Anonym (Uppgiven) skrev 2025-09-13 22:11:13 följande:
Däremot så har jag ångest/mår dåligt över att jag behåller mot pappans vilja. Jag är inte sån som person som skiter i och kör över min partner. Jag känner mig som en hemsk människa. Kanske är jag svag, eller bara mänsklig. Men detta är jobbigt för mig, jag hoppas att det blir bättre och att jag blir av med den här ångesten någon gång.
Vad skönt att bebisen i magen verkar må bra och att du har stöd av dina barns farmor! Nu är du snart halvvägs i graviditeten, alltså?
Jag tror att du har ångest över att du går emot pappan för att du är en schysst, hänsynsfull och empatisk person, och det är bra egenskaper som säkert gör dig omtyckt. Problemet är att du hellre mår dåligt själv än går emot någon annan.
I det här fallet med ditt ex (du har väl lämnat honom eller är på väg?) är dock empati och hänsyn fullständigt bortslösat, eftersom du inte får någon empati eller hänsyn tillbaka från honom. Snubben har alltså tjatat på att du borde göra abort för hans skull, mot din vilja,
fram till vecka 18!?!
Nej TS, i det här läget är det 3 personer som behöver din hänsyn och empati, och det är du själv, ditt första barn och bebisen i magen. Ni 3 behöver må bra i första hand. Ta hand om dig, och ta hand om dina barn

!