BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Har inte varit inne och läst här på ett tag men ser att många varit på RUL nu, skönt när det är gjort och allt verkar se bra ut🥰 tänk att vi tagit oss genom halva graviditeten nu!
har också varit på ultraljud för ett par veckor sedan där vi också fick veta könet, såg ut som att det kunde vara en liten lillasyster precis som min magkänsla sagt hela graviditeten.
jag har gått in i vecka 22 nu och mår väl egentligen rätt bra förutom den eviga tröttheten som inte ger med sig, är helt slut efter en dag på jobbet, både i huvud och kropp😅 har också börjat märka av vad jag tror är foglossning.. har ont långt ner i ryggslutet, speciellt efter en dag på jobbet då jag varit igång och lyft tungt en hel dag. Jag hoppas att kroppen håller fram till vecka 32 då planen är att gå hem på graviditetspenning!
Är det någon av er som upplever en del sammandragningar? Jag är i vecka 19 och har känt av en del då och då och ibland kommer dem efter varandra. Är såklart orolig men vet oxå att det kan vara en naturlig del av graviditeten. Har ju fått flera missfall tidigare (fast detta innan vecka 8) men det gör ju inte oron bättre 🙃
Är det någon av er som upplever en del sammandragningar? Jag är i vecka 19 och har känt av en del då och då och ibland kommer dem efter varandra. Är såklart orolig men vet oxå att det kan vara en naturlig del av graviditeten. Har ju fått flera missfall tidigare (fast detta innan vecka 8) men det gör ju inte oron bättre 🙃
Jag har mycket sammandragningar och hade även från tidigt med första barnet. Ring din bm imorgon för de vill ofta utesluta uvi.
Jag har varit i valet och kvalet att åka in till gynakuten hela helgen pga mina gör så ont så fort jag ska gå eller anstränger mig. Men lämnade urinprov senast i veckan och redan gjort flera gånger senaste månaden + rul i veckan så är ganska säker på att det liksom förra graviditeten bara är sammandragningar och inget jag vill ta upp tid på gynakuten för. Ska ringa min bm imorgon igen. Oftast är det ingen fara men som sagt ring din bm imorgon, så får du råd utifrån din situation. Vet hur missfall hänger sig kvar, vi har en lyckad graviditet efter vårt men ändå hjärnspöken ❤️
Någon annan som får strålande/skjutande smärtor ibland från livmodern och typ ut mot anus när blåsan börjar bli fullare och man börjar bli kissnödig?
Jag är i v 21 och har haft sammandragningar ett par veckor. Ofta i samband med någon form av ansträngning och på kvällen. Hela magen upp till bröstkorgen blir hård. Nämnde det när jag var på RUL och den barnmorskan tyckte att jag skulle kolla upp om jag har UVI. är Även lite öm i nedre delen av magen. Lämnade U-Prov i fredags så får svar till veckan.
Minns inte när sammandragningarna började min förra graviditet.
Skulle ha träffat min BM i morgon men det har flyttats fram till nästa vecka. Har inte varit på MVC sedan första besöket i början av juli och tycker att det är otroligt långt mellan första och andra besöket. Det hade känts bra med ett tidigare för att stämma av fysiskt och psykiskt mående, även om det är min andra graviditet.
Ring din barnmorska/ MVC om du är orolig ❤️
Någon annan som får strålande/skjutande smärtor ibland från livmodern och typ ut mot anus när blåsan börjar bli fullare och man börjar bli kissnödig?
Nej, men har upplevt något liknande vid mens, som ?anushugg?. Obehaglig och smärtsam upplevelse, haha.
Nej, men har upplevt något liknande vid mens, som ?anushugg?. Obehaglig och smärtsam upplevelse, haha.