• Anonym (Löpa)

Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?

Varma dagar och speciellt sommartid märker jag att en del kvinnor, speciellt yngre kvinnor, går utan bh på sig. De har en t-shirt eller nått linne, men ingen bh under, inte sällan är tyget tunt och det kan också vara vitt. Detta gör att bröstens form och bröstvårtorna blir mer exponerade och synd tydligare. Det kan också gör att bröst blottas om hon lutar sig framåt eller om hon har ett linne och man se henne från sidan. 

Jag har ingen åsikt till om det är rätt eller fel. Jag lägger mig inte i, det är upp till de själva känner jag. Men jag undrar lite varför man går klädd så? 
    Är det för att det är skönare att slippa bh eller är det för att man vill vara sexigare och visa mer av sin kropp? 
    Eller kan det vara en kombination av båda? 

Hur ser ni på det som är kvinnor? 

• Svar på tråden Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?
  • Anonym (Studentmamma nästa år)
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-31 02:33:13 följande:
    Du behöver inte svara på min tidigare fråga. Det är uppenbart att du är en snubbe som tror att tjejer är till för ditt godkännande. 
    Snubbe är en man, jag är kvinna, mamma med dotter som nästa år är student. Dottern var den som först reagerade på bildmaterialet. "Aldrig att jag visar mig i såna klänningar" var hennes kommentar. Klok tjej.  Kvinnor får gärna gå bh-lösa för mig om de så önskar, det är fritt val, men det går inte att komma ifrån att de flesta kvinnor och flickor behöver en bh för att vissa kläder ska sitta bättre, komma bättre till sin rätt.
    De bh-lösa tjejerna i sina slinkiga djupt dekolleterade balklänningar med spagettiaxelband gav intryck att vara på väg till sängen iförda nattlinnan. 
    Man får förstår räkna med att några ville exponera sig så mycket som möjligt. Hisnande höga slitsar upp i höfthöjd plus urringning som hotade att spilla ut brösten var inte ovanligt -  och enormt smaklöst i mina ögon. Det såg billigt och trashigt ut helt enkelt, väldigt långt från den elegans de förmodligen strävade efter.
  • Anonym (Alexandra)

Jag som var tonåring på 80-talet tänker att det var det normala då och ingen höjde på ögonbrynen nämnvärt mycket, det bara var så. 

Då var det också vanligt att man badade topp less.

Vad hände sedan? jo det började att bli modernt med bh och body och jag vet att jag och mina kompisar tyckte att det kändes sexigt och började använda en helt ny ( för oss) underkläder och allt fler tog till sig det.

String blev också allt mer vanligare.

Vad berodde det på? Kanske att någon film påverkade, tänker på Pretty Woman mfl Kanske gjorde porr industrin också en påverkan då det blev mer öppet i befolkningen?

Jag vet inte men sedan jag började med BH har jag använt mig av det sedan dess.
    Hemma kan jag släppa dem lösa och lediga men aldrig i offentliga sammanhang fastän jag skulle kunna pga storleken och ännu är dem faktist rätt fasta och fina, men idag är det inte längre bekvämt pga att det skulle väcka negativ uppmärksamhet vilket jag vill undvika.
    Enda gången jag skulle kunna vara i det offentliga utan bh vore om jag hade en löst sittande tröja, skjorta med någon topp under.
    Vad andra bär eller inte bryr jag mig inte ett dugg om.
    Kanske trenden vänder igen, att folk lägger ned bh:n igen som på 70-talet, trender kommer och går, inget konstigt.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fs)
    Anonym (K) skrev 2025-05-30 21:41:12 följande:
    Ja jag ångrar mig nästan vid tanken. Men för att få till jämförelsen med män som stirrar på ens kropp. På gatan, på gymmet, på stranden. Om ungefär varje kvinna hade blicken konstant i skrevhöjd på alla män, även när man pratar. Och sen skulle kvinnorna diskutera sinsemellan vad man sett genom dom där tajta genomskinliga shortsen. Storlek, form, höjd på pung.
    Det hoppas jag ni börjar med,,!
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Fs) skrev 2025-05-31 20:21:19 följande:
    Då hoppas du förgäves. Aldrig mött någon kvinna som visat ett specifikt intresse för främmande mäns könsorgan. Möjligen deras egna pojkvänners kroppar då men det är ju en annan sak. 

