BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
På torsdag är det dags för första mätningen av magen. Jag ska även få kikhosta vaccin, glukosbelastning, väga och ta alla prover. Ska bli spännande, känns lite som allt börjar nu.
I Dalarna får bäbis rs vaccin direkt på bb så det satsar vi på. Jag och min man ska boka in influensavaccin för den bokningen öppnar imorgon. Jag kommer inte ta covid för den är jag väldigt kluven inför och har alltid varit.
Senast veckan var det varit väldig aktivt i magen, märker tydligt vilka tider "hon"är vaken och härjar och när det sovs 🥰🥰
Är bara max 15 veckor kvar nu 🤩
På torsdag är det dags för första mätningen av magen. Jag ska även få kikhosta vaccin, glukosbelastning, väga och ta alla prover. Ska bli spännande, känns lite som allt börjar nu.
I Dalarna får bäbis rs vaccin direkt på bb så det satsar vi på. Jag och min man ska boka in influensavaccin för den bokningen öppnar imorgon. Jag kommer inte ta covid för den är jag väldigt kluven inför och har alltid varit.
Senast veckan var det varit väldig aktivt i magen, märker tydligt vilka tider "hon"är vaken och härjar och när det sovs 🥰🥰

Tycker det där med vacciner är svårt, det är så många nu att ta ställning till. Kikhosta, influensa och covid-vaccin har jag blivit rekommenderad att ta. Bor i Stockholm.
Min pappa blev riktigt dålig av covid-vaccin så jag är lite rädd att ta det.
Jag brukar inte vara sjuk så ofta eller länge men förra vintern var jag sjuk i flera månader där den ena infektionen avlöste den andra. Tror jag fick alla cirkulerande virus + covid samt att det visade sig att jag hade en bakterie (hemofilus) som låg och lurade och blommade upp när jag fick en infektion varpå mina bihålor totalt svullnade igen. Med tanke på förra vinterns kämpande kanske jag bör överväga att ta något vaccin.
Ska också göra glucosbelastning vilket jag INTE ser fram emot då jag inte är så förtjust i sött.
Tycker det där med vacciner är svårt, det är så många nu att ta ställning till. Kikhosta, influensa och covid-vaccin har jag blivit rekommenderad att ta. Bor i Stockholm.
Min pappa blev riktigt dålig av covid-vaccin så jag är lite rädd att ta det.
Jag brukar inte vara sjuk så ofta eller länge men förra vintern var jag sjuk i flera månader där den ena infektionen avlöste den andra. Tror jag fick alla cirkulerande virus + covid samt att det visade sig att jag hade en bakterie (hemofilus) som låg och lurade och blommade upp när jag fick en infektion varpå mina bihålor totalt svullnade igen. Med tanke på förra vinterns kämpande kanske jag bör överväga att ta något vaccin.
Ska också göra glucosbelastning vilket jag INTE ser fram emot då jag inte är så förtjust i sött.
usch lät inte som en kul vinter :( Jag har haft som bihåleont nästan varje dag sen en över en vecka tillbaka. Antar att det är svullna slemhinnor som gör de..
Får alla göra glukosbelastning?
Vi kommer ta kikhosta och influensa hos vc, enligt min bm rekommenderaded inte covid längre.
Kommer också ta rs, men det tar man privat så även om det skulle gå att ta med något av de andra så blir det ju separat 🙃
Jag vill inte vänta till efter födseln när jag kan ta det under graviditeten. + känns orättvist att ha gjort med första barnet men nu låta bli med andra för att spara 2000 😅
I Skåne gör alla glukosbelastning, tycker det värsta med det är att det är så tråkigt att sitta och göra ingenting 🙈
Sä skönt att vi inte ska ha fler barn, alla tråkiga och jobbiga saker är sista gången de ska göras 😅
Hej Alicia heter jag och är 21 år gammal!
är beräknad 24/2 och jag är förstföderska! Jag har mått toppen hitills i graviditeten men den senaste veckan har jag haft så otroligt mycket sammandragningar, flytningar och lite smärta i magen till o från. I förrgår hade jag 8 sammandragningar på 2,5h.. igår tappade jag räkningen efter 10st på 2,5/3h. Jag kan somna men vaknar mycket under nätterna och har ont eller samandragningar. Har pratat med förlossningen här om dagen och dom sa att jag skulle testa mig för uvi (hade inte) men få kunde man ha dessa symtomer. Har där efter inte ringt upp för att de får de låta som att de inte är nått o oroa sig för men varken vila eller alvedon hjälper så min fråga till er är: har nån av er känt liknande? Vad hade ni gjort?
En liten extra fråga: nån som bor runt mariestad, skövde, gullspång, laxå mm som är jämngammal som mig?
Hej Alicia heter jag och är 21 år gammal!
är beräknad 24/2 och jag är förstföderska! Jag har mått toppen hitills i graviditeten men den senaste veckan har jag haft så otroligt mycket sammandragningar, flytningar och lite smärta i magen till o från. I förrgår hade jag 8 sammandragningar på 2,5h.. igår tappade jag räkningen efter 10st på 2,5/3h. Jag kan somna men vaknar mycket under nätterna och har ont eller samandragningar. Känner mycket sparkar och det mesta är rakt ner. Har pratat med förlossningen här om dagen och dom sa att jag skulle testa mig för uvi (hade inte) men få kunde man ha dessa symtomer. Har där efter inte ringt upp för att de får de låta som att de inte är nått o oroa sig för men varken vila eller alvedon hjälper så min fråga till er är: har nån av er känt liknande? Vad hade ni gjort?
En liten extra fråga: nån som bor runt mariestad, skövde, gullspång, laxå mm som är jämngammal som mig?
usch lät inte som en kul vinter :( Jag har haft som bihåleont nästan varje dag sen en över en vecka tillbaka. Antar att det är svullna slemhinnor som gör de..