• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Anonym (Renic)

Snuslukt. Kan inte sitta bredvid dem ens. 

• Anonym (Vantrövling)

Folk som tjatar om att de inte kan göra det och det och inte klä sig si och så för att "det är nåt för yngre personer" och suckar om att man inte kan äta en hel dessert i vår ålder, då måste man dela på två. Och dricka örtte varje kväll, för att inte dö.

Tillbringade en veckas semester med ett sånt par innan i höst. De är alltså något yngre än vi, nyss fyllda 50 och låter som de stod på dödens branter. Dessertkommentaren fick vi höra 5 middagar av 7.

Sorry, jag tänker fortsätta äta glass till lunch ibland på sommaren, använda mina smaklösa tees med text ibland, visa mig på kallis, dansa med de yngre på julfesten och allmänt fucking existera utan särskilt tillstånd från dessa ångestdominerade personer.

• Anonym (mycket)

Hahahah, sååå mycket saker! Så mycket att jag ibland stör mig på mig själv för att jag stör mig :D

Här är nog ändå mina toppkategorier:
    -Folk som smaskar
    -Folk som går långsamt eller stannar och pratar mitt i vägen. Gärna med varsin barnvagn.
    -Folk som kör 5 km under hastighetsbegränsnignen
    -Folk som kör jättelångsamt när det är enkelfil och gasar upp när det blir dubbel så man inte kan köra om.
    -Folk som bara ser till sig själv. Tydligt exempel på jobbets fredagsfika där det är finns en bit per person + ett par extra för ibland är vi någon mer på plats. Då kommer vissa utvalda in i fikarummet först och tar minst 2, ibland 3 eller en halv tårta, utan att tänka på att det kanske inte räcker till alla då.
    -Att min sambo ALLTID måste gå och bajsa när resten av familjen står påklädda i hallen redo för att åka.
    -När sambon sover igenom flera avsnitt av serien vi ser tillsammans, trots att jag frågat 10 gånger om vi ska slå av, och sen sitter och frågar om varenda grej sen för att han inte fattar sammanhanget.

Som sagt, detta är bara toppen på isberget. Inser nu att jag nog behöver hjälp :D

• UngGubbeinorr

Kör nästan dagligen efter en mindre landsväg. Den är bred nog för två lastbilar att mötas. Men så fort det snöat så blir det bara tre uppkörda spår i snön, med resultat att båda mötande bilar måste gå ur spår ut i snösträngen. Varje vinter blir jag lite Ove över det där. Har fan funderat på att kliva upp halv tre på natten, köra fram å tilbaks tills folk börjar vakna, för att enkom göra hjulspår där de ska vara för alla söndagsseglare att följa.

• Anonym (X)
    Anonym (Vantrövling) skrev 2025-10-29 07:29:12 följande:

Folk som tjatar om att de inte kan göra det och det och inte klä sig si och så för att "det är nåt för yngre personer" och suckar om att man inte kan äta en hel dessert i vår ålder, då måste man dela på två. Och dricka örtte varje kväll, för att inte dö.

Tillbringade en veckas semester med ett sånt par innan i höst. De är alltså något yngre än vi, nyss fyllda 50 och låter som de stod på dödens branter. Dessertkommentaren fick vi höra 5 middagar av 7.

Sorry, jag tänker fortsätta äta glass till lunch ibland på sommaren, använda mina smaklösa tees med text ibland, visa mig på kallis, dansa med de yngre på julfesten och allmänt fucking existera utan särskilt tillstånd från dessa ångestdominerade personer.

Så lustigt att de började med dessa ovanor precis under er semester. Hade ni vetat om det innan hade ni inte behövt åka på semester med dom och du sluppit bli så irriterad. 

Jag retar mig på människor som gnäller på andra, fast de redan vet hur dessa människor är. Varför umgås då?
  • Anonym (V)

Och att affärerna börjar med julsaker för tidigt.

• Anonym (Mat_mat_och_mat)
    Anonym (Vantrövling) skrev 2025-10-29 07:29:12 följande:

Låter ju snarare som par över 70..
    Anonym (Knubbis) skrev 2025-10-29 05:50:32 följande:

Folk som luktar häst. 

Värsta är ju när man är på något snabbmatshak eller står i en kassakö och personen som står framför en kommer direkt från stallet och luktar ve och fan! Då tappar jag aptiten direkt.
  • Anonym (Denni)

Folk som ska skrika högt i åkattraktioner på nöjesfält, även i såna åkgrejer som inte är särskilt svängiga utan mer lugna.

Seriöst, varför ska ni hålla på så här? Fatta att ni bara är tröttsamma och ger folk hörselskador med ert tillgjorda puckobeteende. Uppmärksamhetsdesperata losers.

• Anonym (Varskamanbörja)

Finns så mycket!

Stör mig vansinnigt mycket på alla som ska ljudförorena i kollektivtrafiken. Antingen föra samtal med högtalare eller spela sin musik utan lurar så att alla tvingas lyssna. Tyvärr är det nästan alltid jättedålig "orten-rap". 

Människor som inte ens försöker följa språkregler utan till exempel särskriver eller förväxlar "dem" och "de" hej vilt. Jag förstår att det kan vara svårt men vissa verkar bara ha gett upp om att lära sig.

Människor som ska presentera sin byracka som en "maltipoo" eller en "australiensisk multigenerations-labradoodle" och sedan stå och predika om "rasens" fantastiska egenskaper som är överlägsna alla andra hundars. 

• Anonym (Stolpskott)

Risigt skrivna meddelanden, kan vara sms, mejl eller liknande. Folk har en förmåga att hoppa över stor bokstav, punkt, kommatecken och även frågetecken. Inte alltid helt lätt när det handlar om längre meddelanden att få ihop det när dessa helt saknas...
    Gnälligt och petigt - jag veeet...

• Anonym (Sign)

*Människor som tror att de är experter på att uppfostra hundar, och ska berätta i detalj hur man ska göra!

*Polariseringen i landet, och alla extremister.

*Grått väder, blåst, mörker och regn.

*Gå upp på morgonen när det är kolsvart 

*Putmagen som vägrar försvinna i klimakteriet trots viktnedgång.

Anonym (Stolpskott) skrev 2025-11-08 09:53:18 följande:

Risigt skrivna meddelanden, kan vara sms, mejl eller liknande. Folk har en förmåga att hoppa över stor bokstav, punkt, kommatecken och även frågetecken. Inte alltid helt lätt när det handlar om längre meddelanden att få ihop det när dessa helt saknas...
    Gnälligt och petigt - jag veeet...

Tror många upplever det som att det är någon omogen person som inte skött skolan som skrivit messet, eller någon dyslektiker. Touchscreen är svårt att skriva på fortfarande (man tycker att den tekniska utvecklingen borde kommit längre), men jag tror också att folk lite grann skiter i hur de skriver, särskilt om de är stressade, för mottagaren förväntas ändå förstå vad man menar.

Folk som pratar medan de äter och "låter som egoister", dvs de pratar på ett sätt som ska markera att nu njuter de minsann bara av att få i sig god mat och då kan andra dra åt pipsvängen. Den som har hört det förstår vad jag menar, Har varit särskilt vanligt bland 40-60-talister.

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?