Får man söka på vad man vill i ett förhållande?
Jag har varit tillsammans med en tjej i över ett år. Vi båda är i tjugoårsåldern, alltså ganska unga, och detta är bådas första seriösa relation. Vi flyttade ihop efter att vi hade varit tillsammans i fyra månader och efter det började jag märka att hennes svartsjuka var extrem, jag visste innan att hon va lite svartsjuk men inte på den nivån. Efter att vi flyttade ihop blev det ännu värre och hon började leta efter ?ledtrådar? på att jag har varit otrogen eller att jag inte älskar henne. Jag har under alla dessa månader försäkrat henne att jag aldrig har varit otrogen och att jag älskar henne mest av allt. Men hon har ändå stört sig på om jag till exempel kollar på porr när hon inte är hemma på länge, eller om jag råkar kolla på en annan tjej när vi är ute på stan.
En gång var vi ute på en klubb och en kompis till mig visade en bild på en tjej och frågade om hon va snygg och jag sa ja för att hon var det. Min tjej blev jättearg och ledsen och gick ut på gatan utanför klubben och började slå sitt huvud mot en stolpe och kasta sin mobil så den gick helt sönder. Hon har även gått igenom min mobil flera gånger och då ?hittat? saker. Till exempel porr och att jag EN gång sökt på en gammal barndoms crush. Jag kollar på porr endast när hon inte är hemma på länge, de är alltså om hon sover borta t.ex och de är inte ofta, typ 8 gånger om året max. Men ändå stör hon sig på det, vilket jag förstår så nu senaste gången hon va borta så tittade jag inte för hennes skull. Men häromdagen så gick hon igenom min mobil och då hittade att jag hade sökt upp en tjej. Jag förklara för henne att jag tänkte på min gamla klass och att tjejen jag sökte upp var en barndoms crush, inte att jag har crush på henne nu. Men hon tyckte ändå att de är jättefel och att jag inte är lojal på henne osv. Hon söker ju också upp killar från hennes gamla klass och så men när jag gör det så är det ett problem. Hon hävdar att de är för att jag har dåligt minne och om jag inte kan komma ihåg viktiga saker om henne så borde jag inte komma ihåg gamla vänner. Vad är era tankar och åsikter, har någon mer vart med om en likande svartsjuka?