• Anonym (Felet)

Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.

Jag har länge, länge förstått varför många män förblir ensamma år ut och år in, män som hänger på datingappar och kontaktar hur många kvinnor som helst, men bara blir avvisade. Kvinnor märker om en man endast har som mål att få sex och/eller tankar på förhållande, men inga övriga intressen eller meningsfulla sysslor och engagemang i livet. En man som är desperat och inte har andra intressen än sex och relationer med kvinnor, är ofta en man som är farlig för kvinnor. Det är ofta sådana män som svarar på ett avvisande med aggressivitet och tillochmed hotelser. När en kvinna väl chattar med dem bygger de upp höga förväntningar på att nu "har jag henne på kroken" och snart får jag sex eller blir tillsammans med en fin kvinna. Sen när hans förhoppningar grusades, så blir "rekylen" av hans höga förväntningar att han istället blir aggressiv och otrevlig, eller äckligt sexistisk.

Så, råd till män som vill lyckas vid dating:

1. Ha inga höga förväntningar. Har du dessutom inte utseendet för dig, är dålig på att kommunicera, uttrycker dig oallmänbildat och knappt har några andra intressen än sex och relationer med kvinnor, så gör du bäst i att försöka vänja dig vid att vara ensam och istället odla intressen, meningsfulla sysselsättningar och hobbies som upptar din tid, så du får annat att tänka på. För ofta är det när man har fokus på annat, som turen brukar komma till en, en sorts universell lag dessutom.

2. Presentera dig ordentligt eller lär dig göra det. Kvinnor får hur många "Hej läge?", "Lust att träffas"? som helst. Skilj dig från mängden och skriv mer än många män brukar göra när de tar kontakt.

• Svar på tråden Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.
  • Anonym (Mx)
    postneutraltinlägg skrev 2025-08-08 18:40:04 följande:
    fast en somalisk man är ju en man, alltså är frågan besvarad?
    Men ingen godhetsknarkare vill säga det rakt ut. Enda folkgruppen som är ok att lyfta ut, enligt en liten skrikig grupp personer, är vita män.
  • Anonym (Vesslan)
    Anonym (Mx) skrev 2025-08-08 18:49:38 följande:
    Men ingen godhetsknarkare vill säga det rakt ut. Enda folkgruppen som är ok att lyfta ut, enligt en liten skrikig grupp personer, är vita män.
    Du vet inget om vem jag är. Det du ska berätta är varför du ställer just den frågan, vad du menar. Den är totalt ologisk i det vi diskuterade, ett märkligt sidospår in på något helt annat. Fast är man grinig och grumlig så är man väl.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Vesslan) skrev 2025-08-08 19:25:10 följande:
    Du vet inget om vem jag är. Det du ska berätta är varför du ställer just den frågan, vad du menar. Den är totalt ologisk i det vi diskuterade, ett märkligt sidospår in på något helt annat. Fast är man grinig och grumlig så är man väl.
    Varför är det så lätt att förstå frågan och alternativen man och björn, men inte somalier och björn?

Jag har ingen ambition att förstå dig, jag tycker bara att det är underhållande när hyckleriet blir så uppenbart.
  • postneutraltinlägg
    njaa alltså om man ser till ursprungsfrågan gällde det ju man eller björn, övriga egenskaper var inte medräknade. dvs det är underordnat om det är en brunbjörn, isbjörn, hanbjörn eller honbjörn, korthårig man, rysk eller österrikisk man eller vilka andra egenskaper som helst. klart man kan göra det mer detaljerat, men det var ju inte ursprungsfrågan.
  • Anonym (Vesslan)
    postneutraltinlägg skrev 2025-08-08 19:39:32 följande:
    njaa alltså om man ser till ursprungsfrågan gällde det ju man eller björn, övriga egenskaper var inte medräknade. dvs det är underordnat om det är en brunbjörn, isbjörn, hanbjörn eller honbjörn, korthårig man, rysk eller österrikisk man eller vilka andra egenskaper som helst. klart man kan göra det mer detaljerat, men det var ju inte ursprungsfrågan.
    Exakt :D

Hade björnen sovit dåligt eller regnade det just den dagen. 
  • Anonym (Mx)
    postneutraltinlägg skrev 2025-08-08 19:39:32 följande:
    Det enda vi egentligen kan konstatera är att det inte känns bra för dom flesta att svara på frågan om björn eller somalisk man. Vi kommer därmed att få utsvävande utlägg som det jag svarat på här eller mer eller mindre tydliga inlägg som bara har för avsikt att ducka frågan.
  • postneutraltinlägg
    Anonym (Mx) skrev 2025-08-08 19:51:34 följande:
    Det enda vi egentligen kan konstatera är att det inte känns bra för dom flesta att svara på frågan om björn eller somalisk man. Vi kommer därmed att få utsvävande utlägg som det jag svarat på här eller mer eller mindre tydliga inlägg som bara har för avsikt att ducka frågan.
    visst kan man omformulera frågan på olika vis, men fler egenskaper var inte medräknade i ursprungsfrågan som först besvarades.
  • ClumsySmurf
    Det kan vara någon som bryr sej om vad godhetsknarkare tycker, även när det är en fråga på påståendet "Självklart väljer kvinnor hellre björnen, i verkligheten", enligt en godhetsknarkare är både "mannen" och "björnen" fel svar.
  • Anonym (Vesslan)

Det är allt underhållande när en boll flyger så högt över vissas fattningsförmåga ;)

Fel, fel och fel.

