• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Doris2024

Vi var på rul idag 🤩
    Såg tio fingrar och tio tår och allt där emellan. Vi har inte frågat om könet utan kör på känslan och överraskningen ☺️
    Jag har känt av bäbis i tre veckor och min man också i nästan två veckor nu. Men det var besvärligt att få bra mätvärden idag så jag fick upp och hoppa, knäböja och skaka magen för att få bäbis att ändra läge. Tog en timme innan bm var nöjd med allt. 

Jag har inte kunnat dölja magen på jobbet sen minst en månad tillbaka och tror alla vet nu 😆 
    Börjar bli tungt och läkaren jag träffade förra veckan hotade med sjukskrivning på 50% om jag inte började ta det lugnare. Det har jag verkligen gjort det men vet ändå inte hur länge det kommer funka. Började få ont i höger höft i helgen och det kommer till och från. Kommer få gå hem två månader innan bf oavsett och ev tidigare. 

Just nu har magen stannat och är super trög sen i tisdags vilket är jätte drygt... Dricker, går och står på jobbet, äter bra tycker jag... Nån med bra tips?!

• Anonym (Ardnane)

Underbart! 
    Min mage går heller inte dölja längre 😅 är lika tydligt som v30 med första 🙈
    Movicol är guld och det sägs att kiwi ska hålla igång magen också 🙏

Doris2024 skrev 2025-09-12 20:10:49 följande:

Vi var på rul idag 🤩
    Såg tio fingrar och tio tår och allt där emellan. Vi har inte frågat om könet utan kör på känslan och överraskningen ☺️
    Jag har känt av bäbis i tre veckor och min man också i nästan två veckor nu. Men det var besvärligt att få bra mätvärden idag så jag fick upp och hoppa, knäböja och skaka magen för att få bäbis att ändra läge. Tog en timme innan bm var nöjd med allt. 

Jag har inte kunnat dölja magen på jobbet sen minst en månad tillbaka och tror alla vet nu 😆 
    Börjar bli tungt och läkaren jag träffade förra veckan hotade med sjukskrivning på 50% om jag inte började ta det lugnare. Det har jag verkligen gjort det men vet ändå inte hur länge det kommer funka. Började få ont i höger höft i helgen och det kommer till och från. Kommer få gå hem två månader innan bf oavsett och ev tidigare. 

Just nu har magen stannat och är super trög sen i tisdags vilket är jätte drygt... Dricker, går och står på jobbet, äter bra tycker jag... Nån med bra tips?!

• Anonym (Ardnane)

Vi har rul om två veckor ❤️
    Tänker jobba till två veckor innan bf och sen vara hemma och gosa med första barnet 🥰

KaprifolSol skrev 2025-09-11 21:51:30 följande:

Hoppas att alla mår bra! Vissa av er har väl gjort RUL eller närmar er? Jag har ett par veckor kvar till RUL. Senaste dagarna har jag riktigt börja känna buffar i magen. 

Jag fick nyligen svar på NIPT och det var låg sannolikhet för kromosomavvikelser. Jag har valt att inte ta reda på könet på bäbisen. Funderar på att bränna upp pappret så att jag inte kan tjuvkika vid ett svagt tillfälle. 

Nu närmaste veckan hade jag tänkt göra det mer officiellt att jag ska få barn. Det blir kul, tror många blir överraskade då de tror att jag ?nöjt mig? med ett barn. 

Nu är det inte så många månader kvar innan föräldraledighet. Jag tänker ta semester i mellandagarna och gå på föräldraledighet redan i januari för att kunna gå in i bäbisbubblan ordentligt! Hur länge tänker ni jobba inpå BF om ni kan? 

• Siripiri

Vi var på rul idag 🤩

Härligt för er 🥰 
    heheh lät ungefär som under KUBen fick mig, fick typ ställa mig och twerka på alla fyra på britsen 😂 
    tråkigt att du har börjat få ont 🥲 Jag funderar på om jag hade förkänningar på foglossning idag. Vet inte hur det känns så kanske bara vara något annat för blev inte värre av svampplockning i nästan 4h, så tror inte foglossning?

Har inga direkta tips gällande förstoppning tyvärr, än så länge fungerar magen bra så länge jag inte bara ät glutenbaserade kolhydrater. Min mage älskar potatis 😁 Äter ändå 50mg järn nästan varje dag, även kalcium på lunchen som båda ska ge hård mage. Sen på kvällen magnesiumglycinat som ska vara den sortens magnesium som löser upp magen minst. Så någon annan form av magnesium Kan du ju testa utöver movicol som min kompis levde på hela sin graviditet 😅

• Always choklad

Vi var på rul idag 🤩

Se ovan skulle svara men mobilen dog. Men tog en bild som jag la in nu på mitt förberedda svar. Också varit på RUL nu idag. Pigg liten en. Vi fick könet i skrivet i ett litet kuvert och fick blunda när hon zoomade in kring skrevet. Inte landat än hur vi ska göra sen ta reda på det eller ej. Berätta för andra osv. Ska till Barnmorskan nästa vecka. Hoppas jag att jag inte behöver öka järnet med mer tabletter men mest troligt blir det nog så.

