• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Anonym (Rättaren)

Jag blir orimligt irriterad på språkliga förändringar.

Skulle vara trevligt att gå ut i kväll - blivit - hade varit trevligt.

Alla onödiga engelska ord och engelska uttryck taffligt översatta till svenska.

Att folk inte kan skilja på var och vart längre.

Sär skrivningar.

Sjukt jobbigt att allt är sjukt nu, inget vackert, underbart, hemskt, fantastiskt, dyrt, häftigt, läckert, dötrist, utvecklande, chockerande, mystiskt...

• burleskburkläsk
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-07-21 12:09:59 följande:
    Händer det alla män lite då och då, tror du? Eller var det en extraordinär händelse du var med om som yngre🤔?
    Händer det i samband med att kroppen växer och man inte riktigt lärt sig hur den nya kroppen fungerar helt än och vilka begränsningar som finns?
    Hmm...Bra fråga! 😅
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • burleskburkläsk
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-07-21 17:09:40 följande:

Män på FL som gnäller över att de inte får sex, och som inte fattar att det inte är någon rättighet. Det finns en anledning till att dessa män förblir ensamma. Har man som vuxen person inte förstånd att förstå varför, så är det illa ställt.

100% helt jävla rätt! 👍
  • burleskburkläsk
    Anonym (V) skrev 2025-07-21 16:52:53 följande:
    Låter inget vidare.
    Nej det var inte skönt precis!
  • Mayjel

Människor som inte kan vara raka och tydliga mot mig. Blir provocerad av sånt av nån anledning. 

• burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-07-23 21:20:05 följande:

Människor som inte kan vara raka och tydliga mot mig. Blir provocerad av sånt av nån anledning. 

Fullständigt förståeligt!
  • Mayjel
    burleskburkläsk skrev 2025-07-23 21:26:48 följande:
    Fullständigt förståeligt!
    Som om de vore rädda för mig eller nåt. Folk som är rädda för en gör mig orimligt irriterad. och rentav förbannad. Eller? Känns lite som en förolämpning när folk ska smyga omkring en. Jag är inget eldsprutande monster liksom, så behandla mig inte som ett sådant heller tack!

Detta var inte riktat till dig burkläsken utan mer åt såna där ängsliga fega typer som är rädda för folk i allmänhet och inte vågar vara raka och ärliga, som sagt. 
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-07-23 21:32:24 följande:
    Som om de vore rädda för mig eller nåt. Folk som är rädda för en gör mig orimligt irriterad. och rentav förbannad. Eller? Känns lite som en förolämpning när folk ska smyga omkring en. Jag är inget eldsprutande monster liksom, så behandla mig inte som ett sådant heller tack!

Detta var inte riktat till dig burkläsken utan mer åt såna där ängsliga fega typer som är rädda för folk i allmänhet och inte vågar vara raka och ärliga, som sagt. 
    Vet att du inte riktade det till mig! 🤗

Nej fy...vet vilka du menar!
  • Anonym (Jovial)

Individer som förväntar sig sympatier och iklär sig en offerroll för att de inte får tillgång till andra människor.

Människor som känner ett berättigande till andra på något sätt. Dvs covert narcissism. Det konstanta offret. Den andra sortens narcissister är fortfarande irriterande, men inte lika mycket.

Antagligen pga manipulationerna och att omgivningen förstärker narcissismen. Det är som ett medberoende gift.

• Anonym (V)
    Anonym (Hej) skrev 2025-07-21 21:20:34 följande:

Stör

Stör mig också på det. "Jag och min man är gravida."
    Samma här.
  • Anonym (V)
    Mayjel skrev 2025-07-23 21:20:05 följande:

Det förstår jag.
  • Anonym (Äckliga lukter)
    Mayjel skrev 2025-07-23 21:32:24 följande:

