Hur många lån och avbetalningar har du?
CSN är avbetalt och min man har tjänstebil så vi har bara bolån just nu. Men funderar på att köpa en mobil med abonnemang om det dyker upp någon bra kampanj.
CSN är avbetalt och min man har tjänstebil så vi har bara bolån just nu. Men funderar på att köpa en mobil med abonnemang om det dyker upp någon bra kampanj.
Skönt att läsa att många här har en sund inställning till ekonomi. Har vänner som med jämna mellanrum vill låna 500:- för att hunden ska få mat. Pengar kommer in men "slösas" på annan konsumtion.
Skönt att läsa att många här har en sund inställning till ekonomi. Har vänner som med jämna mellanrum vill låna 500:- för att hunden ska få mat. Pengar kommer in men "slösas" på annan konsumtion.
Bolån: 2,1 miljoner.
Bil/avbetalning: 175 tusen.
Studielån: 250 tusen.
Kortkredit: 10 tusen.
Övriga lån: 1,65 miljoner.
Amorterat i alla fall 120 tusen i år men betalt lika mycket i ränta. Behagligt att se när det krymper!
Inga. (Äger hus, sommarstuga o bilar.)
Skulle ALDRIG ta för en mobil! (Abonnemang bara om jag behövde det)
Bolån: 2,1 miljoner.
Bil/avbetalning: 175 tusen.
Studielån: 250 tusen.
Kortkredit: 10 tusen.
Övriga lån: 1,65 miljoner.
Amorterat i alla fall 120 tusen i år men betalt lika mycket i ränta. Behagligt att se när det krymper!
Starkt amorterat!
Har du funderat på att sälja bilen för att få loss mer pengar till att betala av det stora lånet? Vad använde du 1,65 miljoner till?
Jag blir av med mitt CSN-lån nästa år 🙂
Önskar enbart att jag kunde säga detsamma om mitt bolån... Men en vacker dag precis innan jag hinner dö så kanske, kanske, är jag skuldfri för en dag eller två 🙃
Starkt amorterat!
Har du funderat på att sälja bilen för att få loss mer pengar till att betala av det stora lånet? Vad använde du 1,65 miljoner till?