Anonym (Rädd) skrev 2025-08-03 15:59:18 följande:
alla apotek här i närheten är stängda. Är ute på landet. Det är femte dagen jag haft detta och då kommer jag kanske inte få medicin utskrivet?
hur var ditt förlopp och hur många år är du
Okej, ja då är det ju knepigare. Vet inte om de skriver ut medicin när det gått så pass många dagar sedan du fick utslagen. Men varför inte prova prata med en läkare i Kry eller Min Doktor idag? Då får du ju besked och om du kan få medicin kan du kanske hämta ut den imorgon då det är vardag?
Jag var 50 då jag fick det. Det började med nervsmärtor i ena armen/axeln innan blåsorna dök upp efter typ två dagar. Fick blåsor i ett band från skuldran ner till handleden, inte så väldigt många dock. Eftersom jag har en närstående som också haft bältros kände jag igen det. Jag började med medicin samma dag blåsorna kommit och smärtorna avtog ganska fort efter det, inom en vecka kanske. Blåsorna försvann inom typ två veckor tror jag. Jag hade känningar i armen i kanske två, tre månader efter, som en krypande, kliande känsla under huden, som var lite obehaglig men inte smärtsam.