Män överlag är ju inte speciellt snygga heller så. 
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Ullsson) skrev 2025-05-31 14:35:20 följande:
    Men om man var topless på stranden på 80 talet, kände man sig sexigare då? Fick man fler blickar och mer uppmärksamhet än de som hade bh? 
    Det tror inte jag. De flesta kvinnors bröst är ju inte särskilt välformade när de är blottade.
    BH ger ju en illusion av att bröst är runda, fasta och står rakt ut. Något som lurat många män till en tro om att det är så kvinnors bröst är formade. Dock stämmer det inte, inte i allmänhet. Det räcker med att gå på badhus varje vecka för att få detta bekräftat i omklädningsrummet.
  • Anonym (Ugh)

Jag tycker att det är obekvämt med bh. Har det bara i undantagsfall om kläderna kräver det/uppklädd. Har ofta åtsittande linne + luftigare blus, sommartid och varmt kanske bara luftig klänning, och ger faktiskt blanka fan i om folk har åsikter. 

• Anonym (Lökexperten)

Är det små boppar så nej

Långa limpor som far runt nej

Är det små runda bollar så ja tack 

• Anonym (Väldigt vanligt)
    Anonym (Meh) skrev 2025-05-31 20:29:08 följande:
    Det tror inte jag. De flesta kvinnors bröst är ju inte särskilt välformade när de är blottade.
    BH ger ju en illusion av att bröst är runda, fasta och står rakt ut. Något som lurat många män till en tro om att det är så kvinnors bröst är formade. Dock stämmer det inte, inte i allmänhet. Det räcker med att gå på badhus varje vecka för att få detta bekräftat i omklädningsrummet.
    Jag tror att det är mycket få män som vill ha en kvinna som har två runda bollar i naket tillstånd.
    Alla som har sett ett par nakna bröst fattar att de inte ser ut som om man hade push up på sig jämt.
  • Anonym (Väldigt vanligt)
    Anonym (Lökexperten) skrev 2025-05-31 21:16:20 följande:

Är det små boppar så nej

Långa limpor som far runt nej

Är det små runda bollar så ja tack 

Vad tusan är boppar?
  • Anonym (Distraherad)
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-31 01:22:04 följande:
    Fast man har ju kläder ju på sig, bara inte BH. 
    Ha, ja det hoppas jag. Men TS skev om situationer där tröjan eller linnet är skuret så att brösten syns. Och då menar jag att det kulle vara respektlöst mot kollegorna oavsett kön, liksom att komma med pyjamasbyxor.
  • Anonym (K)
    Anonym (Fs) skrev 2025-05-31 20:21:19 följande:
    Det är jag inte säker på att du skulle tycka när tantgänget på 60 busvisslar och högljutt kommenterar dicken. Eller avsaknaden av den. Och så fortsätter det dag efter dag. Du ska ju inte tro att det bara är dom attraktiva kvinnorna som skulle stirra i ditt skrev, snarare motsatsen.
  • Anonym (Alexandra)
    Men om man var topless på stranden på 80 talet, kände man sig sexigare då? Fick man fler blickar och mer uppmärksamhet än de som hade bh? 

Haha nej, inte jag iallafall 😅
    tyckte att det var super pinsamt första ggn, att jag tog bort överdelen var pga grupptrycket då det var mer vanligt utan än med, tror att det handlade även om att man ville visa sig modig och inte en fegis.
    Jag hade många killkompisar och jag kan inte komma ihåg att dem snackade om brudarnas bröst på stranden, det höll dem nog tyst om. Visade kanske på att dem hade respekt för oss tjejer, de behöll nog vad de tänkte för sig själva. 

Undrar hur det hade sett ut och låtit nu 2025?!! 

Svar på tråden Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?