Anonym (Ella) skrev 2025-05-29 20:02:44 följande:
Man kan bara vara en säsong men man kan samtidigt ha drag av en annan.. jag tycker det låter som om du är en vår som drar mot sommar alternativ tvärtom, alltså sommar som drar mot vår. Jag skulle tro att du har neutrala undertoner, kanske med vissa drag mot blått. Du får rätta mig om jag har fel 😊
Själv är jag en vår som drar mot vinter, så pudriga pasteller, kritvitt och kalla rosa nyanser får mig att se sjuk ut, medan klara färger med gula eller neutrala undertoner blir fina mot min hy och hår. Jag har rödbrunt hår med mörkblå ögon och persikofärgad hy med mycket fräknar. Mina blodådror ser gröna ut snarare än blå. Jag har neutrala och en del gula undertoner, men nästan inget blått.
Du verkar kunna det här bra.
Vår låter inte helt omöjligt. Har googlat det nu. Jag får komplimanger i klarrött som jag tror har lite orange i sig men jag är inte jättebra på att se undertoner. Jag tror även att jag passar ganska bra i turkos och lila, men inte mörklila, utan mellanlila och kanske lavendel.
Jag är länge trott att jag har neutral underton men jag vet inte hur man ser det egentligen? Hur ser jag om jag drar mot blått eller något annan färg?
Jag har svårt att avgöra vad mina blodådror har för färg men om jag måste välja så säger jag blå.
Aliona skrev 2025-05-29 21:15:36 följande:
Svårt när man inte ser dig, men du verkar ju helt klart vara en varm årstid, så då är frågan om du är varm och ljus (vår) eller varm och mörk (höst). Eftersom olivgrönt passar dig så skulle jag gissa på höst, för olivgrönt är inte med i vårens färgskala. Google höstens färgskala, hur passar de andra nyanserna dig?
Jag skulle gissa varm och ljus för det finns inget mörkt på mig så vitt jag kan se. Vad skulle det vara? Googlade höst och känner inte igen mig direkt men jag är ju dålig på sånt här å andra sidan. Jag svarade ovan vilka färger jag får komplimanger i. Men sen vet man ju förstås inte hur bra andra är på att se sånt där eller om dom bara gillar färgen man har på sig.
En stylist sa iofs att jag passar i fuchsia, hot pink, men jag var klädd i det så hon kanske bara ville vara snäll.