• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Ardnane)
    AlternativePea993 skrev 2025-08-06 21:13:48 följande:
    Jag håller tummarna för er ❤️
    Vi har gjort nipt så känner mig ganska lugn ❤️
  • Anonym (Mama)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-06 20:28:31 följande:
    Så spännande, de säger att efter 12+4 är det ganska säkert att se könet ???? Jag har även hört att det är vanligare att bli framflyttad till senare bf med flicka och pojkar blir bakflyttade till tidigare bf. 

Så skönt att allt såg bra ut! Vi ska göra vårt på tisdag 🙈
    Jasså? Gjorde UL vid 12 +4 och barnmorskan ville inte försöka avgöra kön då det är lätt att se fel fortfarande. Hon tyckte det var bättre att vänta till RUL 😅

Håller tummarna att allt ser fint ut på tisdag ❤️
  • KaprifolSol
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-06 20:25:51 följande:
    Så skönt 🥰
    Varför behöver du berätta tidigare för att du räknat fel? Hoppas det löser sig med SgI ändå 🙏

Därför att för att rätta till felet och hinna få full SGI till bäbisen ankomst behöver jag avbryta den föräldraledighet jag är på nu. Jag hoppas att min arbetsgivare låter mig ta ut semester i stället (har semesterdagar så att det räcker) alternativt att jag avbryter min föräldraledighet och börjar jobba en vecka tidigare. Känner att jag behöver berätta att jag är gravid för att understryka hur viktigt det är att jag får bryta föräldraledigheten. 

Det blev glapp när jag gick från deltid till heltidstjänstgöring och jag missförstod Försäkringskassans regler 😢😥🥴

• Anonym (Ardnane)

Det är ovanligt att de vill säga något i samband med ultraljud men de som kan se nuben kan ge ganska säkra gissningar från 12+4 så gissar att om man jobbar med ultraljud så lär man sig se också ☺️ Om du är nyfiken finns massor av nub theory grupper på Facebook där du kan lägga upp din bild ☺️

Tack 🥰

Anonym (Mama) skrev 2025-08-06 22:17:28 följande:
    Jasså? Gjorde UL vid 12 +4 och barnmorskan ville inte försöka avgöra kön då det är lätt att se fel fortfarande. Hon tyckte det var bättre att vänta till RUL 😅

Håller tummarna att allt ser fint ut på tisdag ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    KaprifolSol skrev 2025-08-06 22:29:44 följande:

Därför att för att rätta till felet och hinna få full SGI till bäbisen ankomst behöver jag avbryta den föräldraledighet jag är på nu. Jag hoppas att min arbetsgivare låter mig ta ut semester i stället (har semesterdagar så att det räcker) alternativt att jag avbryter min föräldraledighet och börjar jobba en vecka tidigare. Känner att jag behöver berätta att jag är gravid för att understryka hur viktigt det är att jag får bryta föräldraledigheten. 

Det blev glapp när jag gick från deltid till heltidstjänstgöring och jag missförstod Försäkringskassans regler 😢😥🥴

Åh ja försäkringskassan är en mardröm. Man kunde ju tycka att de kunde lämna ett pytteutrymme för mänskliga faktorn men de är verkligen på dagen. Har en vän där de skulle granska hela hennes schema för att se att hon inte missat en enda timme. 

Hoppas det löser sig för dig ❤️ Du kan ju be chefen hålla det för sig själv.

• Anonym (Sila)
    AlternativePea993 skrev 2025-08-06 17:56:53 följande:

Hejsan,

Har läst tråden sedan jag plussade men inte skrivit något eller så. Var på KUB idag. Allt såg bra ut än så länge, kunde se njurarna till och med. Allt satt där det skulle osv. Samt fick 1:20000 på samtliga trisomier. Så känner mig nöjd så 😊

Blev flyttade från 11/2 till 13/2. Men det får vi ju se hur det blir med det sen 😊 

Antingen hade jag en skicklig barnmorska eller bra vinkel på bebisen, för hon gav en 70/30 uppskattning på könet. Hon säger 70/30 en flicka. Om det stämmer vore det kul eftersom vi har en pojke som blir två i april nästa år, men det absolut viktigaste är en frisk bebis oavsett. Så hon sa "köp ingen rosa klänning än, utan vänta till RUL och se om det är rätt". Är 12+4 med en bebis på 66,7mm huvud till stjärt. Vad tror ni på hennes gissning? 😊

