Anonym (Aaa) skrev 2025-08-01 16:45:02 följande:
Leva med sitt snedsteg
När jag tänker tillbaka på det ställe jag var på i livet just då så känns det lite som en dimma.
Efter många år i en relation som hade förlorat sin glöd sedan länge så blev jag galet förälskad i en man på mitt jobb. I mitt huvud trodde jag att han var allt jag väntat på. Ett snedsteg senare så insåg jag att det inte alls var så.
Det som hände fick mig att inse vad jag hade, och med barn i bilden så har jag valt att inte säga något.
Jag förstår vilken skada jag har gjort och att jag borde ta mitt ansvar. Men för allas skull så undrar jag helt ärligt om jag snarare gör alla en tjänst om jag lever med det jag gjort utan att säga det.
Någon med liknande erfarenhet, hur har ni hanterat det?
Anonym (Aaa), hoppas att du har fått några användbara infallsvinklar i alla fall. De hårda ord som jag ev. skrivit är defakto inte mot dej, utan mot de som sårat o utnyttjar mej. Så jag hoppas att du kan ta det i åtanke, och inte fäster allt för stor vikt vid vad jag skrivit, då det säkert inte är speciellt applicerbart på dej och din situation.
Det som.är gjort är gjort, rätt eller fel, spelar ingen roll då det inte går att göra ogjort.
Vad du nu kommer fram till, berätta eller inte, så hoppas jag att det löser sej på bästa sätt!
Vad jag tycker har du säkert läst, och i båda fallen slutade det med att jag tog mitt pick o pack o drog.
En av dom har jag haft som bästa vän i mer än 20 år.
Den andra noll kontakt.
Och det beror på hur vi hanterade uppbrottet faktiskt. När allt kom i dagen så var min bästa vän 100% ärlig, och efter en paus på ca 3 månader pratade vi igenom alltihopa, vilket innebar att vi så klart var ledsna, men helt klart överens om att det fantastiska vi byggt upp medans vi var ett par, gick bara att behålla som vänner.
Ex'et med noll kontakt beror på att hon efteråt allt kom i dagen, gjorde allt för att förneka, dölja och gaslighta.
I viss mån tror jag att hon tillslut trodde på alla hennes ursäkter själv, och tillslut gick det inte ens att prata med varandra, du hon gick i taket när man plockade fram konkreta bevis. Så gick hon helt sönder bara när kontoutdrag, SMS och chatt konversationer plockades fram.
Oavsett allt ovan, du måste själv fundera och göra dina val, men i mina fall så blev det uppbrott, då inga barn fanns med i bilden.
" Shit happens "
Du kan styra hur du gör just nu o i morgon, men inte vad du gjorde igår, ingen kan ändra historien, bara framtiden.
Så ta dej tid o tänk igenom ordentligt, så att du känner att du kan stå för vad du nu kommer fram till!
Hoppas att det löser sej på bästa sätt för dej o de dina!