• Doris2024
    Always choklad skrev 2025-09-17 18:55:03 följande:
    Se ovan skulle svara men mobilen dog. Men tog en bild som jag la in nu på mitt förberedda svar. Också varit på RUL nu idag. Pigg liten en. Vi fick könet i skrivet i ett litet kuvert och fick blunda när hon zoomade in kring skrevet. Inte landat än hur vi ska göra sen ta reda på det eller ej. Berätta för andra osv. Ska till Barnmorskan nästa vecka. Hoppas jag att jag inte behöver öka järnet med mer tabletter men mest troligt blir det nog så.
    Jag har äntligen fått magen att starta, mådde så illa denna vecka och känt mig sjuk. 
    Funkar inte magen så funkar inget... 

Jag hörde av en kompis att om järnet är slut för lågt kan man komma in och få det i droppform istället, vilket går snabbt enkelt och man blir inte kass i magen. 
    Måste ju vara mycket bättre än tre fyra tabletter om dagen. 
  • Always choklad
    Doris2024 skrev 2025-09-18 08:31:26 följande:
    Jag har äntligen fått magen att starta, mådde så illa denna vecka och känt mig sjuk. 
    Funkar inte magen så funkar inget... 

Jag hörde av en kompis att om järnet är slut för lågt kan man komma in och få det i droppform istället, vilket går snabbt enkelt och man blir inte kass i magen. 
    Måste ju vara mycket bättre än tre fyra tabletter om dagen. 
    Ja det kanske är att föredra faktiskt. Inte kul när magen stoppar upp alls. 
  • KaprifolSol

Min mage har också varit åt det långsamma hållet. Ska ta 100 mg/ dag men hoppar ibland över så jag kan gå på wc. 

Nu har jag berättat för familj, vänner och jobbet. Alla har blivit glatt överraskade. Ingen har misstänkt något och många är förundrade att jag lyckats dölja graviditeten så länge och kunnat hålla mig från att säga något. Det känns bra nu när jag kan prata mer öppet om graviditeten och dela glädjen. 

Nästa vecka är det RUL och det ska bli kul att få se den lilla igen! ❤️ Sista veckan har fosterrörelserna blivit väldigt tydliga och det buffar och pickar i magen. Tyvärr har jag börjat få foglossning, får ont i rumpan och det kan hugga till. blir även trött i ländryggen ibland. Har någon fler besvär med det redan? 

• Doris2024
    KaprifolSol skrev 2025-09-19 19:34:45 följande:

Min mage har också varit åt det långsamma hållet. Ska ta 100 mg/ dag men hoppar ibland över så jag kan gå på wc. 

Nu har jag berättat för familj, vänner och jobbet. Alla har blivit glatt överraskade. Ingen har misstänkt något och många är förundrade att jag lyckats dölja graviditeten så länge och kunnat hålla mig från att säga något. Det känns bra nu när jag kan prata mer öppet om graviditeten och dela glädjen. 

Nästa vecka är det RUL och det ska bli kul att få se den lilla igen! ❤️ Sista veckan har fosterrörelserna blivit väldigt tydliga och det buffar och pickar i magen. Tyvärr har jag börjat få foglossning, får ont i rumpan och det kan hugga till. blir även trött i ländryggen ibland. Har någon fler besvär med det redan? 

Kul att ha hemligheten ute och att alla tog det bra ☺️

Jag har också känt av hugg ner i benet och höger skinka om jag jobbat och lyft lite för mycket. Trött i länden har jag också blivit. Det är ju tredje barnet så det är väl att kroppen är lite mer töjd och mjuk 😅
  • KaprifolSol
    Doris2024 skrev 2025-09-21 10:25:35 följande:
    Kul att ha hemligheten ute och att alla tog det bra ☺️

Jag har också känt av hugg ner i benet och höger skinka om jag jobbat och lyft lite för mycket. Trött i länden har jag också blivit. Det är ju tredje barnet så det är väl att kroppen är lite mer töjd och mjuk 😅
    Det är så konstigt att man ena dagen känner sig som vanligt (nästan), för att nästa dag ha ont i rumpan halta fram. 
    Jag kan inte alltid härleda det till något specifikt jag gjort. Har kontorsjobb, så snarare är det kanske mycket stillasittande som ger mig känningar. 
  • Always choklad
    KaprifolSol skrev 2025-09-24 21:57:43 följande:
    Det är så konstigt att man ena dagen känner sig som vanligt (nästan), för att nästa dag ha ont i rumpan halta fram. 
    Jag kan inte alltid härleda det till något specifikt jag gjort. Har kontorsjobb, så snarare är det kanske mycket stillasittande som ger mig känningar. 
    Hej
    Är barn 2 från månad 7 drygt var jag tvungen att stretcha på stället lite typ och göra försiktigt höga knän innan jag skulle gå..skyndade en gång i månad 8 då det regnade och fick då låsning i ischias nerven vilket resulterade att jag haltade typ 3 v innan och efter födseln fick gå till en massör och fick övningar som jag gjorde nån vecka sen innan det släppte. Hemskt spec och gå i trappor. Fick gå myrsteg hela tiden..
    .Så det kan hjälpa lite som att varje gång man ska gå och då menar jag typ resa sig upp från soffan till att gå in i köket, se det som ett litet träningspass. Kan bli tungt ju närmare det blir. Men som sagt det var min upplevelse. Nu V5 har jag inga känningar än
     Men räknar med att de kommer snart. 
Svar på tråden BF februari 2026 🌷