• Anonym (Anonym)

Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?

Hej! Känner mig som ett fån men skitsamma? 
    Jag hade en man från ett företag här hemma för någon vecka sedan som skulle göra ett arbete i mitt hus. Rörig småbarnsmamma som jag är kommer ut i bh och mjukisbyxor för att ta emot honom och vägleda honom in. Förstår först inte varför han knappt vågar titta på mig men sneglar försiktigt, tills jag inser att jag står i bh haha.. Jag är dock obrydd men går sedan in och klär på mig, han börjar jobba och helt ärligt vet jag inte vad som hände. Han var bara galet sexig och jävligt attraktiv och nånting gjorde att jag fastnade totalt för människan.
    han åker sedan därfrån, jag har försökt släppa honom ur huvudet men nej det går bara inte. 

Har nu under fullständig SKAM lyckats hitta vem han är på ett ungefär, står ensam skriven på sin adress. Är 11år äldre än mig. Jag är 30 och han 41. har hittat honom också på fb. 

Min fråga nu är följande: 

Är det fel att skriva till honom på fb att man vill bjuda ut på ett glas vin eller liknande? Tänker att han var här i arbetssyfte och han kanske känner sig? Utnyttjad? Han kanske blir avskräckt av att jag har två barn och undrar vart fan är farsan till dom (long gone tack gode gud). Nä jag vet inte, är bara rädd att göra ett övertramp. Är inte rädd för att bli nekad direkt utan mer typ att det inte är en okej grej att göra.

Och hur skulle en man tycka och tänka om en ngt yngre tjej hörde av sig så här? Blir han glad? smickrad? Äcklad? 😂

Mvh 
    Sugen jävla morsa 

• Svar på tråden Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?
  • jontebula

Tjejer som vågar själva ta iniativ är det bästa som finns, vem fan bryr sig om ålder

• Anonym (Er)
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-07-26 14:35:15 följande:

Jag håller med om att testa med ett meddelande. Jag gissar att du har hans mobilnummer om han är hantverkare el dyl. Då hade jag skrivit till det och inte Facebook etc.
    Samt skrivit ngt halv-neutralt, typ att om han råkar vilja ta en kaffe ngn gång vore det trevligt. Jag hade inlett kontakten så. Då kan du lättare komma undan med det om det känns fel samt så låter det mer seriöst om du inte vill fokusera på det romantiska etc.

Han fattar ju ändå att TS är ute efter en relation (sex eller något mer). Inte en vän att fika med. 
  • Anonym (Inget_gemensamt)
    jontebula skrev 2025-07-26 16:16:33 följande:

Tjejer som vågar själva ta iniativ är det bästa som finns, vem fan bryr sig om ålder

Det är klart att män inte bryr sig om ålder, och när yngre kvinnor kommer serverade så är det ju bara att "köra hårt", inte en tanke på skillnaderna som finns både i erfarenhet och utseende som kan göra att förhållandet slutar ganska snart. Bara han får knulla?
  • UngGubbeinorr

Kör, bara kör på. Han kommer helt säkert inte att ta illa upp, snarare bli smickrad. 30 och 41.. ni är vuxna båda två, ingen anmärkningsvärd skillnad i den åldern (skulle varit illa med 16 och 27). Kan vara rätt troligt att ni båda befinner er i samma fas i livet med livserfarenhet å så.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-07-26 14:35:15 följande:

Jag håller med om att testa med ett meddelande. Jag gissar att du har hans mobilnummer om han är hantverkare el dyl. Då hade jag skrivit till det och inte Facebook etc.
    Samt skrivit ngt halv-neutralt, typ att om han råkar vilja ta en kaffe ngn gång vore det trevligt. Jag hade inlett kontakten så. Då kan du lättare komma undan med det om det känns fel samt så låter det mer seriöst om du inte vill fokusera på det romantiska etc.

Tack! Nej jag har tyvärr inte hans privata nummer, eller jo jag har fått upp det på nätet haha men det känns lite too much att smsa honom tror jag? Tänker att jag får prova Messenger och hoppas att han inte missar det i meddelande förfrågningar. Han kanske ser det om tre år, vem vet haha! 
  • Anonym (Anonym)
    UngGubbeinorr skrev 2025-07-26 18:57:01 följande:

Kör, bara kör på. Han kommer helt säkert inte att ta illa upp, snarare bli smickrad. 30 och 41.. ni är vuxna båda två, ingen anmärkningsvärd skillnad i den åldern (skulle varit illa med 16 och 27). Kan vara rätt troligt att ni båda befinner er i samma fas i livet med livserfarenhet å så.

