• Anonym (Adde)

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

känner Mig som en bov men kan inte hjälpa att jag har väldigt starka behov🙈

hade varit skönt att veta ifall fler gör det i sina relationer?

/ Man 36 år

• Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?
  • Anonym (69"-man)
    Anonym (?) skrev 2025-08-16 15:52:17 följande:
    Då borde alltså munkar och andra som avstår att runka vara klart överrepresenterade vad gäller problem med prostatan?
    Du borde kanske kolla upp din "läkare" vad gäller utbildning och trovärdighet.
    Ja munkar som inte onanerar borde i höggrad ha årostataproblem. Nu är det så att jag har kollat upp detta och det finns flera långtidsstudier som påvisar att män som får utlösning 21 dagar i månaden eller oftare har 30% lägre risk för prostatacancer. Jag följer forskningen på området och man har ännu inte förstått varför det är såhär, men allt tyder på att det är en kausalitet för man har inte hittat några andra korrelerande samband.
  • Anonym (?)
    Anonym (69"-man) skrev 2025-08-16 20:46:52 följande:
    Ja munkar som inte onanerar borde i höggrad ha årostataproblem. Nu är det så att jag har kollat upp detta och det finns flera långtidsstudier som påvisar att män som får utlösning 21 dagar i månaden eller oftare har 30% lägre risk för prostatacancer. Jag följer forskningen på området och man har ännu inte förstått varför det är såhär, men allt tyder på att det är en kausalitet för man har inte hittat några andra korrelerande samband.
    Om du följer forskning på området så bör du ju kunna visa länkar till de olika resultaten.
    Du förstår inte resultaten och tydligen ingen annan heller trots att du följer forskningen - ok ...
    Om det funkar för dig- runka på! Men hänvisa inte till forskning som du inte kan backa upp.
  • Anonym (69"-man)
    Anonym (?) skrev 2025-08-16 21:29:11 följande:
    Om du följer forskning på området så bör du ju kunna visa länkar till de olika resultaten.
    Du förstår inte resultaten och tydligen ingen annan heller trots att du följer forskningen - ok ...
    Om det funkar för dig- runka på! Men hänvisa inte till forskning som du inte kan backa upp.
    Var så god här kan du kolla. Det finns fler jag har dem inte tillgängliga på semestern men du kan säkert använda Google.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27033442/

Mina slutsatser av studierna är egentligen irrelevanta men tre doktorer som jag träffat har oberoende av varandra påstått att det finns ett sambandet finns.
  • zz22zz
    Anonym (69"-man) skrev 2025-08-17 08:56:57 följande:
    Var så god här kan du kolla. Det finns fler jag har dem inte tillgängliga på semestern men du kan säkert använda Google.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27033442/

Mina slutsatser av studierna är egentligen irrelevanta men tre doktorer som jag träffat har oberoende av varandra påstått att det finns ett sambandet finns.
    Urologföreläsaren tog faktiskt till och med upp att 21 ejakulationer/mån minskade risken för prostatacancer på läkarprogrammet. I regel är det så att kroppen mår som bäst när dens naturliga funktioner används.
  • Anonym (VanligtOchTrevligt)

Jag trodde att typ de flesta som har en sexualdrift onanerade, även om man är i ett förhållande. Har inte haft en tanke på att det skulle vara i någon annan kategori än att äta/sova/kolla på tv. Visst att det kanske är en smaksak och beroende på var man varit med om. För min egen del är jag väldigt förtjust att tänka på att min man har trevliga stunder med sig själv. 

Låter jobbigt för dig att du känner dig som en bov. Vad är det som gör att du känner så? 

• Herr Lindström

Nej du är inte den enda. Det är nog olika från situationer och för min del gör jag det för att jag mår dåligt och är olycklig i den relation.jag är i. Jag kommer att lämna när tiden är inne och när man har sin stund så mår man lite bättre. Andra kanske har ett större behov?

• Anonym (383838)
    Anonym (Onansson) skrev 2025-08-15 17:43:21 följande:
    Så tänker inte jag. Någon gång har jag frågat henne om det händer att hon onanerar, och då har hon sagt ja. Men mer än så har vi inte pratat om det.

Jag tycker att man ska få ha sina små hemligheter i ett förhållande, vara lite mystisk och okänd för den andre. Det gör det mer spännande att leva ihop. 
    Och jag är en sån som vill prata om allt typ. Däremot inte ingående om ekonomi. Eller förhöra varandra om vilka man pratat med under dagen och exakt vad man pratat om. Tendens till kontroll, nej tack!
    Man är olika helt enkelt och det är heller inget konstigt eller fel.

Att däremot uttrycka att andra är äckliga och konstiga, som vissa i den här tråden, för att de onanerar i förhållanden. Det tycker jag är fel. De kan berätta hur de gör själva utan att döma andra som ägnar sig åt helt naturliga saker. 
  • Anonym (383838)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-15 23:32:21 följande:
    Kan väl för fan inte jag veta? 
    Vilket drygt svar på ts fråga om han är ensam om att runka i ett förhållande!

Självklart är han inte ensam om det! Det förstår alla, nåja de flesta..
  • Anonym (383838)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-15 23:32:21 följande:
    Kan väl för fan inte jag veta? 
    Vilket drygt svar på ts fråga om han är ensam om att runka i ett förhållande!

Självklart är han inte ensam om det! Det förstår alla, nåja de flesta..
  • Anonym (Rh)

Jag gör det ibland endast för att nå klimax. har inte fått det en enda gång när vi haft sex. Hade jag kommit under sexet hade jag nog inte haft behov av att onanera

• Anonym (Jonte)

Du har all rätt till din kropp och din egen sexualitet trots att du är i ett förhållande. Runka så mycket du vill. 

• Anonym (?)

Har vid min ålder insett att jag bör "hålla systemet igång" och  faktiskt tillfredställer mig någon gång ibland.
    Ålder, klimakterium spökar tyvärr.
    Men ibland - som igår blir det av ändå.
    Uppsidan är att vi inser att vi känner varandra så att alla blir nöjda och somnar gott, haha
    Gott att somna efteråt och gott att vakna tillsammans "dagen efter"

Som yngre knullade man - nu både älskar  man och knullar man.

• Anonym (Man35)

Ja vi har olika sexlust. Hon vill ha sex några dagar varje månad annars inte alls. Jag vill ju typ varje dag så då blir det onani. Det jag har dåligt samvete är att jag använder lite porr eller fantasi och inte enbart tänker på henne när jag onanerar.

• Anonym (Ronka)

Runkar mest hela tiden.

• Anonym (383838)
    Anonym (Man35) skrev 2025-08-25 12:54:23 följande:

Ja vi har olika sexlust. Hon vill ha sex några dagar varje månad annars inte alls. Jag vill ju typ varje dag så då blir det onani. Det jag har dåligt samvete är att jag använder lite porr eller fantasi och inte enbart tänker på henne när jag onanerar.

Du har fri rätt till dina tankar utan att få dåligt samvete! 
    Brukar hon vilja kontrollera dina tankar?
  • Anonym (Ronka)

Det är bra att runka.

Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?