Hur får jag lov att reagera..?
Jag och min man umgås ofta med ett annat par, skulle vilja säga att vi alla är väldigt goda vänner, där min man och det andra paret känt varandra sedan barnsben och jag kom in i bilden för 15 år sedan... fick nyligen reda på att min man och tjejen i paret legat med varandra, redan innan han och jag träffades, detta vet hennes man om och har vetat länge. Anledningen till att jag fick reda på det var för att min man berättat tidigare att han haft känslor för henne och jag har inte riktigt lyckats skaka av mig det... så jag frågade henne rätt ut och fick svar på tal.
Utelämnar lite mer känslig information, men kontentan är liksom - när jag ifrågasätter honom om varför HAN inte valt att berätta detta så blir han arg och tycker att jag inte har någon rätt i att tänka eller känna något alls för detta. Han är som en mussla som aldrig vill yppa känslor eller tankar, tjafsar vi, så får jag ofta höra att jag överreagerar... gör jag det i detta fallet? Ser inte varför de (eller han) inte kunde vara transparent mot mig och berättat detta redan från första början.