• Anonym (TS)

En sann historia

Hon skulle flyga till mig i april-2023. Hon blev häktad vid mellanlandning i 1 år pga souvenirer i bagaget. Deporterad till mellanöstern efter drygt 1 år. På väg till flygplatsen, genom fientligt terrirorium blev hon misshandlad nästan till döds. Jag betalade blodtransfusionerna. Hamnade tillsist i USA där hon genomgick rehab. Utskriven i full snöstorm i rullstol. Hon har blivit mager. Nu, i juli 2025 kan vi förenas. Jag ska ta hand om henne. Hon behöver vila. 

• Svar på tråden En sann historia
  • Goneril
    Anonym (E.a) skrev 2026-01-04 02:22:09 följande:
    ja jag har heltsäker fel ocj mitt liv på pågr inte. du har jusåååå rätt fär jatt du är bankärringjväel! säkert stämmer allt som som bankkärringjävel säger!
    Hoppas du nyktrat till! Med ditt intellektuella funktionshinder borde du inte dricka alkohol! Det säger de säkerligen till dig på boendet! Att du skulle skicka stora belopp till brottslingar är det ingen som tror, det skulle din förvaltare inte godkänna.
  • Goneril

Tillägg: För att skicka pengar finns en rutin med flera steg, såsom IBAN BIC och SWIFT. Banker kollar betalningar med tanke på penningtvätt och terrorism. Banker kan begära kontrakt, avtal eller dylikt. Banker kan stoppa betalningar. Denna information är riktad  till Anonym E.A.

• EpicF
    Anonym (E.a) skrev 2026-01-04 02:22:09 följande:
    ja jag har heltsäker fel ocj mitt liv på pågr inte. du har jusåååå rätt fär jatt du är bankärringjväel! säkert stämmer allt som som bankkärringjävel säger!
    "Bankärringjävel"? Har aldrig i mitt liv jobbat på banken, så var fick du det ifrån?
  • Goneril
    EpicF skrev 2026-01-04 14:49:35 följande:
    "Bankärringjävel"? Har aldrig i mitt liv jobbat på banken, så var fick du det ifrån?
    Det är mig han menar. Eftersom vi är många här som ifrågasätter honom kan han inte hålla isär oss alla. Han får gärna kalla mig "bankkärringjävel", det stör mig inte. 
  • Anonym (tråden är scam, jag menar tr)
    Goneril skrev 2026-01-04 15:07:18 följande:
    Det är mig han menar. Eftersom vi är många här som ifrågasätter honom kan han inte hålla isär oss alla. Han får gärna kalla mig "bankkärringjävel", det stör mig inte. 
    kallas mata troll
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (E.a) skrev 2026-01-04 02:29:40 följande:
    Gärna! Nummer och namn och syfte? Belopp?
    Swish - 123 362 0457

Katthemmet i Vaxholm, 20000kr för hemlösa katter.
  • Anonym (Weird)

Har katthemmet i Vaxholm fått någon swish tro? 🤔

• Thoh

Troligtvis inte. Den aktören verkar bara svamla om hur mycket pengar han har! Hur han lurar scammarna genom att betala dem! Tittar man på hur personen skriver så får iaf jag känslan av att det är någon person som sitter och trollar. Varför skulle personen random ge bort pengar så där. Det fanns ju bankpersonal som genomskådade personen och sa att det han pratar om inte ens är möjligt Att genomföra. 

Avs TS så verkar det luta mer och mer åt hittepå. 
    Att i princip bli lurad varje månad och ändå inte ens ha betänkligheter om det, tyder ju på att den personen är riktigt sjuk/naiv. Dock verkar TS gräva sin egen grav iom att det verkar ta slut med idéer för att hålla denna tråd flytande. Trovärdheten om äktheten i detta minskar för varje inlägg Av TS. 

• Anonym (Patricia)
    Thoh skrev 2026-01-23 04:29:00 följande:

Troligtvis inte. Den aktören verkar bara svamla om hur mycket pengar han har! Hur han lurar scammarna genom att betala dem! Tittar man på hur personen skriver så får iaf jag känslan av att det är någon person som sitter och trollar. Varför skulle personen random ge bort pengar så där. Det fanns ju bankpersonal som genomskådade personen och sa att det han pratar om inte ens är möjligt Att genomföra. 

Avs TS så verkar det luta mer och mer åt hittepå. 
    Att i princip bli lurad varje månad och ändå inte ens ha betänkligheter om det, tyder ju på att den personen är riktigt sjuk/naiv. Dock verkar TS gräva sin egen grav iom att det verkar ta slut med idéer för att hålla denna tråd flytande. Trovärdheten om äktheten i detta minskar för varje inlägg Av TS. 

Jag är en som är övertygad om att Ts är på riktigt och på riktigt tror stt kvinnan finns. Av den anledningen att vi dagligen i varje tidning kan läsa om folk som blivit romanslurad och/eller scammad . Till och med folk som borde veta bättre och är utbildade. 