Jag har själv försökt se på ultraljud och haft rätt de tillfällen jag fått efter många jämförelser med bilder på nätet, finns både de som jämför skallform ?skull theory? och ?nubben? men inte varit så säker så jag skulle vågat gå efter det alls såklart eller säga till andra hur det ligger till. Så jag kan absolut tänka mig att de som verkligen ser många ultraljud faktiskt kan se tidigt! Men IOM att hon säger 70/30 så lämnar hon litet utrymme för att det kan bli fel, vilket nog är klokt. Denna gång var huvudformen verkligen ?flickigare? än tidigare och ?nubben? såg också flickig ut, men såg sedan att bilderna är snett från sidan så det går kanske inte riktigt att avgöra. Tyckte barnmorskan arbetade så snabbt under själva ultraljudet så hann inte bilda mig en uppfattning vid tillfället utan fick studera bilderna sedan. Min ska också vara tjej enligt NIPT om ingen blandat ihop testerna eller något, men man vill ju gärna bekräfta om man är lagd som jag 😂. Min kompis dotter hade en väldigt flickig ?nub? vid KUB men vågade inte säga till henne då av rädsla att gissa fel. Angående timingen flyttades jag fram en dag mot vad jag räknat med, dvs fick BF 1-2 dagar tidigare än jag trott så är detta en tjej som allt pekar på så stämde inte det med BF tidigare eller senare på mig.
  • Anonym (Babs)

Kul att den här tråden är så aktiv, jag läser allt som skrivs. 🤗

Nu har även jag gjort fosterdiagnostik och proverna kom tillbaka normala. Fick även veta att vi väntar en dotter (har en son sedan innan). 🥰 Blev också flyttad vid ultraljud så nytt BF är i slutet av januari, men jag hänger kvar här då den här tråden är så trevlig, plus att jag har en känsla av att det kommer bli en februaribebis i vilket fall. 😊

Vecka 16 nu och jag känner livmodern som en hård boll långt ner, speciellt om jag ligger på rygg och är kissnödig. Men kan fortfarande ha mina vanliga kläder och har i princip inga symptom. Så just nu känns det ganska bra att vara gravid. 😊 Längtar till jag börjar känna fosterrörelser! Den här bebisen är en riktig sladdis så det var måååånga år sedan jag sist kände rörelser. 🥹

• Anonym (Hoppaspåtur)
    AlternativePea993 skrev 2025-08-06 17:56:53 följande:

Hejsan,

Har läst tråden sedan jag plussade men inte skrivit något eller så. Var på KUB idag. Allt såg bra ut än så länge, kunde se njurarna till och med. Allt satt där det skulle osv. Samt fick 1:20000 på samtliga trisomier. Så känner mig nöjd så 😊

Blev flyttade från 11/2 till 13/2. Men det får vi ju se hur det blir med det sen 😊 

Antingen hade jag en skicklig barnmorska eller bra vinkel på bebisen, för hon gav en 70/30 uppskattning på könet. Hon säger 70/30 en flicka. Om det stämmer vore det kul eftersom vi har en pojke som blir två i april nästa år, men det absolut viktigaste är en frisk bebis oavsett. Så hon sa "köp ingen rosa klänning än, utan vänta till RUL och se om det är rätt". Är 12+4 med en bebis på 66,7mm huvud till stjärt. Vad tror ni på hennes gissning? 😊

Har du någon ultraljuds bild? Prova lägga upp den i Nub Theory grupp på Facebook 🥰
  • Anonym (Sila)
    Anonym (Babs) skrev 2025-08-07 14:27:39 följande:

Kul att den här tråden är så aktiv, jag läser allt som skrivs. 🤗

Nu har även jag gjort fosterdiagnostik och proverna kom tillbaka normala. Fick även veta att vi väntar en dotter (har en son sedan innan). 🥰 Blev också flyttad vid ultraljud så nytt BF är i slutet av januari, men jag hänger kvar här då den här tråden är så trevlig, plus att jag har en känsla av att det kommer bli en februaribebis i vilket fall. 😊

Vecka 16 nu och jag känner livmodern som en hård boll långt ner, speciellt om jag ligger på rygg och är kissnödig. Men kan fortfarande ha mina vanliga kläder och har i princip inga symptom. Så just nu känns det ganska bra att vara gravid. 😊 Längtar till jag börjar känna fosterrörelser! Den här bebisen är en riktig sladdis så det var måååånga år sedan jag sist kände rörelser. 🥹

Vad roligt att höra, grattis till bra resultat!

Visst är det mysigt att ligga och känna på magen (även om inga rörelser ännu)? Bästa stunden på min dag ☺️
  • Anonym (Ardnane)

Så roligt att ni redan vet könet 🤗 Jag ser fram emot vårt ultraljud nästa vecka så vi kan gissa nub teorin innan vi har vår reveal 🙈 Är så spänd att få veta! 

Vi ska berätta för sambons familj till helgen, ingen aning om hur de kommer reagera på ett andra barn så fort efter vår första 🙈 Så snart är inte det bara vår hemlighet längre 🥹

• Jamesy

Halloj, har läst tråden lite grann mellan varven men inte riktigt våga gå med ännu förrän nu. Hade egentligen tänkt vänta till på måndag då vi ska på UL och få göra NIPT. Är just nu i 12+5 och mår ändå relativt bra men varit väldigt orolig efter flera år av sekundär barnlöshet av olika skäl och tidigare MF i v 6. Var på en tidigt UL i v 10 och fick då se att allt såg bra ut som hastigast så lite betryggande åtminstone :) 
    Är 35 och detta blir vårt första så väldigt spännande att få följas åt {#emotions_dlg.flower}

