• KimLinnefeldt

Till vem säger du "jag älskar dig"?

Amerikanerna gödslar med "I love you" åt höger och vänster. Jag säger bara det till min fru.

Mina barnbarn säger att de älskar mig, det känns rart men lite ovant. Min son säger att det är så snacket är nu för tiden.

• Svar på tråden Till vem säger du "jag älskar dig"?
  • Anonym (Man)

Säger det aldrig. Vet inte varför men jag har svårt för de orden. Jag visar min fru, barn och barnbarn det genom att göra små saker som visar att jag bryr mig om dem istället. Vet inte om de förstår det för det kan nog vara luddigt ibland. 

• Anonym (Till dem jag älskar)

Vilket är: min sambo, mina tre döttrar, samt min bästa väninna som jag pratat med varje dag i ungefär 15 år

• Anonym (Autist javisst)

Till ingen

Kärlek visar man i handling

Talking is cheap

• TriC
    Anonym (Autist javisst) skrev 2025-08-12 19:53:04 följande:

Till ingen

Talking is cheap

En del känner sig älskade av att du visar det i handling. Andra känner sig älskade av att du säger det. Människor har olika kärleksspråk.
  • Anonym (De jag står nära)
    Anonym (Autist javisst) skrev 2025-08-12 19:53:04 följande:

Till ingen

Talking is cheap

Eller både och, tycker jag. Man säger med ord och följer upp med handling. 
  • Anonym (colina)

När jag har druckit - Alla!

• EpicF
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-12 17:31:41 följande:
    Till vem säger du "jag älskar dig"?

Amerikanerna gödslar med "I love you" åt höger och vänster. Jag säger bara det till min fru.

Mina barnbarn säger att de älskar mig, det känns rart men lite ovant. Min son säger att det är så snacket är nu för tiden.

"I love you"/"jag älskar dig" har olika betydningar beroende på vem man säger det till. När amerikanarna säger det till höger och vänster så är det mera att man tycker om personen på ett vänskapligt plan, inte på ett kärleksfullt sätt. 

Jag säger det till min sambo, mina föräldrar, mina barn, syskon, syskonbarn och folk jag tycker om. Orden har olika betydelse för olika personer. 
Svar på tråden Till vem säger du "jag älskar dig"?