Jag menar inte dig personligen nu så ta inte åt dig.
    Men det finns en massa människor som lätt blir obehagliga och aggressiva och de vill man hålla sig långt bort från för att inte få ett slag med sleven. Vissa människor tar inte kritik eller rakhet något vidare alls och är det tex en kollega så kanske man undviker att vara rak för att slippa aggressivitet och små hämnder och bråk dagligen.
    Finns en del som suger på att ta emot kritik och går till attack istället. Fullt förståeligt att inte alla vill stöta sig med den typen av människa utan istället undvika. Alla människor är inte lika och alla vill inte kritisera andra. Det betyder inte att de är fega och ängsliga gällande allt, alla pallar inte bråka och sätta aggressiva typer på plats. 
    Det är okej att vara och tycka olika. Jag ogillar mer människor med aggressiv aura än snälla personer som inte kritiserar vem som helst.
  • Mayjel
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-07-27 15:43:41 följande:
    Jag menar inte dig personligen nu så ta inte åt dig.
    Men det finns en massa människor som lätt blir obehagliga och aggressiva och de vill man hålla sig långt bort från för att inte få ett slag med sleven. Vissa människor tar inte kritik eller rakhet något vidare alls och är det tex en kollega så kanske man undviker att vara rak för att slippa aggressivitet och små hämnder och bråk dagligen.
    Finns en del som suger på att ta emot kritik och går till attack istället. Fullt förståeligt att inte alla vill stöta sig med den typen av människa utan istället undvika. Alla människor är inte lika och alla vill inte kritisera andra. Det betyder inte att de är fega och ängsliga gällande allt, alla pallar inte bråka och sätta aggressiva typer på plats. 
    Det är okej att vara och tycka olika. Jag ogillar mer människor med aggressiv aura än snälla personer som inte kritiserar vem som helst.

Grejen är den att jag utstrålar ingen agressivitet, varken till utseendet eller i röst, tonläge eller kroppsspråk. Det är därför som jag blir lite irriterad  på typer som smyger och mesar sig. 

Det finns liksom ingen anledning att vara feg och det enda resultat ett sådant förhållningssätt ger är att det framställer mig (och andra) som nåt slags fruktade bovar och detta ogillar jag starkt. Ser det lite förolämpande rentav. 

Antar att man trivs mycket bättre bland trygga och stabila människor med självförtroende. Såna som inte är rädda för sin omgivning. 

• Anonym (noname)

Aftonbladets ledarskribenter. De är mediavärldens pajasar.

• schmetterling

Åh, det finns ju mycket, men jag får begränsa mig här, jag håller mig inom internetvärlden tror jag..

Click bait-rubriker, och som en följd, folk som går på click bait utan att faktiskt läsa.

Vissa tidningar, och inte bara den värsta skvallerpressen har en tendens att ha riktigt missvisande rubriker. För ett tag sen hade GP en artikel med rubriken

"Kvinna tog selfies - och hamnade i fängelse" 

OK, det låter ju extremt rättsosäkert.... men det som hänt var att en brittisk kvinna hade stulit smycken i en butik där hon arbetade, och sen varit dum nog att fota sig när hon bar smyckena. Bilderna användes som bevis och hon dömdes. Så, hon fick ju inte fängelse för att hon tagit selfies, utan för att hon stulit smycken. 

Eller ska man skriva om nån som döms för rattfylleri "man tog blodprov, döms för grovt rattfylleri" eftersom blodprov (eller utandningsprov) används som bevisning för rattfylleri.

Finns många liknande exempel, men läser folk artikeln? Nejdå, folk rasar i kommentarsfältet om hur sjukt saker är, i stället för att lägga nån minut att faktiskt kolla vad som har hänt.

Klassikern är ju "bara i Sverige!!!". Det faktum att händelsen hände nån helt annanstans, nä, de har de inte brytt sig om att ta reda på. För dessa genier har alltid samma standardsvar "händer här med!".

Hur kan det "hända här med" men ändå vara "bara i Sverige". Nej, det har jag aldrig fått svar på. 

Suck. Ibland tycker jag förvisso att det är helt rimligt att irriteras på dessa, när folk faktiskt eldar på och sprider osanningar. Ibland är det ju dock skitsaker det handlar om, och ändå blir jag irriterad, men då är det kanske orimligt...

• Anonym (Mat_mat_och_mat)
    Anonym (Jovial) skrev 2025-07-25 17:25:41 följande:

Individer som förväntar sig sympatier och iklär sig en offerroll för att de inte får tillgång till andra människor.

Människor som känner ett berättigande till andra på något sätt. Dvs covert narcissism. Det konstanta offret. Den andra sortens narcissister är fortfarande irriterande, men inte lika mycket.

Antagligen pga manipulationerna och att omgivningen förstärker narcissismen. Det är som ett medberoende gift.

Finns en del av dem på FL.
  • Anonym (Knubbis)

Humblebraggers. Falska människor som försöker få beröm samtidigt som de vill framstå som blyga och ödmjuka. Jag ser rakt igenom deras lömska taktik. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Jovial) skrev 2025-07-25 17:25:41 följande:

Vet två såna, de har också en uppsjö med NPF'er och grava problem med alkohol.

Man kan skatta sig lycklig att man inte är så.
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?