Når inte vår 13åriga son, vad göra?
Jag och mitt ex har en 13årig son tillsammans. Senaste året Har han bott med mig 90% av tiden pga skola aktiviteter och kompisar. Sonen vill dock sällan åka till sin pappa ändå så jag har fått kämpa för att han ska träffa sin pappa. De har ingen dålig relation men det är trängre med fler barn hos pappan och pappan är lite strängare I sin uppfostran. Jag ör dock inte slapp i min uppfostran för det men jag har en annan approach.
vi Har även upptäckt dyslexi nyligen och att han ligger lågt intellektuellt men inte så pass att han får diagnosen if. Om man träffar honom hade man aldrig trott det utan kanske snarare ADHD som vi misstänkte länge. Detta var viktig bakgrund.
nu. För ett tag sen träffade sonen en tjej som han blev störtförälskad i. hon hade dessvärre psykiska problem som spillde över på sonen, han försökte rädda henne och vi hobom från henne. De är för unga för sådana problem. relationen pågick i några månader. hon gjorde sedan slut för hon träffade någon annan. Inte konstigt, de är unga osv.. men sonen tog det hårt.
direkt efter får han kontakt med en tjej och de träffas.. hon har dock ett ex som är kriminell småpojke som kom till vår son och knivhotade honom .. vi förbjöd vår son att träffa tjejen mer. Han förstår inte varför. Vår son är inte alls sån och har aldrig mött denna problematik tidigare. Detta utlöste en trotsig son som inte förstår allvaret i att han nu har en oberäknelig smågrabb efter sig Som hotat honom. Jag coc pappan kom därför överens om att han ska va hos pappan som bor i grannstaden några veckor under sommaren som är kvar.
sonen är nu helt rabiat och vill inte prata med mig eller komma till mig. Som om det är jag som gjort något Fel. Jag vet inte riktigt hur jag ska nå honom eller lösa detta . Samtidigt som han fortfarande trots allt tjafs vill ha kontakt med den här tjejen.
någon som sitter på något bra tips?