• Anonym (M)

Med annat par

En kompis och jag snackade om att vi skulle träffas tillsammans med våra fruar och ha sex allihop.
    Jag tycker att det låter som en jättekul grej och är väldigt sugen på det.

Det är ett par som vi umgås mycket med.
    De har gjort sånt förut så han sa att hans fru lätt skulle vara med på det. Jag är tveksam till om min fru skulle vilja det men hon tycker mycket om dem.

Hur tar man ens upp en sån grej? Hon kanske blir sårad bara av att jag föreslår det. Om hon inte vill är det väl risk att det blir rätt konstig stämning när vi umgås med dem.

• Svar på tråden Med annat par
  • Anonym (Eva)

När jag skilde mig från ett jobbigt äktenskap frågade min bästa vän sedan 20 år om jag ville ha trekant med hon och hennes man.

Efter att jag hade landat i frågan så insåg jag det hemska i att ställa en sån fråga till vad som ska vara en vän, särskilt om det inte har funnits några tecken på intresse sedan tidigare.

Vi är inte vänner idag och detta är en stor del av det.

Min poäng är, är möjligheten med någon timmas nöje med just dessa människor så viktig att du vill riskera att din fru tappar vad hon verkar anse vara goda vänner?

Jag är samtidigt helt för att du gör en dialog med henne, men öppna kanske inte med "vi andra har diskuterat och vi tycker det är en bra idé..."

• Anonym (xyz)

Sex är tabubelagt och har mycket regler runt sig. Det är nog för att känslor kan uppkomma och den som får känslor för sin kompis partner har svårt för att kontrollera detta och intimitet fortsätter men bara kanske på två - i smyg.  Man kan fastna i ett begär.  Jag kan lätt föreställa mig att det leder till otrohet både i tanke och handling.
    Om ett par vill ligga med andra par kan man göra det med icke-vänner/bekanta. Såna klubbar finns på nätet. 

• Anonym (Alfabull)

Jag och min partner gör det ofta, vi kontaktar andra par men jag är väldigt tydlig om mina villkor.

Jag behöver stor variation inom sex så jag måste få ta den andra kvinnan oralt och analt, har en väldigt dominant personlighet och vill endast sätta på kvinnorna själva också. Funkar inte för mig att den andra killen är med och han får absolut inte ha sex med min fru!

Så det slutar upp med att den andra mannen får sitta i bakgrunden och runka men helst av allt vänta utanför medan jag sätter på båda kvinnorna.

• Anonym (Manne)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-10 21:20:00 följande:

När jag skilde mig från ett jobbigt äktenskap frågade min bästa vän sedan 20 år om jag ville ha trekant med hon och hennes man.

Efter att jag hade landat i frågan så insåg jag det hemska i att ställa en sån fråga till vad som ska vara en vän, särskilt om det inte har funnits några tecken på intresse sedan tidigare.

Min poäng är, är möjligheten med någon timmas nöje med just dessa människor så viktig att du vill riskera att din fru tappar vad hon verkar anse vara goda vänner?

Jag är samtidigt helt för att du gör en dialog med henne, men öppna kanske inte med "vi andra har diskuterat och vi tycker det är en bra idé..."

Tråkigt! Du tror inte det var så att de hade problem i förhållandet redan innan? 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Manne) skrev 2025-07-11 13:06:56 följande:
    Tråkigt! Du tror inte det var så att de hade problem i förhållandet redan innan? 
    Om du tänker på min vän och hennes partner så verkar de ha ett gott samliv och vara swingers eller liknande har jag fått veta i efterhand. 

För mig hade det varit en annan femma om det hade varit främlingar som kontaktade mig med samma fråga än den som ska stå vid min sida i svåra tider. Men tydligen fanns inte tröst i hennes tanke utan bara att ligga..

Jag tror alla människor vill känna att de "styr skutan" i sitt liv, och att få höra att maken har diskuterat partnerbyte/trekanter/swingers mm med alla utom sin partner kan sätta stora kilar i deras förhållande.
  • Anonym (Jen)
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-10 21:20:00 följande:

Förstår inte riktigt detta. Vill du förklara lite mer? Varför blev du sur för att din vän ville ha trekant med dig? Du var dessutom singel? Det skulle jag ta som en komplimang. Dom tycker du är het och vill ligga med dig. Kanske trånat efter dig men varit respektfull och inte frågat när du var gift men tog nu chansen i hopp om att du som singel ville leva lite? 

