Vad blir du orimligt irriterad över?
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Jag blir orimligt irriterad på språkliga förändringar.
Skulle vara trevligt att gå ut i kväll - blivit - hade varit trevligt.
Alla onödiga engelska ord och engelska uttryck taffligt översatta till svenska.
Att folk inte kan skilja på var och vart längre.
Sär skrivningar.
Sjukt jobbigt att allt är sjukt nu, inget vackert, underbart, hemskt, fantastiskt, dyrt, häftigt, läckert, dötrist, utvecklande, chockerande, mystiskt...
Män på FL som gnäller över att de inte får sex, och som inte fattar att det inte är någon rättighet. Det finns en anledning till att dessa män förblir ensamma. Har man som vuxen person inte förstånd att förstå varför, så är det illa ställt.
Människor som inte kan vara raka och tydliga mot mig. Blir provocerad av sånt av nån anledning.
Människor som inte kan vara raka och tydliga mot mig. Blir provocerad av sånt av nån anledning.
Individer som förväntar sig sympatier och iklär sig en offerroll för att de inte får tillgång till andra människor.
Människor som känner ett berättigande till andra på något sätt. Dvs covert narcissism. Det konstanta offret. Den andra sortens narcissister är fortfarande irriterande, men inte lika mycket.
Antagligen pga manipulationerna och att omgivningen förstärker narcissismen. Det är som ett medberoende gift.
Stör
Grejen är den att jag utstrålar ingen agressivitet, varken till utseendet eller i röst, tonläge eller kroppsspråk. Det är därför som jag blir lite irriterad på typer som smyger och mesar sig.
Det finns liksom ingen anledning att vara feg och det enda resultat ett sådant förhållningssätt ger är att det framställer mig (och andra) som nåt slags fruktade bovar och detta ogillar jag starkt. Ser det lite förolämpande rentav.
Antar att man trivs mycket bättre bland trygga och stabila människor med självförtroende. Såna som inte är rädda för sin omgivning.
Vissa trafikanter som inte borde vara därute alls. TA BUSSEN FÖR HELVETE! ;)
Aftonbladets ledarskribenter. De är mediavärldens pajasar.
Åh, det finns ju mycket, men jag får begränsa mig här, jag håller mig inom internetvärlden tror jag..
Click bait-rubriker, och som en följd, folk som går på click bait utan att faktiskt läsa.
Vissa tidningar, och inte bara den värsta skvallerpressen har en tendens att ha riktigt missvisande rubriker. För ett tag sen hade GP en artikel med rubriken
"Kvinna tog selfies - och hamnade i fängelse"
OK, det låter ju extremt rättsosäkert.... men det som hänt var att en brittisk kvinna hade stulit smycken i en butik där hon arbetade, och sen varit dum nog att fota sig när hon bar smyckena. Bilderna användes som bevis och hon dömdes. Så, hon fick ju inte fängelse för att hon tagit selfies, utan för att hon stulit smycken.
Eller ska man skriva om nån som döms för rattfylleri "man tog blodprov, döms för grovt rattfylleri" eftersom blodprov (eller utandningsprov) används som bevisning för rattfylleri.
Finns många liknande exempel, men läser folk artikeln? Nejdå, folk rasar i kommentarsfältet om hur sjukt saker är, i stället för att lägga nån minut att faktiskt kolla vad som har hänt.
Klassikern är ju "bara i Sverige!!!". Det faktum att händelsen hände nån helt annanstans, nä, de har de inte brytt sig om att ta reda på. För dessa genier har alltid samma standardsvar "händer här med!".
Hur kan det "hända här med" men ändå vara "bara i Sverige". Nej, det har jag aldrig fått svar på.
Suck. Ibland tycker jag förvisso att det är helt rimligt att irriteras på dessa, när folk faktiskt eldar på och sprider osanningar. Ibland är det ju dock skitsaker det handlar om, och ändå blir jag irriterad, men då är det kanske orimligt...
Individer som förväntar sig sympatier och iklär sig en offerroll för att de inte får tillgång till andra människor.
Människor som känner ett berättigande till andra på något sätt. Dvs covert narcissism. Det konstanta offret. Den andra sortens narcissister är fortfarande irriterande, men inte lika mycket.
Antagligen pga manipulationerna och att omgivningen förstärker narcissismen. Det är som ett medberoende gift.
Humblebraggers. Falska människor som försöker få beröm samtidigt som de vill framstå som blyga och ödmjuka. Jag ser rakt igenom deras lömska taktik.