Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.
Jag har länge, länge förstått varför många män förblir ensamma år ut och år in, män som hänger på datingappar och kontaktar hur många kvinnor som helst, men bara blir avvisade. Kvinnor märker om en man endast har som mål att få sex och/eller tankar på förhållande, men inga övriga intressen eller meningsfulla sysslor och engagemang i livet. En man som är desperat och inte har andra intressen än sex och relationer med kvinnor, är ofta en man som är farlig för kvinnor. Det är ofta sådana män som svarar på ett avvisande med aggressivitet och tillochmed hotelser. När en kvinna väl chattar med dem bygger de upp höga förväntningar på att nu "har jag henne på kroken" och snart får jag sex eller blir tillsammans med en fin kvinna. Sen när hans förhoppningar grusades, så blir "rekylen" av hans höga förväntningar att han istället blir aggressiv och otrevlig, eller äckligt sexistisk.
Så, råd till män som vill lyckas vid dating:
1. Ha inga höga förväntningar. Har du dessutom inte utseendet för dig, är dålig på att kommunicera, uttrycker dig oallmänbildat och knappt har några andra intressen än sex och relationer med kvinnor, så gör du bäst i att försöka vänja dig vid att vara ensam och istället odla intressen, meningsfulla sysselsättningar och hobbies som upptar din tid, så du får annat att tänka på. För ofta är det när man har fokus på annat, som turen brukar komma till en, en sorts universell lag dessutom.
2. Presentera dig ordentligt eller lär dig göra det. Kvinnor får hur många "Hej läge?", "Lust att träffas"? som helst. Skilj dig från mängden och skriv mer än många män brukar göra när de tar kontakt.