Tror absolut dom inte väntat sig att du skulle bli sur iaf utan det sämsta som kunde hända var att bli nekade..

• Anonym (Eva)
    Anonym (Jen) skrev 2025-08-02 07:14:05 följande:

Förstår inte riktigt detta. Vill du förklara lite mer? Varför blev du sur för att din vän ville ha trekant med dig? Du var dessutom singel? Det skulle jag ta som en komplimang. Dom tycker du är het och vill ligga med dig. Kanske trånat efter dig men varit respektfull och inte frågat när du var gift men tog nu chansen i hopp om att du som singel ville leva lite? 

Tror absolut dom inte väntat sig att du skulle bli sur iaf utan det sämsta som kunde hända var att bli nekade..

Jag vet inte hur andra gör men jag vill iaf inte ligga med mina vänner.
    Jag tycker det är dålig stil av någon som ska föreställa min bästa vän och som vet hur dåligt mitt äktenskap har varit att istället för att hjälpa mig att hitta mig själv igen så är det första hon tänker på att äntligen har hon chansen att ligga med mig. 
    Det känns respektlöst och ett tydligt tecken på att hon inte känner mig överhuvudtaget.

Hade det varit att det var just mig hon väntade på hade det också varit en annan sak (hade ändå sagt nej),en då de verkar ha legat med alla sina vänner så verkar det bara vara någonting de gör och inte tar seriöst, och jag är inte den som ligger runt med mina vänner eller ligger runt överhuvudtaget.

Det jag hade behövt av henne var uppmuntran, stöd och "you go girl" skit, men jag fick raka motsatsen. Hon ville ligga med mig och när jag sa att killar flörtade med mig ifrågasatte hon mig för det kunde ju verkligen inte hända. 
  • Anonym (Jen)
    Anonym (Eva) skrev 2025-08-02 11:15:36 följande:
    Jag vet inte hur andra gör men jag vill iaf inte ligga med mina vänner.
    Jag tycker det är dålig stil av någon som ska föreställa min bästa vän och som vet hur dåligt mitt äktenskap har varit att istället för att hjälpa mig att hitta mig själv igen så är det första hon tänker på att äntligen har hon chansen att ligga med mig. 
    Det känns respektlöst och ett tydligt tecken på att hon inte känner mig överhuvudtaget.

Hade det varit att det var just mig hon väntade på hade det också varit en annan sak (hade ändå sagt nej),en då de verkar ha legat med alla sina vänner så verkar det bara vara någonting de gör och inte tar seriöst, och jag är inte den som ligger runt med mina vänner eller ligger runt överhuvudtaget.

Det jag hade behövt av henne var uppmuntran, stöd och "you go girl" skit, men jag fick raka motsatsen. Hon ville ligga med mig och när jag sa att killar flörtade med mig ifrågasatte hon mig för det kunde ju verkligen inte hända. 
    Låter inte som du är så rolig på det sexuella planet och sex är något ett förhållande behöver sålänge inte båda är ok med att bara vara vänner. 

Tycker du överreagerade. Okej att du inte ville, men bli sur var väl onödig. 

Håller med om att det var taskigt av henne att trycka ner dig ang att killar flörtar med dig. Hon låter som ett svin. 
  • steffo75

Jag tror jag skulle pratat med frun rakt ut. Säga som det är att det andra paret gör det och att vi har blivit frågade om vi vill vara med.
    Det måste nog få smälta in ett tag hos henne. Men raka puckar tror jag på. 
    Jag frågade min fru om hon kan tänka sig en trekant. Och det ville hon inte. Bra då vet jag, då behöver jag inte fundera på det nå mer. 

• Anonym (Eva)
    Anonym (Jen) skrev 2025-08-02 12:50:19 följande:
    Låter inte som du är så rolig på det sexuella planet och sex är något ett förhållande behöver sålänge inte båda är ok med att bara vara vänner. 

