilket? Att en person legat med många?

Har din dejt varit singel länge så har han kanske kommit upp i antal. Ja eller så har han inte gjort det. Det som är viktigast är väl om han har känsla för det eller inte och är intresserad av att lära sig, om inte annat. 

Inte en sån där som tror sig vara bäst. 

Anonym (Mara) skrev 2025-05-16 21:41:03 följande:
    Tänkte vad? Om att jag kanske var oerfaren? Det hade han fått göra, så kan jag motbevisa honom ;)

Jag tycker du är taskig emot honom iallafall.

• Anonym (M)

Så i värsta falla kanske han är oskuld. Bara du kan säga om  det är ett problem.

• Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2025-05-16 21:53:20 följande:

Så i värsta falla kanske han är oskuld. Bara du kan säga om  det är ett problem.

Ja hon tycker nog att det hade varit väldigt negativt 
  • Anonym (vad fan?)

Alltså, det var nog den konstigaste orsaken till att tro att någon är oerfaren jag någonsinhört. Min sambo bodde i samma etta i 7 år, 6 av dem bodde även jag där och i 3 år aven våra två barn (tvillingar). Lägenhetsfan var dessutom endast 18 kvm stor, men bor man i Stockholm så tar man vad man hittar tills man har råd att köpa eller har stått en evighet i bostadskön och har får lov och har råd att hyra något större.

• Anonym (Kvinna)

Men snälla nån, jag bodde i en etta tills jag fyllde 30. Jag bodde utomlands, forskade och levde livet . Jag hade några seriösa relationer under den tiden men ingen jag ville flytta ihop med som mitt liv såg ut då. 

Nu är jag 50+ och har bott ensam de senaste 20 åren efter jag fick barn med en idiot (barnet blev dock fantastiskt ) och la all min energi på barnet. Jag har haft några relationer under de åren också men jag var inte beredd att utsätta mitt barn för en ny familjebildning om den inte skulle hålla. 

I den här åldern när mitt barn snart flyttar hemifrån har jag svårt att se att jag skulle bli sambo men vem vet. 

Min poäng är att en persons boendeförhållanden inte säger så mycket om hur de lever sitt liv. 

Jag håller med ovanstående om att du bara borde försöka andas och vara i stunden. 

• Core
    Anonym (Tobbe) skrev 2025-05-16 21:24:51 följande:

Ibland känner jag att jag inte orkar med kvinnor. Kan du inte bara andas och vara i stunden? Utgå från att ni har det bra och lär känna varandra mer och mer när ni hänger ihop och gör saker?

Jag fattar inte varför TS får så mycket skit. Hade jag varit i den åldern och sökt en livspartner, och en vuxen kvinna levt som en ungkarl hela vägen upp i 30-årsåldern hade jag nog också iallafall bollat frågan med mig själv. Hon säger inte att han blir avfärdad, hon har bara en fundering?

Det beror ju på hur man är som person, i den åldern har folk med ambitioner gjort rätt mycket med sitt liv i regel, och man måste väl få yttra frågan om den här är någonting långsiktigt att satsa på, fungerar det för mig? Annars riskerar man ju att stå där om fem år som alla jävla nötter här inne, med en parter man inte är kompatibel med, men låst sig med familj och annat. 

Förmodligen finns även något i hans person som får TS att tveka, för hade hon varit över öronen förälskad och han kändes som the one, hade hon nog inte ens reflekterat över saker runt om. Nu gör hon det, varför skulle det vara något att skämmas över?
  • Anonym (Tänk lite nu)

Men TS, tror du verkligen att man bara har erfarenhet av relationer för att man har bott länge tillsammans med någon i en lägenhet/hus?

7 år i egen lägenhet. Varit förlovad 2 gånger, sambo 1 gång i denna lägenheten och har flera relationer bakåt med väldigt mycket erfarenhet i bagaget... Fast det just nu står ensamstående på typ eniro. 

• Anonym (Mara)
    Core skrev 2025-05-17 10:41:41 följande:
    Jag fattar inte varför TS får så mycket skit. Hade jag varit i den åldern och sökt en livspartner, och en vuxen kvinna levt som en ungkarl hela vägen upp i 30-årsåldern hade jag nog också iallafall bollat frågan med mig själv. Hon säger inte att han blir avfärdad, hon har bara en fundering?

Det beror ju på hur man är som person, i den åldern har folk med ambitioner gjort rätt mycket med sitt liv i regel, och man måste väl få yttra frågan om den här är någonting långsiktigt att satsa på, fungerar det för mig? Annars riskerar man ju att stå där om fem år som alla jävla nötter här inne, med en parter man inte är kompatibel med, men låst sig med familj och annat. 

