Hon var väl för tråkig helt enkelt. Kan ju knappast ha handlat om utseende eftersom du blev ihop med henne först och när du lärt känna henne och hon var en toppentjej så blev plötsligt utseendet viktigt. Låter helt omvänt och konstigt. Troligen är du (som jag) en kicksökande personlighet och då behöver man en sådan som gillar äventyr. Forskartypen brukar vara en mer metodisk personlighet, var väl inte rätt för dig helt enkelt.
Det som drar ner på din personlighet är att du verkar ytlig. Det handlar ju om att ha kul med sin partner inte att den ska ligga nånstans på en skala. Dessutom är din skala olika alla andras skala.
Jag hittar "kickar" eller äventyr genom surf, aktiva semestrar typ vandring, träffa nya personer och resa till länder som verkar spännande. Mina mer negativa kickar hittar jag genom jobb, att testa att leverera grejer på kort tid för jag känner mig bra då, men min livsstil gå ner sig och jag börjar äta dåligt. Eller förr, genom att hitta en partner som var en annorlunda typ mot vad jag kände till och kunde få nån sorts kick av att lära mig "knäcka nöten". Men egentligen så blir det ju negativt att söka till sig till svåra typer eller typer som man inte normalt hänger med. I ditt fall kanske kicken skulle vara att söka dig till en supersnygg tjej och att det blir en kick om du får henne.
Försök hitta konstruktiva kickar, typ träning eller intressen som ger dig nåt. Och släpp den där löjliga skalan med utseende. Du hittar snart din äventyrliga roliga tjej.