I vartenda dejtingprogrogram i tv finns det oärliga människor med dolda syften.  Inte minst ar vi sett det i svenska varianten av "90 days to wed" .. vi minns väl alla den svenska kvinnan som gifte sig med den unga killen som sen försvann.... 
    jag är dessutom gammal nog och minnas 90-talets våg av att gifta sig (lura sig till)  till svenska uppehållstillstånd,  synnerhet från Asien men också Gambia, Polen, Ryssland ..  

Porrbotar fungerar för att män de facto väljer att klicka på länkarna och betala för livesex och luras att tro dom har nåt "på gång" efter några månaders betalning till nån "fattig thailändska " ..  Vilket jag tror är vad Ts gjort 

Glöm inte Tinderdvindlaren som enligt uppgifter fortfarande lurar kvinnor.. 
  • Thoh

Tråden Verkar ha dött. Ingen vet med säkerhet vad som hänt. Allt är bara gissningar. Sant eller osant?
    bara TS vet. 

• Anonym (Weird)
    Thoh skrev 2026-02-11 05:43:59 följande:

Tråden Verkar ha dött. Ingen vet med säkerhet vad som hänt. Allt är bara gissningar. Sant eller osant?
    bara TS vet. 

Det blev med all säkerhet inget besök. Det börjar nog gå upp även för Ts hur lurad han är.
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Patricia) skrev 2026-01-23 10:50:10 följande:
    Jag är en som är övertygad om att Ts är på riktigt och på riktigt tror stt kvinnan finns. Av den anledningen att vi dagligen i varje tidning kan läsa om folk som blivit romanslurad och/eller scammad . Till och med folk som borde veta bättre och är utbildade. 

I vartenda dejtingprogrogram i tv finns det oärliga människor med dolda syften.  Inte minst ar vi sett det i svenska varianten av "90 days to wed" .. vi minns väl alla den svenska kvinnan som gifte sig med den unga killen som sen försvann.... 
    jag är dessutom gammal nog och minnas 90-talets våg av att gifta sig (lura sig till)  till svenska uppehållstillstånd,  synnerhet från Asien men också Gambia, Polen, Ryssland ..  

Porrbotar fungerar för att män de facto väljer att klicka på länkarna och betala för livesex och luras att tro dom har nåt "på gång" efter några månaders betalning till nån "fattig thailändska " ..  Vilket jag tror är vad Ts gjort 

Glöm inte Tinderdvindlaren som enligt uppgifter fortfarande lurar kvinnor.. 

Ja och det sorgliga är att tom när polisen suttit och förklarat för den lurade att de blivit scammade i flera timmar går de sedan hem och fortsätter att skicka pengar.

Det handlar om självbedrägeri, man är så pass inbilsk att man på riktigt tror att en snygg ung kvinna plötsligt skulle kära ner sig i en gammal luffare från hökarängen..

• Anonym (Scam)
    Anonym (!!!) skrev 2026-02-12 14:54:30 följande:

Ja och det sorgliga är att tom när polisen suttit och förklarat för den lurade att de blivit scammade i flera timmar går de sedan hem och fortsätter att skicka pengar.

Det handlar om självbedrägeri, man är så pass inbilsk att man på riktigt tror att en snygg ung kvinna plötsligt skulle kära ner sig i en gammal luffare från hökarängen..

Ja, det är märkligt, det där har de visat många gånger på "Catfished". Till och med EFTER att teamet har undersökt och rett ut allting, och bevisat att det handlar om en scam - trackern som de lurar scammern att klicka på kommer tillbaka från Lagos, Nigeria eller närliggande ort. Så märker man att kvinnan fortfarande inte riktigt har fattat, att det inte är den snygge, välvårdade, framgångsrike vite mannen på bilden som hon har haft kontakt med. Det blir "syntax error" i huvudet på henne.

(Skriver "kvinnan", för det är ju oftast en kvinna som är offret även om män förekommer också såklart.)

Ibland börjar dessa kvinnor till och med förfölja den riktige mannen på fotot, för de ÄR ju så kära - och då måste det VARA så. Att de två hör ihop. Dessa män vars foton stjäls får också svårigheter på grund av detta, fast de är helt oskyldiga.
  • Anonym (E.a)

TS? Har oturen fortsatt sådär märkligt?

• Thoh

Både TS med sitt livs kärlek och personen som lurade tjuvarna genom att betala till dem lyser med sin frånvaro. 
    Då borde denna tråd vara död och begraven. Förho så kom TS till insikt och ?Betaleren? började med sina mediciner igen. 

• Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (har talat) skrev 2026-03-09 19:15:20 följande:

Har talat med TS, hon har kommit till honom och de är ihop nu.

Knappast. Hon har blivit försenad igen, flera gånger. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden En sann historia