UngGubbeinorr skrev 2025-07-29 12:33:14 följande:
Det finns ett problem med dessa trådar.. Du vet lika väl som mig att både män och kvinnor klagar över dejtingen som mer och mer flyttar ut på nätet. Större delen av vårt land består ju dessutom av landsbygd och småstäder, där de naturliga platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala sfär, är nedlagda sedan decennier.
Startar man en tråd om dejting som man, då kommer ofelbart kommentarer som spelar på att man är looser som kammar noll (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att man bara sitter i källarn och inte har ett socialt liv (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att det krävs en massa status i form av pengar, bilar, båtar, kroppslängd, vältränad, frisk osv.. (vilket är sant i mitt fall). Men, bemöter man allt detta i trådstart för att mota olle i grind och slippa de kommentarerna.. ja se vad som hände i denna tråd.
Grunden består i att de flesta kvinnor suktar efter en rätt liten andel män, som jag nog kan tillhöra.. (å där blev jag en skrävlare igen) som både dumpat, blivit dumpad och gått vidare i bitterljuvt samförstånd. Givetvis vill ju alla ha guldkornen, där livspussel osv lirar, få slutar dejta så länge de tror sig ha chansen till nåt bättre. Medan killarna som inte kammar noll ofta tar vad de får, om än tillfälligt, provkör sas, även om liknelse med bilköp blir lite väl förenklat. Blev ju tom rådd till det här i tråden, nöj dig för stunden. Å sen blir stämplade som playersvin, häradsbetäckare å what not. Har blivit kallad liknande då jag dumpat de som fört problem med sig, utseende räcker inte för en seriös karl, men han blir kallad oseriös när han dumpar neurotiskt trubbel. Så ser ju ofta klagomålen ut, killar klagar över att tjejer är för kräsna, medan kvinnor blir dumpade gång på gång av dem sas "har råd" att bete sig så. Onlinedejtingen har förstärkt detta då utbudet ter sig nästan obegränsat för framförallt kvinnor, men också för vissa män.
Du tycker att du borde vara ett kap, enbart baserat på något matriellt och att du är en "handyman"
Jag borde vara ett kap, årsinkomst nära miljonen, bor i hus som jag byggt utan hantverkare, alltså en "handyman" utöver det vanliga. Sjönära, bilar, båt, snöskoter osv, har precis allt utom mer kvinnligt sällskap
För att signalera att du inte är en incel nämnder du b.l.a att du kallad "player" av åtminstone två ...kaoskvinnor och fungerande alkoholister, men i varje fall gick du in med intentionen av långvarigt förhållande..
Jag kan ju ha fel, men jag har en bild av att ett riktigt kap till man har ett storkukslugn och därför inte skulle ha en tanke på att, i förebyggande syfte signalera att han faktiskt inte är en sån där incel som aldrig får knulla.
Och jag uppfattar det som
Jag är ett riktigt kap...när jag försökte vara seriös blev jag faktiskt kallad "player" av kvinnor även incels fått chansen att "provköra" om de inte suttit hemma och tjurat
och att det verkar vara påhittat av någon med taskigt theory of mind
om man stryker "player" och ändrar "kaoskvinnor" till t.e.x äkare...
"
...men han blir kallad oseriös när han dumpar neurotiskt trubbel. "
ja? varför kulle känslomässigt instabila människor göra en 180 och ta en dumpning som en vuxen när de inte har något att förlora på att vara sej själva?
"Onlinedejtingen har förstärkt detta då utbudet ter sig nästan obegränsat för framförallt kvinnor, men också för vissa män."
"
Kommentarer om att det krävs en massa status i form av pengar, bilar, båtar, kroppslängd, vältränad, frisk osv.."
"
Grunden består i att de flesta kvinnor suktar efter en rätt liten andel män, som jag nog kan tillhöra.."
Är det inte just detta sura bittra incels, de
externt locus av kontroll skyller på (
yttre faktorer de inte kan påverka)?