• Anonym (TS)

När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel

Skärpning alla som idiotförklarar en trådstartare för att hennes kille är ett praktarsel
    Det kan vara ett kortfattat fördömande typ "Jag tycker du är idioten som är ihop med honom" eller typ liknande

En trådstart där ts kanske vågar tänka att det hennes partner gör inte är bra. Hon har ingen annan att prata med, kanske av skam. Här vågar hon faktiskt benämna sakerna vid dess rätta namn. Skriva ut det i text. Hon börjar ifrågasätta hur hon blir behandlad och vad som händer i relationen. 
    Ett mycket viktigt första steg när man får insikt i att ens relation är destruktiv.

Istället för att då stärka ts i att ifrågasätta det hennes partner gör så att ts kan fatta beslut om att lämna relation så är det alltid någon negativ person som måste påtala vilken idiot ts är. 
    Kanske tycker ts att hon är värdelös då. Eller fortsätter tänka att det är ingen ide att berätta hur jag mår i relationen för jag får bara skit tillbaka.

Sluta med detta, tack

• Svar på tråden När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel
  • Postman
    Anonym (m) skrev 2025-07-26 17:57:10 följande:
    Hur många är det då om du nu har sådan bra koll på omfattningen?
    Haha ja du, får se?. kanske 1 345 482. Kanske kan det tillkomma några till efter helgen. 🤔😂
  • Anonym (m)
    Postman skrev 2025-07-26 21:26:39 följande:
    Haha ja du, får se?. kanske 1 345 482. Kanske kan det tillkomma några till efter helgen. 🤔😂
    Vadå du får se och kanske? Har du koll på vad du påstod eller tramsar du bara?
  • Anonym (nja)
    Anonym (Precis..) skrev 2025-07-26 12:05:33 följande:
    Precis, Det handlar om misstag som gjorts från början, att skenet har bedragit och att vi trodde att det var en bra kille. Stoooor skillnad mot t.ex. ensamma män som aldrig haft någon partner, dessa har inte ens ansträngt sig och vet inte var det innebär att kämpa för att få ett förhållande, som egentligen inte funkar, att funka.
    Fast det stämmer inte alltid att mannen varit en toppenkille tidigare. Ibland framgår det att de dåliga sidorna tydligt visat sig innan man skaffat barn. Vad gäller ensamma män så är de inte heller alltid incels som skyller allt på kvinnorna och inte vill anstränga sig.
  • Anonym (nja)
    Anonym (S) skrev 2025-07-26 18:04:39 följande:
    Jag försvarar inte otrohet men vad gäller bodelningen var de ju överens om den uppdelningen från början. Då ska man inte klaga i efterhand. 
    Precis, har man inte äktenskapsförord bör man räkna med att sådant kan hända.
  • Anonym (?)

Tycker det är en otroligt bra poäng du gör. 
    Det är ju väldigt lätt att man inte vågar prata om saker som hände, och familjeliv kan ju vara just som du säger, ett första steg. 

Sen en annan viktig poäng? Jag tror att alla människor har upplevt scenariot där man ger sina vänner superbra råd, men att man kanske inte alltid själv följer de kloka råden.
    Är det inte lite samma här?
    När man står utifrån och likar så är det så himla lätt att se vad som är fel, för man är utifrån och lite mer objektiv, det och utan alla känslor i bilden så är det så himla mycket lättare. 
    Men när man är den som sitter där och känner en massa, då är det inte lika lätt. 

Tror vi alla behövt lite mer ödmjukhet och vänlighet i hur vi läser och svarar på andras trådar?

• Anonym (SA)

Allt är ALLTID ts fel här! Oavsett om det gäller man, barn, svärmor, egen familj, "bonus"ungar, "vänner", jobb etc etc. Det finns inte för fruntimmer här att det skulle kunna finnas andra dåliga människor är just ts i världen!

• ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-07-24 22:33:41 följande:
    När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel

Skärpning alla som idiotförklarar en trådstartare för att hennes kille är ett praktarsel
    Det kan vara ett kortfattat fördömande typ "Jag tycker du är idioten som är ihop med honom" eller typ liknande

En trådstart där ts kanske vågar tänka att det hennes partner gör inte är bra. Hon har ingen annan att prata med, kanske av skam. Här vågar hon faktiskt benämna sakerna vid dess rätta namn. Skriva ut det i text. Hon börjar ifrågasätta hur hon blir behandlad och vad som händer i relationen. 
    Ett mycket viktigt första steg när man får insikt i att ens relation är destruktiv.

Istället för att då stärka ts i att ifrågasätta det hennes partner gör så att ts kan fatta beslut om att lämna relation så är det alltid någon negativ person som måste påtala vilken idiot ts är. 
    Kanske tycker ts att hon är värdelös då. Eller fortsätter tänka att det är ingen ide att berätta hur jag mår i relationen för jag får bara skit tillbaka.

Sluta med detta, tack

De har ofta gjort idiotiska val men det kortfattade dömandet hjälper ingen att förstå varför de gör idiotiska val.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Precis..) skrev 2025-07-26 13:38:04 följande:
    Jag gissar att det är en anledning så god som någon för många kvinnor att till slut välja att leva ensamma. Det finns en påtaglig brist på bra män i dagsläget och många kvinnor nöjer sig tyvärr med män som har brister och dåliga beteenden som är dessa de i längren irriterar sig på och förargas över, kanske för att de tror att de inte kan få någon bättre.
    Enligt vissa är det så och de som påstår det måste ju vara väldigt rädda för att vara ensamma eftersom de ändå väljer att leva med män, alternativet är ju att de förnekar att de är ganska sopiga själva och blir bortvalda av de bra männen.
  • Anonym (Eng)

Om någon väljer en dålig bil så får man höra det. Även om man väljer en dålig kille. 

• Anonym (Eng)
    ClumsySmurf skrev 2025-07-28 05:31:20 följande:
    Enligt vissa är det så och de som påstår det måste ju vara väldigt rädda för att vara ensamma eftersom de ändå väljer att leva med män, alternativet är ju att de förnekar att de är ganska sopiga själva och blir bortvalda av de bra männen.
    Att många medelmåttiga personer utgår från att man vill ha en partner i det högre segmentet får tyvärr konsekvenser. Både för separerade 3 barnsmorsor och incelkillar. 
  • Anonym (?)
    ClumsySmurf skrev 2025-07-28 05:22:08 följande:
    De har ofta gjort idiotiska val men det kortfattade dömandet hjälper ingen att förstå varför de gör idiotiska val.
    Fråga. Har du alltid gjort bra val i ditt liv?
    Det har aldrig hänt dig att du fattat ett beslut som inte var så klokt?
  • ClumsySmurf
    Anonym (?) skrev 2025-07-28 08:42:56 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-07-28 05:22:08 följande:
    Fråga. Har du alltid gjort bra val i ditt liv?
    Det har aldrig hänt dig att du fattat ett beslut som inte var så klokt?
    Det har hänt att jag gjort idiotiska val
    Fråga: Tror du ett kortfattat idiot hade hjälpt mej att förstå varför jag var så jävla dum?
Svar på tråden När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel