• UngGubbeinorr

Var finns alla de bra kvinnorna?

Inpsirerad av motsvarande tråd om de bra männen. Var finns kvinnorna? 

Var singel för sådär tio år sedan, då var det enkelt. Trots att jag bor i en av de mest glesbefolkade delarna av landet (där folk betalar flera miljoner för en flällnära kåk). Men idag.. nåt har hänt. 

Jag borde vara ett kap, årsinkomst nära miljonen, bor i hus som jag byggt utan hantverkare, alltså en "handyman" utöver det vanliga. Sjönära, bilar, båt, snöskoter osv, har precis allt utom mer kvinnligt sällskap. 

Känner mig i den situation som man sa förr; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift dig! Kärlekslöst där man bara står ut. Eller lev ensam. Jodå, en bra karl reder sig själv, men det blir torftigt. 

Mött så många, rädda, å det verkar bara blii värre. Höga murar omgärdade av vallgrav och och både taggtråd å minfält. Det är ogenomträngligt.

Har

• Svar på tråden Var finns alla de bra kvinnorna?
  • Anonym (Vad?)
    Anonym (Mini) skrev 2025-06-24 15:43:25 följande:
    Jag kan inte säga att jag gör skillnad på män och kvinnor här. Jag bara undrar över det suget att vara tillsammans med någon som du visar. För mig finns det ingen direkt längtan efter förhållanden, det som sker är att jag träffar på fantastiska människor och då vill jag. Jag skulle inte ha en relation som sällskap, jag har ju familj och vänner.
    Jag tror det är pga normer och att få tillgång till regelbunden sex man så gärna vill ha en relation.

Män är dessutom betydligt bekvämare socialt och glider gärna på en kvinnas förmåga att underhålla sociala kontakter. Män har även historiskt ansetts ha högre status med en vacker kvinna vid sin sida vilket även det ger ett driv att skaffa partner.

Jag är själv man.
  • Anonym (Bizz)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-24 12:21:00 följande:
    Tror du verkligen att det är vad jag ville? Varje gång har jag gått in i det med en förhoppning att det skulle vara. Gillar inte dejting, det är en känslomässig berg å dalbana. Men visst, har varit en mycket händelserik period i livet. Vi har umgåtts och haft kul. Tar tid att lära känna någon på djupet, där även sexuell kompabilitet ingår. I några fall har hon bara velat ha sex, inte sova över mysa och ligga sked. I några fall har vi gått isär när vi ömsesidigt inser att det blir svårt att fortsätta, där våra livspussel inte funkar. I ett fall skrek mitt hjärta jaaaa, men mitt förnuft sa allt mer nej till kaos och alkoholism (hon dolde det bra..). I ett annat bröt jag när hon efter en tid började invadera mitt liv med trubbel. Tom hennes 12-årige brorson sa: -Ja vi får väl se, faster brukar inte kunna behålla sina gubbar. I något fall så falnade helt enkelt gnistan, ömsesidigt, oklart varför.

Vad skulle jag gjort? Ställt mig på sidlinjen, eller dissat innan man fått en klar uppfattning. Eller börja leva ihop bara för att senare upptäcka att det sexuella inte funkar..
    Du skrev "De senaste fem åren har jag haft sex med över 20 kvinnor, i snitt över 70 samlag per år" och nu är det inte vad du ville?

Jo, det tror jag att du ville. Eller våldtog de dig?

Nej fy... inget för mig med hög moral.
    Totalt förkastligt.

Rent generellt är jag emot att fråga om sånt men när jag läser det du skriver så vore det nog ändå en bra idé. Tur att jag inte är singel säger jag bara, tur att jag har en man med lika hög moral som jag.

Jag skulle, på riktigt, bli illamående om jag fått svaret "
    De senaste fem åren har jag haft sex med över 20 kvinnor, i snitt över 70 samlag per år".

Och du undrar var alla bra kvinnor finns???
    Samtidigt som du basunerar ut hur "bra" du är... när du beter dig så?

På allvar?
  • myrmarkernasofrälse

Vad är en bra kvinna? Det kan vara lite klurigt att svara på frågeställningen utan någon tydligare definition. Stor årsinkomst och egenbyggt hus och det övriga kan nog ses som ett kap om det är vad man eftersöker, annars vet jag inte. Det sista stycket förstod jag inte riktigt. Du får gärna förtydliga lite, dels det och dels vad en bra kvinna betyder för dig, då kanske jag kan försöka svara lite noggrannare, om jag kan.

• Anonym (Moses)
    Anonym (Vad?) skrev 2025-06-24 15:11:36 följande:

Vad irriterar dig?

