• Anonym (Adde)

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

känner Mig som en bov men kan inte hjälpa att jag har väldigt starka behov🙈

hade varit skönt att veta ifall fler gör det i sina relationer?

/ Man 36 år

• Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?
  • Anonym (Dum fråga)

Varför tror du det?

• Anonym (Adde)

Tycker inte det är en dum fråga överhuvudtaget 

• Anonym (Adde)
    Anonym (Dum fråga) skrev 2025-08-12 16:12:53 följande:

Varför tror du det?

Jag tror inte, jag undrar och jag anser inte det är en dum fråga
  • Anonym (Dum fråga)
    Anonym (Adde) skrev 2025-08-12 16:15:05 följande:
    Jag tror inte, jag undrar och jag anser inte det är en dum fråga
    Varför tror du att du är så unik, att det bara är du som gör något så vanligt?

Om du inte tror det, så vet du ju svaret.
  • Anonym (Adde)
    Anonym (Dum fråga) skrev 2025-08-12 16:18:25 följande:
    Varför tror du att du är så unik, att det bara är du som gör något så vanligt?

Om du inte tror det, så vet du ju svaret.

Då gör även du det förstår jag, kille eller? 

som sagt jag undrar för jag vet inte om det är vanligt, känns som jag är otrogen när jag gör det.

• Anonym (Man)

Ja, fast vi har inte sex i vårt förhållande.

• Anonym (Adde)
    Anonym (Man) skrev 2025-08-12 16:23:15 följande:

Ja, fast vi har inte sex i vårt förhållande.

Men det känns okej att göra det? Vet du att även din kvinna gör det? Är ni öppna om det?
  • Anonym (Granbarr)

I princip alla gör det i sina förhållanden mer eller mindre regelbundet.  Oavsett kön och ålder. 

Onani är bland det vanligaste att prata om med sina vänner och sin partner dessutom. 

Öppnar man vilken tidning som helst på nätet eller fysiskt så är det ju tonvis med artiklar kring folks onanivanor och det diskuteras i varenda soff-program i tv och alla dokusåpor fokuserar på prat om onani och sexvanor. HUR kan du ha undgått denna information?  

• Anonym (Dum fråga)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-08-12 16:35:30 följande:

I princip alla gör det i sina förhållanden mer eller mindre regelbundet.  Oavsett kön och ålder. 

Onani är bland det vanligaste att prata om med sina vänner och sin partner dessutom. 

Öppnar man vilken tidning som helst på nätet eller fysiskt så är det ju tonvis med artiklar kring folks onanivanor och det diskuteras i varenda soff-program i tv och alla dokusåpor fokuserar på prat om onani och sexvanor. HUR kan du ha undgått denna information?  

TS läser kanske bara alternativ media. 
  • Anonym (Onansson)

Min fru vill ha sex en gång i veckan, och jag kan bli kåt mellan gångerna. Då drar jag en Tarzan ensam. Det är skönt att lätta på trycket.

Jag känner skam över detta, onani har alltid varit skambelagt. Men jag försöker låta bli att tänka så. Det borde väl vara okej att jag har ett sexliv med min fru, ett annat med mig själv? Det innebär att jag lever lite skönare och att min fru slipper tjat om att ligga oftare.

• Anonym (Adde)
    Anonym (Onansson) skrev 2025-08-12 16:54:34 följande:

Min fru vill ha sex en gång i veckan, och jag kan bli kåt mellan gångerna. Då drar jag en Tarzan ensam. Det är skönt att lätta på trycket.

Jag känner skam över detta, onani har alltid varit skambelagt. Men jag försöker låta bli att tänka så. Det borde väl vara okej att jag har ett sexliv med min fru, ett annat med mig själv? Det innebär att jag lever lite skönare och att min fru slipper tjat om att ligga oftare.

Det är exakt detta jag också känner, känns skönt att du också är öppen om detta, vet hon att du gör det?
  • Anonym (Onansson)
    Anonym (Adde) skrev 2025-08-12 17:01:15 följande:
    Det är exakt detta jag också känner, känns skönt att du också är öppen om detta, vet hon att du gör det?
    Jag är helt övertygad om att hon förstår att jag lättar på trycket ibland. Vi pratar inte om det. Det tillhör den mest privata sfären. 

