• Anonym (Förvånad)

Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.

Igår hade jag en konversation med några vänner, och jag blev helt chockad faktiskt. Jag nämnde att vårt sexliv är ganska sparsamt just nu för det är svårt att hitta bra tillfälle, då vi jobbar olika tider och då barnen ( mina 13 och 15) oftast är hemma. Då menade de att de alltid har sex med barnen hemma och tyckte inte alls det var konstigt att de hörde vad som pågick. Jag sa att det är nog det mest avtändande jag kan tänka mig att ha sex när mina barn sitter i rummet brevid och jag vet att de kommer höra. De kontrade med att det är normalt och att det är hälsosamt att barn får veta att föräldrarna har sex. ?!? Va?!? Mina barn är väldigt öppna och frågar och vi pratar om det mesta, och de ser väl att föräldrarna har det bra tillsammans utan att få lyssna på deras sex ?! Så min fråga har ni sex vetandes att era barn till 100% kommer höra er? Nu tänker jag mest barn som är lite äldre och tonåringar. Tycker ni det är naturligt? Jag kommer fortfarande ihåg från jag var tonåring och en enda gång råkade höra mina föräldrar och blev så ?äcklad?. 

• Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.
  • Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2025-07-07 11:38:11 följande:
    Bor man med andra så hör man ljud man inte alltid vill har. Det är normalt. 
    Det här med hänsyn och känna in situationsanpassat vad som är lämpligt är uppenbart inte dina styrkor. Respektlöhet är förmodligen mer normalt i din bok.
  • Perjonsson

Hur blir det tyst?
    Jag älskar nylon och ville att min sambo hade strumpbyxor med grenhål. Men bonusen var att allt hudplaskande ljud försvann och riktigt tyst blev dej när även jag hade strumpbyxa på mej . Vi kunde anslappnat ha sex utan att vara oroliga.

Innan det så hade jag så klart skruvat dit diagonala träpinnar på säng benen och satt filt eller gummi under benen. Och en hasp på dörren

• Anonym (J)

Ja jag fick ofta lyssna på mina föräldrar. Det skreks och höll på. De hade ett litet hus på 70 kvm. Inte alls roligt, otroligt äckligt 

• Anonym (J)
    Fast msn kan ju bete sig , eller hade du velat göra dina föräldrar?
  • Anonym (J)

Eller. Det var bara mamma jag hörde. Men hon bryr ju sig bara om sig själv har jag märkt. Så det förvånar mig inte direkt. 

• Anonym (J)
    Anonym (ABC) skrev 2025-05-17 16:52:27 följande:
    Man har knappast sex helt öppet och kör värsta högljudda sexet
    Det gör en del visst 
  • Anonym (Man37)

Vi har två tonåringar som mer eller mindre alltid är hemma, gärna med kompisar. Jag tycker personligen att det är avtändande och obekvämt att ha sex när de är hemma och vill därför inte. Nackdelen blir att jag och min fru har sex väldigt sällan.

• Anonym (ABC)
    Jo, det är ju oundvikligt.
  • Anonym (ABC)

Man behöver ju inte låta så mycket.

• PunkPyret
    Anonym (ABC) skrev 2025-07-30 19:31:20 följande:

Man behöver ju inte låta så mycket.

Precis. VI har säkert haft sex hundratals gånger med barnen hemma. Man stänger dörren och får bita sig lite i läppen för att inte låta för mycket helt enkelt. 
  • Anonym (K)

Låter mer som att erat sexliv är helt dött och du försöker ursäkta det så gott det går. Jag och sambo har då inga problem med att sex så att ingen hör något.

• Tecum
    Anonym (K) skrev 2025-08-02 00:43:04 följande:

Låter mer som att erat sexliv är helt dött och du försöker ursäkta det så gott det går. Jag och sambo har då inga problem med att sex så att ingen hör något.

Detta! Det var min första tanke.
    Vill bägge ha sex i en relation ser man till att ordna det.
  • Bunny s
    Anonym (Förvånad) skrev 2025-05-17 09:41:37 följande:
    Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.

Igår hade jag en konversation med några vänner, och jag blev helt chockad faktiskt. Jag nämnde att vårt sexliv är ganska sparsamt just nu för det är svårt att hitta bra tillfälle, då vi jobbar olika tider och då barnen ( mina 13 och 15) oftast är hemma. Då menade de att de alltid har sex med barnen hemma och tyckte inte alls det var konstigt att de hörde vad som pågick. Jag sa att det är nog det mest avtändande jag kan tänka mig att ha sex när mina barn sitter i rummet brevid och jag vet att de kommer höra. De kontrade med att det är normalt och att det är hälsosamt att barn får veta att föräldrarna har sex. ?!? Va?!? Mina barn är väldigt öppna och frågar och vi pratar om det mesta, och de ser väl att föräldrarna har det bra tillsammans utan att få lyssna på deras sex ?! Så min fråga har ni sex vetandes att era barn till 100% kommer höra er? Nu tänker jag mest barn som är lite äldre och tonåringar. Tycker ni det är naturligt? Jag kommer fortfarande ihåg från jag var tonåring och en enda gång råkade höra mina föräldrar och blev så ?äcklad?. 

Nej, fy. Så fruktansvärt respektlöst mot barnen. Och avtändande. Däremot så har vi sex fast de är hemma men då måste vi vara riktigt tysta. 
  • Bunny s
    Anonym (Förvånad) skrev 2025-05-17 10:04:48 följande:
    Så ni tycker det är ok att de eventuellt ser/hör, händer det så händer det liksom? Jag känner bara att det förstör Känslan helt att man kan bli påkommen av sina egna barn. 
    Jag skrev och känner samma som drn här personen. Men det jag menar är ju självklart att man låser in sig! Inte tusan har man sex om barnen kan ha möjlighet att kliva in och se vad man gör. Sen har vi tvn på och är tysta när vi har det. Vi passar på när barnen sover eller är helt inne i att spela dataspel och sånt så att de inte är intresserade av att kolla upp vad vi gör. Om de mot förmodan tar i dörren så säger vi att vi vilar en stund. 
  • Anonym (Vanilj)

Småbarn förstår inte sambandet  innan 5-6år   sen kan man låsa dörren . En stund 

Men man kan ju ex skeda tyst och använda mer närhet och tryck isf. in och ut  mer smek och kanske något som vibrerar tyst     .. skulle någon parter vara högljudd  åk  förbi  ridsport butiken/ullared  i köp ett  gummibett till en liten ponny..😁 .  Eller något annat  och bita på. Återkommande  bitmärken på halsen är jobbigare och förklara 🤨 i sin närhet.. 
    Men dagens unga flyttar ju inte hemmifrån innan 30.. ska föräldrar inte kunna var sexuellt aktiva mellan. 30-60??            Farsan gjort morsan gravid vid 30  sen  hann han bli  impotent innan. Morsan fick ligga igen😥
    fd .barnfamilj..

Svar på tråden Sex med barnen (10+år) i rummet jämte.