Cannabis
Vad är din åsikt om på detta? är legaliserat i många länder. är det något som är okej att använda? Varför/varför inte?
Vad är din åsikt om på detta? är legaliserat i många länder. är det något som är okej att använda? Varför/varför inte?
Frågan var inte om vi redan har alkohol och tobak, utan det var att dessa missbrukas också och dessa är mångfalt mer skadliga.
Men då är inte "vi" alla i Sverige ens.
Och eldände vi har är skjutningar, bombningar och alla skador pga lagen förstör hela liv.
Och cannabis som drog kommer aldrig nära ett sådant elände som det våldet som finns bakom droghandel och efter staten har lämnat över handeln till kriminellanätverk(Nej, jag vet, det var aldrig ett officiellt överlämnande, men väl betyder det att när staten sade nej, så dansade de kriminellanätverken på bordet av lycka, och vi ser ju allt elände det har gett.)
Alkohol är en drog som cannabis, och den perfekt jämförelse hur man har något lagligt(Men alkohol går inte heller förbjuda.) och som skapar abnorma kostnader och elände i samhället.
Det kommer ta 1-2 decennier att nå full påverkan mot grängen och nätverken.
Komiskt nog var det den största anledningen till att Kanada legaliserade och ta deras inkomster ifrån dom.
Bara en reflektion i ämnet - den cannabis som användes fram till 90-tal var (oftast) ren och fri från tillsatser. Idag är det något helt annat med alla hybridvarianter framtagna på syntetisk väg som är så mycket kraftfullare och med olika egenskaper som påverkar psyket på ett otroligt negativt sätt. Den som sett hur en psykos utlöst av dagens cannabis kan te sig och göra med en människa vill knappast se en legalisering.
Bara en reflektion i ämnet - den cannabis som användes fram till 90-tal var (oftast) ren och fri från tillsatser. Idag är det något helt annat med alla hybridvarianter framtagna på syntetisk väg som är så mycket kraftfullare och med olika egenskaper som påverkar psyket på ett otroligt negativt sätt. Den som sett hur en psykos utlöst av dagens cannabis kan te sig och göra med en människa vill knappast se en legalisering.
Inser du har inte en susning vad växtförädlingar, en sak det absolut INTE är, det är syntetiskt.
En annan intressant sak, det är att CBD är oftast högre i dessa nyare sorter, och den är anti psykotisk.
Ett fåtal psykoser är ett mycket litet problem mot gängens våld, som slutar med döden alldeles för ofta.
Jag inser med det du skrev, att du inte har en susning vad cannabis är.
En stor och betydande skillnad mellan alkohol och cannabis och som påverkar min inställning är att cannabis enbart nyttjas för sin kemiska påverkan medan alkoholhaltiga drycker för de flesta främst nyttjas för dess kulinariska upplevelse.
Inser du har inte en susning vad växtförädlingar, en sak det absolut INTE är, det är syntetiskt.
En annan intressant sak, det är att CBD är oftast högre i dessa nyare sorter, och den är anti psykotisk.
Ett fåtal psykoser är ett mycket litet problem mot gängens våld, som slutar med döden alldeles för ofta.
Jag inser med det du skrev, att du inte har en susning vad cannabis är.
Spice är inte cannabis, och är väldigt sällsynt bland vuxnas som nyttjar.
Det är mest de som vill försöka smita från urintest och för unga som använder spice.
Och varför du ens pratar om THC och spice är en total gåta.
Det enda spice har likheter med cannabis, det är att de kan fästa sig på CB-1 och cb-1 receptorerna.
Så antingen pratar man om cannabis eller spic, två helt skilda saker, som enda de har gemensamt att de använder samma receptorer.
Du är trots i en tråd om cannabis, inte om spice.
Och sen på detta hur ovanligt det är med spice i jämförelsen.
Men det är lugnt, nu förstår jag dina fel du skrev att du blandade ihop sakerna.
En stor och betydande skillnad mellan alkohol och cannabis och som påverkar min inställning är att cannabis enbart nyttjas för sin kemiska påverkan medan alkoholhaltiga drycker för de flesta främst nyttjas för dess kulinariska upplevelse.
Inkorrekt, men sure någon säkert.
Precis samma som med alkohol som enbart använder alkoholen för en kemisk påverkan.
Allmänt är CBD högre i de nyförädlade sorterna.
Och sen finns ju de med extrema mängder CBD.
Dock vet vi nu att du aldrig pratade om cannabis ens.
Spice är inte cannabis, och är väldigt sällsynt bland vuxnas som nyttjar.
Det är mest de som vill försöka smita från urintest och för unga som använder spice.
Och varför du ens pratar om THC och spice är en total gåta.
Det enda spice har likheter med cannabis, det är att de kan fästa sig på CB-1 och cb-1 receptorerna.
Så antingen pratar man om cannabis eller spic, två helt skilda saker, som enda de har gemensamt att de använder samma receptorer.
Du är trots i en tråd om cannabis, inte om spice.
Och sen på detta hur ovanligt det är med spice i jämförelsen.
Men det är lugnt, nu förstår jag dina fel du skrev att du blandade ihop sakerna.
Inkorrekt, men sure någon säkert.
Precis samma som med alkohol som enbart använder alkoholen för en kemisk påverkan.
Allmänt är CBD högre i de nyförädlade sorterna.
Och sen finns ju de med extrema mängder CBD.
Dock vet vi nu att du aldrig pratade om cannabis ens.
Förutom vissa positiva medicinska effekter, tycker jag cannabis är skit , fördummande, vissa ( främst av THC) riskerar psykoser och ska därmed bekämpas.
Att jämföra med alkohol är makalöst tramsigt, eftersom två fel inte gör ett rätt. Alkohol är också skit på många sätt.
TROTS detta är jag inte ett dugg övertygad om att förbud är rätt väg att gå. Snarare tvärtom.
DU pratade aldrig om cannabis, du pratade om spice som är en syntetiska molekyler som kan fästa sig på CB-1 och CB-2 receptorer.
Och THC existerar inte i spices eller någon av de andra hundratalet cannabionider.
Och det är FUNDAMENTALA skillnader på dessa två, så säga att cannabisen blivit värre, så är det inte ens korrekt det allra minsta.
Och inte heller köper någon spice istället för cannabis, och jag ställer mig frågande till varför du ville blanda ihop dessa två till vara liknande/samma för.
Så en fråga här, du pratar om cannabis säger du, men sen med spice pratar du inte alls om cannabis.
Vad är det om, förvilla någon?
Och sen en så liten användning också som spice har, gör det än mer udda.
Förutom vissa positiva medicinska effekter, tycker jag cannabis är skit , fördummande, vissa ( främst av THC) riskerar psykoser och ska därmed bekämpas.
Att jämföra med alkohol är makalöst tramsigt, eftersom två fel inte gör ett rätt. Alkohol är också skit på många sätt.
TROTS detta är jag inte ett dugg övertygad om att förbud är rätt väg att gå. Snarare tvärtom.
Enda gången som du kan få psykoser av cannabis, det är om du har en redan aktiv psykisk åkomma.
För den som inte har genetiken, den kommer inte heller få psykos.
Denna bekämpning har gett oss gängen, och det problemet kommer bara öka och pga de bråkar om tiotals miljarder kronor, och det förstår ju vem som helst att de kommer aldrig sluta med det.
Gäng dödar, cannabis i sig självt har inte förmågan att döda.