• Anonym (Skrikande_ungariaffärer)

Alltså, hur orkar föräldrar med ungar som gapskriker i butiker?

Ni känner kanske igen det. Du är i en affär och plötsligt börjar en unge gapskrika och tjuta och vråla som en siren för att föräldrarna inte vill köpa något som ungen vill ha. Varför uppfostrar ni dem inte istället för att ta ut eran ilska när det väl händer? Minst två gånger har jag sett föräldrar bli arga och lappa till sina ungar när de inte slutar skrika, varpå de gjorde bort sig då folk stod runtikring och kunde se. Lurar dessa föräldrar sina barn att de ska köpa det de önskar, för att sen inne i affären inte göra det? Eller har de allt för ofta fått vad de pekat på?

• Svar på tråden Alltså, hur orkar föräldrar med ungar som gapskriker i butiker?
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-07-17 15:38:38 följande:
    Om det nu är mig du menar med att skriva du så har jag inte påstått något om per 10000 eller omfattning öht, det jag skrev är att det stör, orsakar höga bullernivåer och kanske till och med skadar. Inte heller skrev jag något om hur väluppfostrat barnet är. Så var åtminstone ärlig i diskussionen och kritisera mig inte för något jag inte skrivit. Och hur vanligt är det att förälder hanterar det bäst det går jag vet inte varför du skriver att föräldern får göra det. Dessa föräldrar skaffar sig problem och verkar förvänta sig att andra ska ha en bra lösning annars får de bara ta det och vara toleranta. 
    Råkat blanda ihop dig med en annan som skrev, enda skillnaden var att du kallar dig (m) och den andre (M). Det var en mixup, hade inget med brist på ärlighet att göra, sorry.
  • klyban
    Jemp skrev 2025-07-17 10:58:12 följande:
    Barn är en del av samhället, och barn föds inte färdiguppfostrade..

Haha, satt och tänkte på nått sånt också, och även att den som skaffar barn kommer lära sig att så är det ibland att de är oregerliga.
    Men sure, en del är värre än andra.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (m)
    Jimmy75 skrev 2025-07-18 11:18:51 följande:
    Råkat blanda ihop dig med en annan som skrev, enda skillnaden var att du kallar dig (m) och den andre (M). Det var en mixup, hade inget med brist på ärlighet att göra, sorry.
    Vad pratar du om nu, det finns väl ingen andre (M) i tråden?
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-07-18 11:44:48 följande:
    Vad pratar du om nu, det finns väl ingen andre (M) i tråden?
    Jo, såvida inte det här också är du med en annan signatur:
    ANONYM (M) SKREV 2025-07-17 10:50:17 FÖLJANDE:
  • Anonym (m)
    Jimmy75 skrev 2025-07-18 11:54:13 följande:
    Jo, såvida inte det här också är du med en annan signatur:
    ANONYM (M) SKREV 2025-07-17 10:50:17 FÖLJANDE:
    Om du menar inlägg 66 så jo det är jag som skrivit det och det är ingen annan signatur, du har fel.
  • Anonym (Mm)

Det tillhör barntiden. Själv varit med om det med mina  och det är extremt jobbigt när ungen lägger sig på golvet och börjar gapskrika och bli hysterisk för att man inte kanske kan köpa allting alltid. Man försöker hålla lugnet, men ibland brister det och det är mänskligt.

