Anonym (filuren) skrev 2025-05-21 09:36:31 följande:
Det kan vara så att jag dömer mig själv för hårt, men jag har samtidigt får så dåligt självförtroende efter allt somt hänt i mitt liv (och inte händer). Svårt att säga vad jag skulle vilja träffa för person, men en uddis kan säkert gå om man är udda på samma sätt.
Jag har försökt varenda dejtingapp som finns, det leder inte till något. Det är därför jag känner mig körd.
Dejtingappar har lätt den effekten, att man dömer sig för hårt, alternativt anklagar män/kvinnor för att vara "välj ditt gift".
Kan ge lite dejtingråd som faktiskt är fullkomligt giltiga för både män och kvinnor.
Var inte "needy", det skrämmer bort den tilltänkte. Läste nyligt rubriken: "From Fear to Intimacy. A Shrink?s Take on Dating. Pro tip: It's supposed to be fun!" Det sammanfattar väldigt mycket. Rädslan kan dock se väldigt olika ut, särskilt mellan kvinnor och män.
Kvinnan är grindvakt till sex, allt annat vore våldtäckt tom i vår lagstiftning, medan män är grindvakt till förhållande i minst lika hög grad som kvinnor.
Ingen vill ha en partner som valt denne som bättre än ingenting. Ingen vill ha en "toffel", en dörrmatta, särskilt inte kvinnor.
Denna rädsla.. Tänk dig att du kommer hem till någons hus för att köpa något denne haft på annons. Du ser hur personen bor. Ni gör affär och inget mer än det. Tänk nu att personen säljer sitt hus och du är där som spekulant, kanske största investeringen i ditt liv som förändrar hela din framtid. Du kommer att se huset med helt andra ögon, letar fel, tar in experter osv.. Med de glasögonen på i ett dejting-sammanhang kan inget romantiskt spira, någon gnista kan inte ta fyr, det är kört på förhand.
Hellre då; vad skoj att ses, låt oss ha kul "It's supposed to be fun!"
När du fått nån sorts kontakt, sy ihop en dejt enligt "Create a situation for sex to happen". Missförstå nu inte detta, syftet är inte sex. Men om båda är okej med vad som planeras, så är det ett kvitto på ett förtroende, en öppenhet inför varandra. Finns få saker som människor växer så mycket av som just förtroende. Ytterst sällan som ens grovt kriminella sviker ett förtroende. Misstro däremot, är sådant som förhållanden spricker av, oavsett om det handlar om kärlek, vänskap eller affärsrelationer.
Sell benefits, not features. Gäller all sorts försäljning, även när man säljer sig själv.
Både män och kvinnor testar varann, oftast omedvetet. Finns få saker som är så avtändande som att ha ömma tår, vara lättretad. För en man är det en "bitch" och för en kvinna är det en potentialt farlig man. Var Alfred i Emil, inte Bulten i Bo.
Tänk på en flock apor. Den gamle silverryggen vill mest lata sig i solen, jamsa lite med ungarna, klia och bli kliad, kanske sätta på någon villig hona (som står i kö). Men se på de unga hannarna långt ned i flocken, det är de som är farliga, spänner sina muskler, attackerar allt som ens närmar sig flocken. De saknar helt storkukslugn.. och är allt utom attraktiva.