Förmodligen finns även något i hans person som får TS att tveka, för hade hon varit över öronen förälskad och han kändes som the one, hade hon nog inte ens reflekterat över saker runt om. Nu gör hon det, varför skulle det vara något att skämmas över?
    Jag känner mig fram lite, det är NÅGOT med honom som jag gillar, han är söt och vi har mycket gemensamt och kul. Vet inte riktigt vad jag känner än men vill se vart det kan leda. Men nej känner inte THE ONE på honom än, vet inte om sånt kan växa fram. Han verkar lite blyg och oerfaren, tolkade det först som svalt intresse men känns som att det lutar åt att han är oerfaren. Men man kan ju bli överraskad. Har inte varit fysiska än om man bortser från lätt beröring
  • Anonym (Du)

Du låter som en 18 åring och inte 33 åring.

• Core
    Anonym (Mara) skrev 2025-05-18 20:11:22 följande:
    Jag känner mig fram lite, det är NÅGOT med honom som jag gillar, han är söt och vi har mycket gemensamt och kul. Vet inte riktigt vad jag känner än men vill se vart det kan leda. Men nej känner inte THE ONE på honom än, vet inte om sånt kan växa fram. Han verkar lite blyg och oerfaren, tolkade det först som svalt intresse men känns som att det lutar åt att han är oerfaren. Men man kan ju bli överraskad. Har inte varit fysiska än om man bortser från lätt beröring
    Du gör helt rätt. Nu är tiden för dumma frågor, kom fram till om ni är kompatibla innan du går vidare.

Titta bara på inlägget innan mitt, nån som först tycker att du är dum som ställer de här frågorna, och i andetaget efter avslöjar att denne skaffade barn med en idiot.

Hade dom två ställt de här grundläggande frågorna i tid, kanske det gått att undvika ett haveri till relation. Men folk är så känslomässiga och hysteriska, man ska tydligen bara köpa allt rakt av och ångra sig senare 😂
  • Grässtrå77
    Core skrev 2025-05-19 08:42:32 följande:
    Du gör helt rätt. Nu är tiden för dumma frågor, kom fram till om ni är kompatibla innan du går vidare.

Titta bara på inlägget innan mitt, nån som först tycker att du är dum som ställer de här frågorna, och i andetaget efter avslöjar att denne skaffade barn med en idiot.

Hade dom två ställt de här grundläggande frågorna i tid, kanske det gått att undvika ett haveri till relation. Men folk är så känslomässiga och hysteriska, man ska tydligen bara köpa allt rakt av och ångra sig senare 😂
    Fast det är väl ingen som påstår att TS ska gå all in och bilda familj med denna man. Mer att hon ska fortsätta träffa honom för att se vart de leder, de har ju bara träffats vid ett tillfälle. Massor av saker kan ju dyka upp som gör att de inte är kompatibla.
  • Anonym (Kvinna)
    Core skrev 2025-05-19 08:42:32 följande:

Vi var tillsammans i två år, han bodde i min lägenhet , och barnet var planerat. Jag hade känt honom sedan grundskolan. 

Han fick en psykos när jag blev gravid och efter det blev livet ett fullständigt kaos. Så idiot var kanske fel uttryck men han har gjort mitt liv till ett helvete för att jag lämnade honom. 

Det fanns inga frågor som jag hade kunnat ställa för att förutse något sådant. Han hade haft relationer före mig, hade bra jobb och kom från en bra familj och jag kände honom som sagt sedan tidigare. Jag skaffade inte medvetet barn med en idiot. 

Jag är definitivt inte känslodriven och hysterisk. Då hade jag inlett nya relationer till höger och vänster efter exet men det har jag inte gjort utan prioriterat mitt barn. Jag ville inte dra in barnet i någon bonusfamilj som sedan skulle splittras. 

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig. 

Självklart ska man ställa frågor, inte minst till personen man dejtar, men det TS gör är att spekulera utifrån bokföring. Det är inte särskilt rationellt utan snarare rätt hysteriskt. 

• Core
    Grässtrå77 skrev 2025-05-19 08:50:59 följande:
    Fast det är väl ingen som påstår att TS ska gå all in och bilda familj med denna man. Mer att hon ska fortsätta träffa honom för att se vart de leder, de har ju bara träffats vid ett tillfälle. Massor av saker kan ju dyka upp som gör att de inte är kompatibla.
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-19 09:35:05 följande:

Vi var tillsammans i två år, han bodde i min lägenhet , och barnet var planerat. Jag hade känt honom sedan grundskolan. 