• ClumsySmurf
    Anonym (Vesslan) skrev 2025-08-08 21:14:27 följande:

Det är allt underhållande när en boll flyger så högt över vissas fattningsförmåga ;)

Fel, fel och fel.

jepp
    ClumsySmurf skrev 2025-08-06 15:31:45 följande:
    Anonym (Vesslan) skrev 2025-08-05 09:23:43 följande:
    Du tycker att det är roligt, jag tycker att det är förfärligt.

Självklart väljer kvinnor hellre björnen, i verkligheten. Vad hade du valt, den där chokladkakan där en bit innehåller cyanid?
    Anonym (Vesslan) skrev 2025-08-06 07:26:08 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-08-05 19:55:54 följande:
    vad väljer du, en okänd man från somalia eller björnen?
    Vad menar du?

" title="Linkify Plus Plus" class="linkifyplus">

• Anonym (Mx)
    Anonym (Vesslan) skrev 2025-08-08 21:14:27 följande:

Fel, fel och fel.

Ja, precis när man inte ens kan svara på en enkel och konkret fråga ;) men jag visste ju det innan jag gav mig in i detta gnabbande fram och tillbaka. Det stärkte ytterligare min bild av hur saker fungerar.
  • Anonym (Evolutionens döttrar)
    Anonym (Eastwood) skrev 2025-08-06 19:30:47 följande:
    Menar du det på riktigt. Kan du förklara hur de berättat det för dig?

Sedan är det en sak att inte vilja gå i skogen sent på kvällen för att man är rädd för överfall av en man. 

En annan sak att vara rädd för alla män i allmänhet. Att inte våga inleda diverse relationer för att man är rädd. Det är det sistnämnda jag aldrig har hört talas om. 
    Och det du inte har hört om finns inte?

Om oro för överfall:
    www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tredje-kvinna-radd-for-att-ga-ut-ensam

www.kkuriren.se/nyheter/sormland/artikel/tva-av-fem-sormlandska-kvinnor-ar-radda-for-att-ga-ut-ensamma/r4o5m99j

www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0MmmV/radda--och-forbannade

Till det kan man lägga att det finns män (läst om två fall bara senaste veckan) som GÖR SLUT med sin kvinna som har blivit våldtagen utomhus av en vilt främmande man, för att hon då är "smutsig" och de kan inte komma över det mentalt. Den ene tyckte också att han fick PTSD och att det skulle vara mest synd om honom när hans kvinna utsatts för denna grova kränkning. D.v.s. han ser kvinnan som sin ägodel och det är ett brott mot honom som har begåtts, snarare än att hon är en människa med egenvärde. 

Om rädsla för att inleda relationer eller överhuvudtaget titta på en man, för då får han för sig saker:

separation.se/kvinnan-som-langtar-efter-karlek-men-ar-radd-for-en-relation-michael-thor-larsen/

www.bukefalos.se/threads/mod-att-vaga-starta-en-relation.1486674/

www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/r96lw4/why_women_are_afraid_of_men/
  • Anonym (Uv)

Hörde förresten (vet inte om det stämmer) att om en tonårspojke startar ett TikTok konto så dröjer det i snitt 30min innan högerextrem, misogyn propaganda skickas ut till honom. Algoritmer uppfostrar pojkar till att avsky kvinnor. 

• Anonym (Felet)
    Anonym (Uv) skrev 2025-08-11 14:57:58 följande:

Hörde förresten (vet inte om det stämmer) att om en tonårspojke startar ett TikTok konto så dröjer det i snitt 30min innan högerextrem, misogyn propaganda skickas ut till honom. Algoritmer uppfostrar pojkar till att avsky kvinnor. 

En av flera förklaringar till den växande incel.-kulturen.
  • Anonym (Uv)
    Anonym (Felet) skrev 2025-08-11 15:54:14 följande:
    En av flera förklaringar till den växande incel.-kulturen.
    Även en av förklaringarna till att kvinnor väljer björnen.
  • Anonym (Uv)

https://www.theguardian.com/technology/2022/aug/06/revealed-how-tiktok-bombards-young-men-with-misogynistic-videos-andrew-tate

(Unga) Män blir uppfostrade till en uppfattning, eller att en viss syn på kvinnor ska normaliseras. Det är inte så konstigt att kvinnor försöker hålla sig undan män. Ett utdrag från artikeln:

Without ?liking? or searching for any content proactively, the suggestions included videos of Andrew Tate, including one from a copycat account using Tate?s name and picture captioned the ?harsh reality of men?, which appeared to blame feminism for making men miserable, adding that the ?majority of men have no money, no power, no sex from their wife?, and that their lives ?suck?.

Stöter på den här typen av åsikter extremt ofta. 

Svar på tråden Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.