Jag hoppas att hon också onanerar ibland, att hon njuter av att ha en kropp, att hon lär känna sin lust. Det unnar jag henne, och det gynnar nog vårt gemensamma sexliv. Två vuxna, sensuella människor som njuter av att ha kroppar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Adde) skrev 2025-08-12 16:24:48 följande:
    Men det känns okej att göra det? Vet du att även din kvinna gör det? Är ni öppna om det?
    Ja, annars hade jag ju inte haft något utlopp alls. Även om jag gärna blivit av med sexlusten så går det tyvärr inte. Min kvinna har ingen sexlust på grund av sjukdom, så hon gör inget.
  • Anonym (Vilja)

Är inte längre i en relation men när jag var i relation så onanerade jag väldigt mycket i perioder. 

En skönt sätt att släppa på trycket och få lite avslappning. Att ha sex med en partner och att onanera är inte samma sak men att onanera är ett bra sätt att lära sig hur man fungerar och vad man njuter av.

• StudierKemi

Onani och sex med partner är exakt lika viktiga för mig. Jag skulle aldrig ge upp onanin för någon. Jag läste tidigare att många kvinnor inte gillar när mannen (partnern) onanerar, och detta är väldigt elakt... 

För tillfället har jag inte sex med någon annan p.g.a. avståndet mellan oss, men när vi flyttar ihop i framtiden så kommer jag fortsätta onanera och inte säga till till honom. Jag vill inte att han tror fel, att hans tunga under 2 min - kan ersätta vibrationsleksaker som håller på under 20-30 min. Ingen har rätt att ta den glädjen ifrån mig :) Han behöver inte ens veta något.

Men jag ska smyga lagom mycket med detta, jag vill inte känna att jag gör något förbjudet i mitt eget hem. Man måste få vara sig själv. Det har hänt när jag var yngre att en pojkvän ogillade när jag onanerade, och började genast försöka ha sex med mig. Det där väcker bara irritation. Jag behöver varannan gång själv-sex och varannan gång sex med partner. :) Men om jag slutar upp själv (vilket jag egentligen inte tror?) så mår jag bra av bara onani också!

• Anonym (Onan)

Vi har inget samliv längre så det är onani som gäller. 

• Anonym (Sven)

Nej du är inte ensam har sex med min fru två gånger i veckan övriga dagar runkar jag. Ibland gör vi det tillsammans underbart och se henne ha det skönt.

• Anonym (Onansson)
    StudierKemi skrev 2025-08-12 19:19:42 följande:

Onani och sex med partner är exakt lika viktiga för mig. Jag skulle aldrig ge upp onanin för någon. Jag läste tidigare att många kvinnor inte gillar när mannen (partnern) onanerar, och detta är väldigt elakt... 

För tillfället har jag inte sex med någon annan p.g.a. avståndet mellan oss, men när vi flyttar ihop i framtiden så kommer jag fortsätta onanera och inte säga till till honom. Jag vill inte att han tror fel, att hans tunga under 2 min - kan ersätta vibrationsleksaker som håller på under 20-30 min. Ingen har rätt att ta den glädjen ifrån mig :) Han behöver inte ens veta något.

Men jag ska smyga lagom mycket med detta, jag vill inte känna att jag gör något förbjudet i mitt eget hem. Man måste få vara sig själv. Det har hänt när jag var yngre att en pojkvän ogillade när jag onanerade, och började genast försöka ha sex med mig. Det där väcker bara irritation. Jag behöver varannan gång själv-sex och varannan gång sex med partner. :) Men om jag slutar upp själv (vilket jag egentligen inte tror?) så mår jag bra av bara onani också!

Om inte annat så får du insikter om vad du njuter av, och kan lära honom. Visst kan en kille ha smeksex i 20 minuter. Uppfostra.
  • Anonym (H)

Kvinna, 40+, gift. Onanerar dagligen, ibland flera gånger per dag. 

Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?