Han fick en psykos när jag blev gravid och efter det blev livet ett fullständigt kaos. Så idiot var kanske fel uttryck men han har gjort mitt liv till ett helvete för att jag lämnade honom. 

Det fanns inga frågor som jag hade kunnat ställa för att förutse något sådant. Han hade haft relationer före mig, hade bra jobb och kom från en bra familj och jag kände honom som sagt sedan tidigare. Jag skaffade inte medvetet barn med en idiot. 

Jag är definitivt inte känslodriven och hysterisk. Då hade jag inlett nya relationer till höger och vänster efter exet men det har jag inte gjort utan prioriterat mitt barn. Jag ville inte dra in barnet i någon bonusfamilj som sedan skulle splittras. 

Självklart ska man ställa frågor, inte minst till personen man dejtar, men det TS gör är att spekulera utifrån bokföring. Det är inte särskilt rationellt utan snarare rätt hysteriskt. 

Problemet är att det är så många som inte fattar att de dumma frågorna pekar alltid mot sanningen. TS förnimmer något hon undrar över med den här mannen, kanske en osäkerhet eller liknande. För att materialisera en fråga hittar man en omständighet att ställa frågan kring.

Det är inte unikt, utan det är dom här frågorna man ska ställa sig. Träffar jag en kvinna som verkar obrydd och slarvig, kanske det resulterar i att jag trattar ned frågan till, varför slänger hon trosorna på golvet? 

Den frågan isolerat verkar kanske banal och inget man ska grunda framtida beslut på, men poängen är att den pekar på något jag funderar över, som jag kanske inte kan sätta fingret på.
    Ingenstans har TS sagt att hon ska avfärda den här mannen på grund av det, utan hon ställer en enkel fråga. Då vaknar hysterin till liv, och mängder av skribenter i tråden idiotförklarat TS helt utan grund, istället för att enkelt förklara vad som kan ligga bakom att han bor själv, utan att värdera TS fundering som första steg.

Samma människor skulle kanske behöva ställa de här frågorna själva innan de investerar sin framtid fullt ut med en människa man nyligen träffat. Så många sitter fast i olyckliga konstellationer för att man lät flyktiga känslor gå före rationalitet.
  • Anonym (jösses)

Men oj, vilka långtgående slutsatser ts drar. Man behöver absolut inte vara sexuellt oerfaren bara för att man aldrig varit sambo vid 30 års ålder. Jag träffade min man när han var över 30 och då hade han tidigare haft korta förhållanden men aldrig bott ihop med någon som han varit tillsammans med.

• Anonym (Kvinna)
    Core skrev 2025-05-19 10:28:27 följande:
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-19 09:35:05 följande:

Problemet är att det är så många som inte fattar att de dumma frågorna pekar alltid mot sanningen. TS förnimmer något hon undrar över med den här mannen, kanske en osäkerhet eller liknande. För att materialisera en fråga hittar man en omständighet att ställa frågan kring.

Det är inte unikt, utan det är dom här frågorna man ska ställa sig. Träffar jag en kvinna som verkar obrydd och slarvig, kanske det resulterar i att jag trattar ned frågan till, varför slänger hon trosorna på golvet? 

Den frågan isolerat verkar kanske banal och inget man ska grunda framtida beslut på, men poängen är att den pekar på något jag funderar över, som jag kanske inte kan sätta fingret på.
    Ingenstans har TS sagt att hon ska avfärda den här mannen på grund av det, utan hon ställer en enkel fråga. Då vaknar hysterin till liv, och mängder av skribenter i tråden idiotförklarat TS helt utan grund, istället för att enkelt förklara vad som kan ligga bakom att han bor själv, utan att värdera TS fundering som första steg.

Samma människor skulle kanske behöva ställa de här frågorna själva innan de investerar sin framtid fullt ut med en människa man nyligen träffat. Så många sitter fast i olyckliga konstellationer för att man lät flyktiga känslor gå före rationalitet.
    Fast svaren, även mina, handlar ju om precis det - anledningar till att man kan vara skriven i en etta under lång tid utan att det innebär att man är en oerfaren social kuf. 
  • Tom Araya

Att han bor själv säger ju inte att han är oerfaren, han kan ändå ha en massa förhållanden bakom sig.

Jag tycker snarare att det säger att han är erfaren, för han har lärt sig att klara sig själv med inkomst och hushållsarbete.

Svar på tråden Min dejt är oerfaren? Enligt Google.