Att han tar upp detta som ett samhällsproblem?

Att han tar offerkoftan?

Att han enligt dig skryter?

Att han är narcissistisk?

Eller alla ovanstående?

Att han via sin retorik manar till att manipulera åhörarna. Orsaken till hans singelskap handlar om honom själv. Det är ganska uppenbart. Ts väljer att agitera och polarisera genom att flytta sitt eget problem över till samhället.

Tror inte att ts manipulerar medvetet. Han har däremot en aggressiv vinkel som härstammar från den baktalat narcissismen som är ett gift på samhället. 

Vem skulle inte känna en irritation över såna saker? Därför upplyser jag att det handlar om en manipulation. Ts är inte ute efter dejtingråd.

• Anonym (Moses)
    Anonym (Moses) skrev 2025-06-24 16:29:25 följande:

Att han via sin retorik manar till att manipulera åhörarna. Orsaken till hans singelskap handlar om honom själv. Det är ganska uppenbart. Ts väljer att agitera och polarisera genom att flytta sitt eget problem över till samhället.

Tror inte att ts manipulerar medvetet. Han har däremot en aggressiv vinkel som härstammar från den baktalat narcissismen som är ett gift på samhället. 

Vem skulle inte känna en irritation över såna saker? Därför upplyser jag att det handlar om en manipulation. Ts är inte ute efter dejtingråd.

Blatanta, inte baktalat.
  • Meddelande borttaget
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Med all respekt men...) skrev 2025-06-24 14:41:55 följande:
    Om ni två är nöjda och överens om hur ni har det så varför inte ha det så ett tag? 
    Det betyder inte att du är skyldig att gifta dig med henne eller att du måste flytta ihop med henne. Du måste ingenting. 
    Men res ihop, ha sex, ha kul, gör saker. Kanske kommer kärleken med tiden eller så är tiden med henne det du behöver för att på riktigt veta vad du vill ha hos en annan kvinna längre fram. 
    Satsa och se vad som händer. 

...

Ta en paus och rensa bort alla appar och ta bort alla tveksamma kontakter, säg hejdå till dom  och satsa helhjärtat på den kvinna som finns nära , ge det ett år och se sen vad som hänt i ditt liv efter det.

Det är just precis det jag gjort. Har väl gått ett år nu. 

Tråden startades inte för nån sorts dejtingråd, mer som en motpol mot tråden som handlar om var de bra männen är och det faktum att "dejtingmarknaden" börjat utvecklas till ett samhällsproblem under de senaste 20 åren och problemen accelerar. Statistiken kring det är rätt oroande läsning, särskilt bland de yngre, konsekvenser som faktiskt så smått börjar synas i landets demografi. Vilket på sikt kommer innebära att hälften av landets unga inte kommer att kunna gå i pension efter ett långt yrkesliv, de kommer dö innan de kommer upp till en allt ökande pensionsålder.
  • UngGubbeinorr
    Sumprunkare skrev 2025-06-24 18:25:16 följande:

Hur gammal är du TS ? Fortfarande relativt ung man eller silvrig gammal göbb ? 

Snart 60, men inte särskilt silvrig, kroppsligen ungefär som Ulf i ICA-reklamen, inga sjukdomar, kärnfrisk, i mitt medicinskåp finns endast plåster. Min sociala status får man uppenbarligen inte nämna i detta forum, som du kan se i tråden. Men du ska se att epitetklistrandet även kommer om man beskriver sitt utseende och hälsa.

Som sagt redan i trådstart, inte ute efter dejtingråd, TS:en var inspirerad som motpol från tråden där en kvinna undrar var de bra männen är.
  • Anonym (Med all respekt men...)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-25 14:50:30 följande:

Det är just precis det jag gjort. Har väl gått ett år nu. 

Tråden startades inte för nån sorts dejtingråd, mer som en motpol mot tråden som handlar om var de bra männen är och det faktum att "dejtingmarknaden" börjat utvecklas till ett samhällsproblem under de senaste 20 åren och problemen accelerar. Statistiken kring det är rätt oroande läsning, särskilt bland de yngre, konsekvenser som faktiskt så smått börjar synas i landets demografi. Vilket på sikt kommer innebära att hälften av landets unga inte kommer att kunna gå i pension efter ett långt yrkesliv, de kommer dö innan de kommer upp till en allt ökande pensionsålder.
    Och varför startade du inte den tråden utifrån dom förutsättningarna? 