• Meddelande borttaget
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-07-18 12:05:21 följande:
    Om du menar inlägg 66 så jo det är jag som skrivit det och det är ingen annan signatur, du har fel.
    Jag kollade inte numret på inlägget, jag bara citerade så att du skulle kunna se skillnaden. Det ena inlägget är skrivit med signaturen (M), alltså versal, det andra med (m), gemen. Om det är samma författare bakom vet jag inte, men det är olika signaturer för när du har använt ett anonymt nick så kommer det ju upp som ett färdigt alternativ när du svarar, så för att få versaler ena gången och gemener andra gången måste man skriva in ett nytt nick någon gång. För mig som läsare framstår det som två olika, det var bara att skillnaden mellan M och m var så liten att jag inte uppmärksammade det först. Möjligen därför det upplevdes handla om saker du inte kände igen, jag vet inte. Hur som helst så svarade jag uppenbarligen en signatur i tron om att det handlade om ett annat innehåll.
  • Queen81
    Jimmy75 skrev 2025-07-18 13:15:39 följande:
    Jag kollade inte numret på inlägget, jag bara citerade så att du skulle kunna se skillnaden. Det ena inlägget är skrivit med signaturen (M), alltså versal, det andra med (m), gemen. Om det är samma författare bakom vet jag inte, men det är olika signaturer för när du har använt ett anonymt nick så kommer det ju upp som ett färdigt alternativ när du svarar, så för att få versaler ena gången och gemener andra gången måste man skriva in ett nytt nick någon gång. För mig som läsare framstår det som två olika, det var bara att skillnaden mellan M och m var så liten att jag inte uppmärksammade det först. Möjligen därför det upplevdes handla om saker du inte kände igen, jag vet inte. Hur som helst så svarade jag uppenbarligen en signatur i tron om att det handlade om ett annat innehåll.
    Du har typ magiskt tålamod 😅😬
  • Jemp
    Men vilket tjafs. När du klickar på citera blir all text och hela nicket i versaler. Det är familjelivs layout, ingen som bytt nick. 
  • Jimmy75
    Jemp skrev 2025-07-18 13:49:41 följande:
    Men vilket tjafs. När du klickar på citera blir all text och hela nicket i versaler. Det är familjelivs layout, ingen som bytt nick. 

Såvitt jag kan se är det bara din begynnelsebokstav som är i versal stil. Resten är gemener - med andra ord exakt som det såg ut i ditt inlägg.

För den delen tjafsar jag inte. Jag försökte förklara för personen varför det antagligen blev fel eftersom vederbörande upplevde att jag tillskrev hen saker som hen aldrig sagt - vilket är fullt möjligt eftersom det verkar vara olika personer.

• klyban
    Jemp skrev 2025-07-18 13:49:41 följande:

Haha, så sorgligt.
    Men och andra sidan när jag tänker på det, så har Fl en hel del konstigheter för dig med bokstäver och siffror.

Jaja, då vet vi en användare nu då, men varför man väljer något som blandas ihop med andra, undrar vad det är om.
    Kanske man vill förvirra, vad nu syftet skulle vara med det.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (m)

Det finns bara en (m) i tråden och det är jag. Det blir alltid stora bokstäver när du citerar, även om jag valde litet m. Så nej du har inte blandat ihop mig med någon annan med stort M som signatur. Svarar du på detta så kommer det bli stort M i citatboxen. Även om jag valde litet m som signatur  som även står överst vid alla inlägg jag skrivit.

Men om du ändå vill påstå att det finns någon med stort M så ange då gärna inläggsnummer.

• Anonym (m)

Kolla här ovanför nu Jimmy75. Inlägg 93.

Anser du nu med hur du förklarade ditt tänk och upplevelse att det således är någon annan än dig som jag citerar, det står ju JIMMY75 och inte Jimmy75.

Är Jimmy75 och JIMMY75 två olika användare enligt din tolkning?

• Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-07-18 17:41:34 följande:

Kolla här ovanför nu Jimmy75. Inlägg 93.

Anser du nu med hur du förklarade ditt tänk och upplevelse att det således är någon annan än dig som jag citerar, det står ju JIMMY75 och inte Jimmy75.

Är Jimmy75 och JIMMY75 två olika användare enligt din tolkning?

Nej! Jag konstaterar att jag nu har fått lära mig något nytt jag inte lagt märke till innan, så det var ju bra.
  • Jimmy75
    Jimmy75 skrev 2025-07-18 14:42:03 följande:

Såvitt jag kan se är det bara din begynnelsebokstav som är i versal stil. Resten är gemener - med andra ord exakt som det såg ut i ditt inlägg.

För den delen tjafsar jag inte. Jag försökte förklara för personen varför det antagligen blev fel eftersom vederbörande upplevde att jag tillskrev hen saker som hen aldrig sagt - vilket är fullt möjligt eftersom det verkar vara olika personer.

Ser nu med m:s hjälp att i den publicerade rutan ser det ut precis som du sa. Eftersom det inte gjorde det under tiden jag skrev inlägget och tittade på citatet jag hade från dig trodde jag inte att det såg annorlunda ut efter jag hade skickat. 

I stand corrected.

Svar på tråden Alltså, hur orkar föräldrar med ungar som gapskriker i butiker?