• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Tobben
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-12-21 20:44:25 följande:

Människor som måste skaffa hund utan att kunna hantera dessa. Det går oftast ut över hunden och omgivningen. 

Jag förbryllas av att det finns ett sådant hundintresse i varenda svensk stad jag besöker. Ouppfostrade hundar och hundbajs överallt.
    Vad är poängen?
    Är de så rädda för att vara ensamma och så dåliga på att behålla vänner?
  • Anonym (Surgubbe)

Så många ser sin hund som ett "busigt" barn och har ingen uppfattning om att omgivningen har en helt annan uppfattning. Är inte fel på djuret utan på människan men de fattar ju inte ens om man sparkar jycken för att försvara någon som är rädd.
    Den här kärringen ursäktar sin hund med alla medel oavsett hur den bär sig åt.
    Jag skulle nog börja med att avliva ägaren.

• Anonym (Stolpskott)
    Tobben skrev 2025-12-21 21:56:17 följande:
    Jag förbryllas av att det finns ett sådant hundintresse i varenda svensk stad jag besöker. Ouppfostrade hundar och hundbajs överallt.
    Vad är poängen?
    Är de så rädda för att vara ensamma och så dåliga på att behålla vänner?
    Precis så, och tyvärr är säkert 70% av hundägarna fullkomligt odugliga när det kommer till att uppfostra och träna sina kära ägodelar som obesvärat skiter på trottoarer eller skäller helt rabiata. En plåga. Samtidig - respekt till hundägare som har pli på sina hundar. Önskar dock att de vore fler?
  • Anonym (Mat_mat_och_mat)
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-12-22 16:36:33 följande:
    Precis så, och tyvärr är säkert 70% av hundägarna fullkomligt odugliga när det kommer till att uppfostra och träna sina kära ägodelar som obesvärat skiter på trottoarer eller skäller helt rabiata. En plåga. Samtidig - respekt till hundägare som har pli på sina hundar. Önskar dock att de vore fler?
    Många har hund som en "integritetsförlängare" eller för att ge sken av att ha en hund som vakar över sina ägare. Många är rädda för att gå ut sent på kvällen, men med en hund har de en "ursäkt" som för omgivningen ser helt "legitim" ut. Men vet inte hur många gånger jag sett ägare till en hund låtit den skita ute i parker och skogsdungar/ stigar och vägar där folk ska gå utan att plocka upp efter dem. Sådant gör mig så förbannad, då det är sådan brist på respekt för andra människor. Folk ska inte behöva gå och trampa i hundskit.

Sen irriterar jag mig på hundägare som menar att alla som hunden skäller på är "suspekta typer" för att hundar "känner av sådant". Säg det till en lättstött person och hundägaren kan åka på en propp.
  • Anonym (Stolpskott)
    Anonym (V) skrev 2025-12-22 20:27:17 följande:

Trollen. 

Definiera gärna!
  • Tobben
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-12-23 15:35:40 följande:
    Många har hund som en "integritetsförlängare" eller för att ge sken av att ha en hund som vakar över sina ägare. Många är rädda för att gå ut sent på kvällen, men med en hund har de en "ursäkt" som för omgivningen ser helt "legitim" ut. Men vet inte hur många gånger jag sett ägare till en hund låtit den skita ute i parker och skogsdungar/ stigar och vägar där folk ska gå utan att plocka upp efter dem. Sådant gör mig så förbannad, då det är sådan brist på respekt för andra människor. Folk ska inte behöva gå och trampa i hundskit.

Sen irriterar jag mig på hundägare som menar att alla som hunden skäller på är "suspekta typer" för att hundar "känner av sådant". Säg det till en lättstött person och hundägaren kan åka på en propp.
    Tänk vad skönt det vore att "go bananas" och skälla ut hundägare som har sådana hundar och skylla på att de är suspekta typer och att det är något man känner på sig. 😄
  • Anonym (Stolpskott)
    Tobben skrev 2025-12-25 10:56:30 följande:
    Tänk vad skönt det vore att "go bananas" och skälla ut hundägare som har sådana hundar och skylla på att de är suspekta typer och att det är något man känner på sig. 😄
    Haha, verkligen, plus att pinka in sitt revir mot deras grindstolpe? 
  • Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-12-25 11:36:38 följande:
    Haha, verkligen, plus att pinka in sitt revir mot deras grindstolpe? 
    Hahaha, och lägga en kabel som man inte plockar upp efter sig ....
  • Anonym (V)
    Anonym (Stolpskott) skrev 2025-12-23 19:31:28 följande:
    Definiera gärna!
    Som startar uppenbara trolltrådar, troll som går in i trådar och trollar. 
  • Anonym (imponerad)
    Anonym (V) skrev 2025-12-22 20:27:17 följande:

Trollen. 

Anonym (V) skrev 2025-12-25 14:11:14 följande:

Eller sådana som spammar forumet med totalt innehållslösa inlägg som "håller med", "jösses" och "så kan det vara" och så vidare, eller som i det här fallet "trollen." Spam, eller troll? Vet inte. Men det är respektlöst mot andra, att inte ens lägga ner tid på att argumentera för sin sak eller svara ordentligt.
  • Anonym (Mat_mat_och_mat)
    Anonym (imponerad) skrev 2025-12-25 14:43:30 följande:
    Anonym (V) skrev 2025-12-25 14:11:14 följande:

Eller sådana som spammar forumet med totalt innehållslösa inlägg som "håller med", "jösses" och "så kan det vara" och så vidare, eller som i det här fallet "trollen." Spam, eller troll? Vet inte. Men det är respektlöst mot andra, att inte ens lägga ner tid på att argumentera för sin sak eller svara ordentligt.
    Att skriva bara "håller med" och inget mer är ju helt meningslöst. Eller bara "´+1"
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?