Tack alla ni för pepp!! Nu blir jag istället nervös OM han hade sagt ja och vi typ ska ut och vina? Jisses var ju hundra år sen man var på typ dejt... Jaja det problemet då om det ens skulle bli av! 
  • Anonym (Bikille)

Ne skriv på o fråga. Du frågar ju han privat. Det är en annan sak om du slickar dig när han är där o ska jobba. Nu har han möjlighet att tacka nej i sitt egna hem digitalt. Så skriv på du. 

• Anonym (?l)

Den är lite klurig. 

Å ena sida tycker jag att det kanske är bättre att skriva till hans jobbnummer. Just för att få bort stalkerviben. OM du har hans jobbmobilnummer hade du kanske kunnat fråga typ, ?man hade inte kunnat få ditt privata nummer ☺️?

Alternativ 2 är ju Messenger som du säger, men vet inte om du ska säga att du jagat rätt på honom 😅
    Kanske mer så en vid lögn typ att ?Men var det inte du som har hos mig här om dagen. Du dök upp här på min FB som någon jag kanske känner så FB tycker nog vi ska ta en kaffe eller något 😉?

Men tror absolut det kommer vara smickrande. Men som sagt, trevligt om man kan dra ner stalkerviben såhär i början 😅

• UngGubbeinorr
    Anonym (Inget_gemensamt) skrev 2025-07-26 11:37:03 följande:

Jag betvivlar att du har så mycket gemensamt med en drygt 10 år äldre man. Tumregeln brukar vara högst 5 års åldersskillnad om man ska ha något sånär liknande erfarenheter och preferenser. Han borde ju dessutom vara en gubbe för dig.

30 och 41.. är faktiskt mycket troligt att de befinner sig samma fas i livet. 

Någon fast siffra för åldersskillnad finns och är ingen tumregel, för det varierar med åldern. En 15 åring ihop med en 20 åring är inte riktigt okej, men 50 och 55 är fullt normalt. Man brukar dock säga att den äldres ålder delat med två plus sju, är en bortre social gräns där folk börjar rynka på näsan.
  • Anonym (Inget_gemensamt)
    UngGubbeinorr skrev 2025-07-27 12:28:21 följande:
    30 och 41.. är faktiskt mycket troligt att de befinner sig samma fas i livet. 

Någon fast siffra för åldersskillnad finns och är ingen tumregel, för det varierar med åldern. En 15 åring ihop med en 20 åring är inte riktigt okej, men 50 och 55 är fullt normalt. Man brukar dock säga att den äldres ålder delat med två plus sju, är en bortre social gräns där folk börjar rynka på näsan.
    Möjligt att de kan befinna sig i en liknande fas, men jag tycker inte det passar sig att en fräsch kvinna i 30-års-åldern blir ihop med en som börjar bli gubbe, begynnande flint och påsar under ögonen. Usch!
  • Anonym (Testa)

Testa och se vad som händer. Kankse bifoga en bild på tuttarna.

• UngGubbeinorr
    Anonym (Inget_gemensamt) skrev 2025-07-27 14:11:07 följande:
    Möjligt att de kan befinna sig i en liknande fas, men jag tycker inte det passar sig att en fräsch kvinna i 30-års-åldern blir ihop med en som börjar bli gubbe, begynnande flint och påsar under ögonen. Usch!
    Ähh, släpp det, de är vuxna båda två, kan hända att de har barn i liknande ålder båda två. Verkar inte heller som att TS letar en plastpappa till sina barn, bara nån att ha kul med, möjligen nån att hålla i handen när åskan går. En "handyman" är inte dumt det heller.
  • UngGubbeinorr
    Finns gott om killar som tom är närmare 60 och har allt hår kvar, ingen ölmage å rätt vältränade. 41 betraktar jag som rätt ungt.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Testa)
    Queen81 skrev 2025-07-30 09:32:05 följande:

Hur har det gått? 😊

UNDRAR jag med.
  • Egon den stora
    Vilka fördomar?  Vadå fräsch kvinna?  En småbarnsmamma i mysbyxor?  
    Flertalet män tappat inte hår redan i40 års ålder.  Många håller sig vältränade länge, speciellt i öre mer fysiska yrken. 
Svar på tråden Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?