Du hade garanterat fått mer nyanserade svar om du låtit bli att svamla om erövringar och spydiga inpass   Nu tyvärr låter det mest som eftehandskonstruktion och ett sätt att slå ifrån dig med mån lam ursäkt att "det var ju inte så jag menade" 

Nähä.. så vad menade du egentligen?  Ville du diskutera generellt hur många har problem med dejting eller ville du spy ut din privata frustration över att du inte är kär i den du dejtar och inte kan ta in hur kvinnor dissar dig som är ett kap?

För i helv... kamma dig nu. 
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Med all respekt men...) skrev 2025-06-25 15:14:49 följande:
    Och varför startade du inte den tråden utifrån dom förutsättningarna? 

Du hade garanterat fått mer nyanserade svar om du låtit bli att svamla om erövringar och spydiga inpass   Nu tyvärr låter det mest som eftehandskonstruktion och ett sätt att slå ifrån dig med mån lam ursäkt att "det var ju inte så jag menade" 

Nähä.. så vad menade du egentligen?  Ville du diskutera generellt hur många har problem med dejting eller ville du spy ut din privata frustration över att du inte är kär i den du dejtar och inte kan ta in hur kvinnor dissar dig som är ett kap?

För i helv... kamma dig nu. 
    Det finns ett problem med dessa trådar.. Du vet lika väl som mig att både män och kvinnor klagar över dejtingen som mer och mer flyttar ut på nätet. Större delen av vårt land består ju dessutom av landsbygd och småstäder, där de naturliga platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala sfär, är nedlagda sedan decennier.

Startar man en tråd om dejting som man, då kommer ofelbart kommentarer som spelar på att man är looser som kammar noll (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att man bara sitter i källarn och inte har ett socialt liv (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att det krävs en massa status i form av pengar, bilar, båtar, kroppslängd, vältränad, frisk osv.. (vilket är sant i mitt fall). Men, bemöter man allt detta i trådstart för att mota olle i grind och slippa de kommentarerna.. ja se vad som hände i denna tråd. 

Grunden består i att de flesta kvinnor suktar efter en rätt liten andel män, som jag nog kan tillhöra.. (å där blev jag en skrävlare igen) som både dumpat, blivit dumpad och gått vidare i bitterljuvt samförstånd. Givetvis vill ju alla ha guldkornen, där livspussel osv lirar, få slutar dejta så länge de tror sig ha chansen till nåt bättre. Medan killarna som inte kammar noll ofta tar vad de får, om än tillfälligt, provkör sas, även om liknelse med bilköp blir lite väl förenklat. Blev ju tom rådd till det här i tråden, nöj dig för stunden. Å sen blir stämplade som playersvin, häradsbetäckare å what not. Har blivit kallad liknande då jag dumpat de som fört problem med sig, utseende räcker inte för en seriös karl, men han blir kallad oseriös när han dumpar neurotiskt trubbel. Så ser ju ofta klagomålen ut, killar klagar över att tjejer är för kräsna, medan kvinnor blir dumpade gång på gång av dem sas "har råd" att bete sig så. Onlinedejtingen har förstärkt detta då utbudet ter sig nästan obegränsat för framförallt kvinnor, men också för vissa män.
  • Anonym (Högre_krav.)
    UngGubbeinorr skrev 2025-07-29 12:33:14 följande:
    Det finns ett problem med dessa trådar.. Du vet lika väl som mig att både män och kvinnor klagar över dejtingen som mer och mer flyttar ut på nätet. Större delen av vårt land består ju dessutom av landsbygd och småstäder, där de naturliga platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala sfär, är nedlagda sedan decennier.

Startar man en tråd om dejting som man, då kommer ofelbart kommentarer som spelar på att man är looser som kammar noll (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att man bara sitter i källarn och inte har ett socialt liv (inte sant i mitt fall). Kommentarer om att det krävs en massa status i form av pengar, bilar, båtar, kroppslängd, vältränad, frisk osv.. (vilket är sant i mitt fall). Men, bemöter man allt detta i trådstart för att mota olle i grind och slippa de kommentarerna.. ja se vad som hände i denna tråd. 