Tycker du överreagerade. Okej att du inte ville, men bli sur var väl onödig. 

Håller med om att det var taskigt av henne att trycka ner dig ang att killar flörtar med dig. Hon låter som ett svin. 
    Som sagt, sex är någonting jag vill ha med mina sexuella relationer, inte mina vänner och om det är roligt eller tråkigt det låter jag vara osagt.

Jag accepterar att jag kanske överreagerade. Jag kände bara att våran vänskap var inte värd någonting i hennes ögon och allt hon ville var att få sig ett ligg. Hon hade kunnat fråga vem som helst i världen men hon valde att fråga den som höll på att återhämta sig från ett dåligt äktenskap. För mig kändes det som att hon inte respekterade mig, varken som person eller som vän. 

Men som sagt, det var en del av mycket i varför vi inte är vänner längre.
  • Anonym (Jen)
    Anonym (Eva) skrev 2025-08-02 17:31:30 följande:
    Som sagt, sex är någonting jag vill ha med mina sexuella relationer, inte mina vänner och om det är roligt eller tråkigt det låter jag vara osagt.

Jag accepterar att jag kanske överreagerade. Jag kände bara att våran vänskap var inte värd någonting i hennes ögon och allt hon ville var att få sig ett ligg. Hon hade kunnat fråga vem som helst i världen men hon valde att fråga den som höll på att återhämta sig från ett dåligt äktenskap. För mig kändes det som att hon inte respekterade mig, varken som person eller som vän. 

Men som sagt, det var en del av mycket i varför vi inte är vänner längre.
    Till hennes försvar tror jag faktiskt många tänker att nyblivna singlar behöver och vill få sig ett skjut :) Men som sagt hon låter ju taktlös och otrevlig så du kanske är better off with out her ändå :) 

Men du fick ligga med nån annan iaf hoppas jag? 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Jen) skrev 2025-08-02 23:36:58 följande:
    Till hennes försvar tror jag faktiskt många tänker att nyblivna singlar behöver och vill få sig ett skjut :) Men som sagt hon låter ju taktlös och otrevlig så du kanske är better off with out her ändå :) 

Men du fick ligga med nån annan iaf hoppas jag? 
    Det var inte svårt att få sig ett ligg om jag ville och jag är väldigt nöjd med mitt val av första partner efter skilsmässan, fantastiskt fin människa även om det bara var en tillfällig förbindelse. Så jag rekommenderar skilsmässa till alla som tvivlar på sina partners :D
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (M) skrev 2025-07-06 03:01:24 följande:
    Med annat par

En kompis och jag snackade om att vi skulle träffas tillsammans med våra fruar och ha sex allihop.
    Jag tycker att det låter som en jättekul grej och är väldigt sugen på det.

Det är ett par som vi umgås mycket med.
    De har gjort sånt förut så han sa att hans fru lätt skulle vara med på det. Jag är tveksam till om min fru skulle vilja det men hon tycker mycket om dem.

Hur tar man ens upp en sån grej? Hon kanske blir sårad bara av att jag föreslår det. Om hon inte vill är det väl risk att det blir rätt konstig stämning när vi umgås med dem.

Du får nog känna av läget innan du slänger ur dig det. Det kan nog bli väldigt fel om hon inte alls har sådana tankar.
    Jag blev tillfrågad av min kompis efter en par-weekend med våra relativt nya pojkvänner. Nu hade hon ju tur att jag gillar sånt. Våra killar hade suttit i bastun och då såg hennes kille att min kille är ovanligt utrustad. 
    Lång historia kort! Han ville se henne med en sådan utrustning i sig och gärna tillsammans med mig. Så min kompis frågade och framförde hennes killes (och hennes) önskan. Det hade ju kunnat gå riktigt illa om jag inte hade gillat sånt! 
    Min kille trodde jag drev med honom när jag sa det men efter ett tag svarade han ivrigt ja när han förstod att det var allvar. 
    Det var inte första gången han haft sex med andras flickvänner/fruar men kanske inte så "nära".
Svar på tråden Med annat par