• Anonym (Anonym)

Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?

Tja, 

Jag var tillsammans med en smart tjej som tog sitt phD inom kemisk engineering vid 26 på KTH. Hon skulle få jobb på CERN.

Hon var rolig och charmig men framför allt mycket kärleksfull. men jag tyckte att hon inte var så snygg som jag hade velat att en tjej skulle vara. Hon var en 6a utseendemässigt. 

Är jag en fubbick som dumpade henne pga utseendet? 

Skulle du varit tillsammans med en 6a?

• Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?
  • Anonym (kicksökare)

Hon var väl för tråkig helt enkelt. Kan ju knappast ha handlat om utseende eftersom du blev ihop med henne först och när du lärt känna henne och hon var en toppentjej så blev plötsligt utseendet viktigt. Låter helt omvänt och konstigt. Troligen är du (som jag) en kicksökande personlighet och då behöver man en sådan som gillar äventyr. Forskartypen brukar vara en mer metodisk personlighet, var väl inte rätt för dig helt enkelt.

Det som drar ner på din personlighet är att du verkar ytlig. Det handlar ju om att ha kul med sin partner inte att den ska ligga nånstans på en skala. Dessutom är din skala olika alla andras skala. 

Jag hittar "kickar" eller äventyr genom surf, aktiva semestrar typ vandring, träffa nya personer och resa till länder som verkar spännande. Mina mer negativa kickar hittar jag genom jobb, att testa att leverera grejer på kort tid för jag känner mig bra då, men min livsstil gå ner sig och jag börjar äta dåligt. Eller förr, genom att hitta en partner som var en annorlunda typ mot vad jag kände till och kunde få nån sorts kick av att lära mig "knäcka nöten". Men egentligen så blir det ju negativt att söka till sig till svåra typer eller typer som man inte normalt hänger med. I ditt fall kanske kicken skulle vara att söka dig till en supersnygg tjej och att det blir en kick om du får henne.

Försök hitta konstruktiva kickar, typ träning eller intressen som ger dig nåt. Och släpp den där löjliga skalan med utseende. Du hittar snart din äventyrliga roliga tjej.

• Anonym (Var vaksam)

Skönheten sitter i betraktarens öga. Hon var inget för dig hur smart hon än är. Gräm dig inte men var vaksam för idag kan det vara svårt att se utifrån sitt eget öga.Hjärta

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Var vaksam) skrev 2025-07-13 00:43:32 följande:

Skönheten sitter i betraktarens öga. Hon var inget för dig hur smart hon än är. Gräm dig inte men var vaksam för idag kan det vara svårt att se utifrån sitt eget öga.Hjärta

Schysst.

Jag ska försöka att inte vara naiv när jag söker ny partner.
  • Anonym (Nick)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-13 09:10:47 följande:
    Schysst.

Jag ska försöka att inte vara naiv när jag söker ny partner.
    Nej, gör inte det. Ingen bra idéatt lura sig själv i längden. Däremot så behöver man förstå att personligheten är viktigare än utseendet. 
  • Anonym (Utan)

Man behöver vara attraherad av både utseendet och personligheten. Bäst förrutsättningar för att få det att hålla. 

Men du blur inte lyckligare av en fotomodell, det viktiga är att du tycker att din partner är fin.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Nick) skrev 2025-07-13 09:17:13 följande:
    Nej, gör inte det. Ingen bra idéatt lura sig själv i längden. Däremot så behöver man förstå att personligheten är viktigare än utseendet. 
    Ska hitta en som både är fin och har en bra personlighet.

Ska ge blonda tjejer ett par försök men min erfarenhet är att blonda är bortskämda. Kanske siktar in mig på asiater. Eller kanske en brunett.

Hon phD tjejen var en asiat. 
  • Anonym (Skönhet sitter i betraktarens ögon)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-13 10:32:42 följande:
    Ska hitta en som både är fin och har en bra personlighet.

Ska ge blonda tjejer ett par försök men min erfarenhet är att blonda är bortskämda. Kanske siktar in mig på asiater. Eller kanske en brunett.

Hon phD tjejen var en asiat. 
    Ta en fejk blondin då. Det finns det gott om 😛
  • Jimmy75

Bra tänkt där, för kraften sitter i håret, precis som hos Samson, i synnerhet i färgen. Särskilt om håret är färgat, då kan du be att få titta på förpackningen till färgen och läsa dig till vilka personlighetsdrag som hon får när hon använder den.

• Anonym (Anonym)
    Jimmy75 skrev 2025-07-13 11:54:34 följande:

Bra tänkt där, för kraften sitter i håret, precis som hos Samson, i synnerhet i färgen. Särskilt om håret är färgat, då kan du be att få titta på förpackningen till färgen och läsa dig till vilka personlighetsdrag som hon får när hon använder den.

Varför skulle kraften inte sitta i utseendet?
  • Anonym (Anonym)
    Aniiee skrev 2025-07-12 01:45:30 följande:
    Så... För att få. Medhåll?
    Ser det ut som att jag får medhåll?
  • Anonym (Anonym)
    Jimmy75 skrev 2025-07-12 02:04:03 följande:
    Om man ju tvunget ska diskutera IK så är det mest relevanta måttet din HIK eftersom det är det måttet som visat sig vara mest predicerande för akademisk framgång. Om man nu tvunget ska titta på enskilda index så är Fluid Index det resultat som har starkast korrelation med HIK. 

Du skriver att du fick 145, alltså 3 SD över genomsnittet på spatialt index och att du fick 147 på ett annat, men det framgår inte vilket index det var. Och givet att du skriver spatialt index undrar jag vad det var för begåvningstest du tog och hur det genomfördes.
    Varför blir du förvånad av 145 IQ, trodde du att IQ inte representerar befolkningen eller?
  • Aniiee
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-18 22:11:24 följande:
    Ser det ut som att jag får medhåll?
    Bara för att du var ute efter en sak betyder ju, uppenbarligen, inte att du får den saken.
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (Anonym)
    Aniiee skrev 2025-07-18 22:39:39 följande:
    Bara för att du var ute efter en sak betyder ju, uppenbarligen, inte att du får den saken.
    Och det är endast du som påstår det. Jag har inte ens sagt något. 
Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?