• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Anonym (V)
    Tobben skrev 2025-12-31 14:08:21 följande:
    Jag stör mig på ett bredare sätt på nikotinister. Hur de skräpar ner både på marken och i luften utan att bry sig.
    Vidrigt!
    Tack och lov så är det inte många som röker idag.
  • Anonym (Hej)
    Tobben skrev 2025-12-31 14:08:21 följande:
    Jag stör mig på ett bredare sätt på nikotinister. Hur de skräpar ner både på marken och i luften utan att bry sig.
    Vidrigt!
    Jag lägger mina fimpar i asken.
  • Anonym (Öbo)
    Anonym (Vantrövling) skrev 2025-12-29 10:35:56 följande:

De osannolikt efterblivna personer som spottar ut snuspåsar i karuselldörren in på mataffärn, så att dessa dels trampas in i gallret av de som går in och dels orsakar stopp på hela dörren rätt ofta.

Dessa behöver konsekvenser och om jag ser en som spottar där kommer jag antingen att skälla ut personen genom halva butiken eller bara skugga dem och vandalisera deras fordon samt efterlämna en lapp med "så går det när man spottar snus i en svängdörr".

GRRRRRR!

Jag stör mig på människor som du, som inte kan tygla sitt humör.
  • Anonym (Vantrövling)
    Anonym (Öbo) skrev 2026-01-07 18:26:40 följande:
    Jag stör mig på människor som du, som inte kan tygla sitt humör.
    Jag kan, jag bara vill inte alltid.
  • Mayjel

När internet krånglar. Blir vansinnig, även om jag vet att det inte hjälper. 

• Anonym (Äckliga lukter)

Uttrycket "röd flagga", "röda flaggor" och alla varianter av rödflagg-uttryck om en person som har egenskaper man inte skulle vilja ha på en partner.
    Ser minst 20 inlägg varje gång jag läser en tråd om relationer som innehåller rödflagg.
    Känns lite tröttsamt att alla andra uttryck för att beskriva oönskade beteenden verkar ha gått och gömt sig. Jag välkomnar deras återkomst med glädje, när det än skerGlad

• fultextad användarhandbok
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2026-01-08 17:58:40 följande:

Uttrycket "röd flagga", "röda flaggor" och alla varianter av rödflagg-uttryck om en person som har egenskaper man inte skulle vilja ha på en partner.
    Ser minst 20 inlägg varje gång jag läser en tråd om relationer som innehåller rödflagg.
    Känns lite tröttsamt att alla andra uttryck för att beskriva oönskade beteenden verkar ha gått och gömt sig. Jag välkomnar deras återkomst med glädje, när det än skerGlad

Det där hamnar väl kanske under beteckningen semantisk reduktionism. Nyanser kan lätt missas då. Annars finns det många fina röda flaggor. Marocko, Tunisien, Wallis- och Futunaöarna och några till innehåller mycket rött. www.varldensflaggor.se/roda-flaggor.html
  • Anonym (B2)

Lögnare, och de som inte ber om ursäkt eller ser fel i något de gör, och sedan alltid ger skulden tillbaka på dig! 

• Mayjel

Folk som äter kött men ändå blir äcklade när de får veta vad gelatin är gjort av.

Varför skulle djurhud och ben vara värre att förtära än djurets kött? Kan förstå om veganer och vegetarianer reagerar med avsmak men alla andra? Fånigt.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Anonym (en del) skrev 2026-01-13 15:59:16 följande:

Folk som äter kött men tycker att det är äckligt med blodiglar och fästingpaj. Varför skulle blodiglar och fästingar vara mindre tilltalande än annat kött? Konstigt.

Dum och ologisk jämförelse. Det kött människor äter kommer från samma djur som vi gör gelatin av. Så där kammade du noll i försök av nåt slags poäng.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?