Anonym (Mamman...) skrev 2025-08-07 18:54:18 följande:
Vad menar du med hur du ska berätta på smidigt sätt? Det finns bara ett sätt att berätta, faktum kvarstår hur du än berättar. Om det gällde min son (vilket jag hoppas och tror att aldrig kommer hända) hade det räckt att han undrar om han kan ta med sin nya partner och komma över på en fika så jag får träffa henne. Flickvän kan du ju inte säga, det skulle låta jättekonstigt.
När jag sagt dag och tid som passar hade jag gärna velat att han berättar hennes ålder men med ett tillägg på "glöm åldern, ge henne en chans".
Jag tänker inte på humor, värderingar, intressen m.m utan på att när hon var barn fanns inga mobiler m.m. Barnprogram man har gemensamt med jämnåriga, musiken man lyssnade på då, resorna man gjorde, klädstilen, snacket, politiken, viktiga världshändelser och typ miljoner mer saker som ni ALDRIG kan ha gemensamt. Hade ni varit 40 och 60 hade det varit en annan sak.
Jag som är i hennes ålder ser pojkar i din ålder som..... ja, småpojkar, nästintill barn. Min son är skitsnygg( väldigt lik mig

) det ser jag ju. Men fortfarande en pojke och ingen man en kvinna i min ålder skulle kunna tända på.
Antar att hon inte har barn själv? Ni kommer ju aldrig få några iaf.
Är rädd att du tar det mer seriöst än vad hon gör. Tror hon innerst inne vet att detta är bara tillfälligt och kör på ett tag. Men det skulle hon givetvis aldrig nämna till dig.
Håller med, vilken mardröm att få en fjälla presenterad som är gammal nog att vara mor till sin egen 25-åring.
Skulle nog inte ta det så seriöst oavsett, kvinnan lär ledsna tids nog. Pojken är FÖR ung.
Däremot håller jag inte med om det du skriver i andra stycket.
Min man är 12 år yngre än mig och det märks faktiskt ytterst lite, någon gång något från barndomen eller ungdomsåren kommer på tapeten. Fast vi är ju ändå rejält vuxna båda två.
Vi såg inte på samma barnprogram, till att börja med. När han såg barnprogram var jag tonåring. När han började skolan blev jag mamma.
Musiken har vi ändå gemensamt, men det är nog för att jag alltid gillat musiken som yngre människor mest gjorde
Det andra spelar ingen roll.
Vilka kläder man hade, vad spelar det för roll? Reste gjorde man inte tillsammans oavsett.
Fast nu ser jag att du tar upp 40 och 60 som ok, du undrar jag hur du tänker för dessa har väl inte heller gemensamma minnen från barn- och ungdomstiden.
Nu är vi förvisso 46 och 58, med mig (kvinnan) som den äldsta.
Äsch, så långt och kanske lite ot detta blev men nu är det skrivet så nu postar jag ändå!