Grunden består i att de flesta kvinnor suktar efter en rätt liten andel män, som jag nog kan tillhöra.. (å där blev jag en skrävlare igen) som både dumpat, blivit dumpad och gått vidare i bitterljuvt samförstånd. Givetvis vill ju alla ha guldkornen, där livspussel osv lirar, få slutar dejta så länge de tror sig ha chansen till nåt bättre. Medan killarna som inte kammar noll ofta tar vad de får, om än tillfälligt, provkör sas, även om liknelse med bilköp blir lite väl förenklat. Blev ju tom rådd till det här i tråden, nöj dig för stunden. Å sen blir stämplade som playersvin, häradsbetäckare å what not. Har blivit kallad liknande då jag dumpat de som fört problem med sig, utseende räcker inte för en seriös karl, men han blir kallad oseriös när han dumpar neurotiskt trubbel. Så ser ju ofta klagomålen ut, killar klagar över att tjejer är för kräsna, medan kvinnor blir dumpade gång på gång av dem sas "har råd" att bete sig så. Onlinedejtingen har förstärkt detta då utbudet ter sig nästan obegränsat för framförallt kvinnor, men också för vissa män.
    Med tanke på vad du kallar dig tvivlar jag på att du tilhör de männen. :) Verkar tyvärr som om flera män på FL faktiskt sitter i källarn och inte har något socialt liv.
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Högre_krav.) skrev 2025-07-29 14:59:42 följande:
    Med tanke på vad du kallar dig tvivlar jag på att du tilhör de männen. :) Verkar tyvärr som om flera män på FL faktiskt sitter i källarn och inte har något socialt liv.
    Med tanke på allt han skrivit så har du definitivt rätt i det.
  • ClumsySmurf
    UngGubbeinorr skrev 2025-07-29 12:33:14 följande:

Du tycker att du borde vara ett kap, enbart baserat på något matriellt och att du är en "handyman"
    Jag borde vara ett kap, årsinkomst nära miljonen, bor i hus som jag byggt utan hantverkare, alltså en "handyman" utöver det vanliga. Sjönära, bilar, båt, snöskoter osv, har precis allt utom mer kvinnligt sällskap
    För att signalera att du inte är en incel nämnder du b.l.a  att du kallad "player" av åtminstone två ...kaoskvinnor och fungerande alkoholister, men i varje fall gick du in med intentionen av långvarigt förhållande..

Jag kan ju ha fel, men jag har en bild av att ett riktigt kap till man har ett storkukslugn och därför inte skulle ha en tanke på att, i förebyggande syfte signalera att han faktiskt inte är en sån där incel som aldrig får knulla.

Och jag uppfattar det som 
    Jag är ett riktigt kap...när jag försökte vara seriös blev jag faktiskt kallad "player" av kvinnor även incels fått chansen att "provköra" om de inte suttit hemma och tjurat

och att det verkar vara påhittat av någon med taskigt theory of mind

om man stryker "player" och ändrar "kaoskvinnor" till t.e.x äkare...

"...men han blir kallad oseriös när han dumpar neurotiskt trubbel. "

ja? varför kulle känslomässigt instabila människor göra en 180 och ta en dumpning som en vuxen när de inte har något att förlora på att vara sej själva?

"Onlinedejtingen har förstärkt detta då utbudet ter sig nästan obegränsat för framförallt kvinnor, men också för vissa män."

"Kommentarer om att det krävs en massa status i form av pengar, bilar, båtar, kroppslängd, vältränad, frisk osv.."

"Grunden består i att de flesta kvinnor suktar efter en rätt liten andel män, som jag nog kan tillhöra.."

Är det inte just detta sura bittra incels, de externt locus av kontroll skyller på (yttre faktorer de inte kan påverka)?
  • Anonym (Rare)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-22 18:31:45 följande:
    Var finns alla de bra kvinnorna?

Inpsirerad av motsvarande tråd om de bra männen. Var finns kvinnorna? 

Var singel för sådär tio år sedan, då var det enkelt. Trots att jag bor i en av de mest glesbefolkade delarna av landet (där folk betalar flera miljoner för en flällnära kåk). Men idag.. nåt har hänt. 

Jag borde vara ett kap, årsinkomst nära miljonen, bor i hus som jag byggt utan hantverkare, alltså en "handyman" utöver det vanliga. Sjönära, bilar, båt, snöskoter osv, har precis allt utom mer kvinnligt sällskap. 

Känner mig i den situation som man sa förr; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift dig! Kärlekslöst där man bara står ut. Eller lev ensam. Jodå, en bra karl reder sig själv, men det blir torftigt. 

Mött så många, rädda, å det verkar bara blii värre. Höga murar omgärdade av vallgrav och och både taggtråd å minfält. Det är ogenomträngligt.

Har

De flesta kvinnor vill bo i nörhet till anhöriga. Så din geografiska position är garanterat ett stort problem.
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Rare) skrev 2025-07-29 20:40:15 följande:
    De flesta kvinnor vill bo i nörhet till anhöriga. Så din geografiska position är garanterat ett stort problem.
    Ja det är det. Det som åtminstone gjort att jag har fått "kyssa lite grodor", är väl att jag har ett jobb som medger veckopendling och att jag snart kan sluta jobba för lön, då bli flyttbar och kunna betrakta mitt hus som en stor stuga i norr.
Svar på tråden Var finns alla de bra kvinnorna?