• LineZZZ13
    Anonym (Sila) skrev 2025-08-03 13:10:30 följande:
    Jag såg detta efter jag skrivit. Det låter väldigt tufft ❤️ vad hemskt att pappan har den inställningen. Jag tror inte det förstör de andra barnens liv, det beror väl på vad man tycker är viktigt att ge sina barn. Så hade vi också kunnat se det men man väljer ju hur man ser på saken. Jag var dock i en liknande sits för ett par år sedan, blev gravid med tvillingar precis när räntorna steg och elen var jättedyr. Vi behövde investera i huset för hade köpt ett äldre hus som behövde massa kärlek, bara för att kunna ha plats för befintliga och eventuellt fler barn fick vi välja ett större hus som inte var i så bra skick från start. Tyvärr var min sambo då likadan som din verkar vara nu, sa samma sak om hur det skulle göra vi fick sälja huset med brakförlust och flytta in i en liten lägenhet i ett sämre område med alla barn för att kunna överleva. Jag grät dagligen för jag visste det troligtvis skulle bli abort för han var så tvärt emot. Dessutom var jag själv jätterädd att vänta tvillingar med mina ihopsydda magmuskler och flera bråck som jag lagat efter tidigare graviditeter. Jag behövde verkligen hans stöd för att våga och dessutom kändes det inte som ett alternativ att bli ensam med tvillingar. Jag gjorde abort då men tänkte på de små liven (vi fick se dem) varje dag tills nu. Varje missfall har jag varit så bitter på det beslutet och på min sambo som pushade mig till det. Om allt går bra med denna kanske jag kommer över det men jag kommer aldrig glömma det. Aldrig ångrat något så djupt i hela mitt liv. Jag tror aldrig min kärlek till min sambo kommer bli sig riktigt lik igen efter detta. Ibland älskar jag honom ganska mycket och relationen går från ok till ba men känslorna blir nog aldrig som tidigare efter att han utsatte mig för det.
    Hej! 

Han ser det som att vi förstör allt som vi kunnat göra med dem på resor och att vi inte kommer kunna finnas där på samma sätt när de blir tonåringar osv. 

Fy vad tuff historia med tvillingarna 💕 Jag förstår absolut att känslorna inte kan bli helt detsamma efter det. Man är lixom på ett sätt redan ganska ensam från start i alla graviditeter, allt som händer i ens huvud och kropp går lixom inte att dela med sig av, och att då blir ensam helt emotionellt och potentiellt ensam redan fysiskt är helt fruktansvärt. Skönt att ni kan glädjas åt den lilla som väntar nu. 

Här har inget förändrats förut att han kanske inte säger nått högt om hur lite han vill detta, eftersom barnen vet och längtar nu. Jag känner fortfarande ingenting egentligen, och är rädd att all stress och ångest har påverkat bebisen negativt, så att om den föds sjuk på nått sätt (eller dör) så är det mitt fel... 

Jag skulle gärna bli sjukskriven men det lär väl aldrig gå igenom. 

Idag grät jag ca en timme och han sa ingenting åt mig på hela tiden. 

Jag känner inte heller bebis och tror den dött redan.

Ska börja jobba på onsdag och det syns lång väg att jag är gravid. Pratade nyss med grannen och kunde inte spela glad och lycklig så vet inte hur jag ska kunna göra det på jobbet heller. 

Vad tänker dina äldre barn? Vad slags semestrar brukar ni ha och hur tänker ni kring det framöver? 
    Längtar du efter allt, alltså ser du fram emot att hämta och lämna på förskolan, leka i lekparken osv eller är det vissa saker med att börja om som du inte ser fram emot? 

(Och med lilla tråden menade jag privat i meddelande vs den stora gemensamma 🙂)
  • Anonym (Ardnane)
    Jamesy skrev 2025-08-08 15:25:00 följande:

Halloj, har läst tråden lite grann mellan varven men inte riktigt våga gå med ännu förrän nu. Hade egentligen tänkt vänta till på måndag då vi ska på UL och få göra NIPT. Är just nu i 12+5 och mår ändå relativt bra men varit väldigt orolig efter flera år av sekundär barnlöshet av olika skäl och tidigare MF i v 6. Var på en tidigt UL i v 10 och fick då se att allt såg bra ut som hastigast så lite betryggande åtminstone :) 
    Är 35 och detta blir vårt första så väldigt spännande att få följas åt {#emotions_dlg.flower}

Hej! Ingen anledning att vänta med att skriva här, vi alla har väntat eller väntar på samma 🥰
    Att ni hade ett bra ultraljud v10 gör att risken är väldigt liten nu + att du snart är i v13 🙏 Vi är också 12+5 idag och ska troligen berätta för sambons familj imorgon 🙈
    Så underbart att ni kom i mål efter barnlöshet. Vi hade lång väg till vårt första barn och var inte säkra på att ett andra var möjligt men istället gick det mycket fortare. Men var beredd på sekundär infertilitet eftersom det är vanligare än att man upplever innan första. 
Svar på tråden BF februari 2026 🌷