-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden Har du erfarenhet av hemligg.se
-
Är Tinder en fungerade plattform? Tänker framförallt för att leta någon till en trekant, dvs att ett par söker en extra deltagare (Man som kvinna).Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-18 10:32:50 följande:Ja, mängden på Tinder är svår att konkurrera med. Jag träffade några där och hade det trevligt tillsammans med, men jag tyckte att det var lite mer besvärligt pga att det var många som ville ha en riktig relation, vilket inte var det jag var ute efter då. När det gäller VM så hann jag inte med alla i mitt område eftersom att jag försökte hålla mig till en och samma kvinna när jag väl hittat en älskarinna jag trivdes med. Det blev dock några stycken under de år jag var aktiv. Fördelen med VM är att de flesta tjejer där är ute efter en sex-partner och inte något annat.
-
Tinder fungerar utmärkt till det. Har jag hört.Anonym (Man) skrev 2025-08-18 11:22:13 följande:Är Tinder en fungerade plattform? Tänker framförallt för att leta någon till en trekant, dvs att ett par söker en extra deltagare (Man som kvinna).
-
Jag har aldrig provat, men jag tror inte att det hör till vanligheterna så som på BC eller Hemligg. Du får väl prova och berätta hur du/ni lyckades.Anonym (Man) skrev 2025-08-18 11:22:13 följande:Är Tinder en fungerade plattform? Tänker framförallt för att leta någon till en trekant, dvs att ett par söker en extra deltagare (Man som kvinna).
-
Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-18 10:32:50 följande:Ja, mängden på Tinder är svår att konkurrera med. Jag träffade några där och hade det trevligt tillsammans med, men jag tyckte att det var lite mer besvärligt pga att det var många som ville ha en riktig relation, vilket inte var det jag var ute efter då. När det gäller VM så hann jag inte med alla i mitt område eftersom att jag försökte hålla mig till en och samma kvinna när jag väl hittat en älskarinna jag trivdes med. Det blev dock några stycken under de år jag var aktiv. Fördelen med VM är att de flesta tjejer där är ute efter en sex-partner och inte något annat.
Hm. Har testat VM och där fanns inga seriösa kvinnor. Nästan enbart botar eller prodtituerade. Hittade inte en ända på 3 månader samt att jag fick spärra mitt kreditkort, då det inte gick att avsluta medlemskapet.. Ashly Madison är väl samma sida som Vm typ?
Men tinder fungerar väl bara om man är singel och söker en relation?
-
Nej, verkligen inte.Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-18 19:42:51 följande:
-
Oj, då har du helt andra erfarenheter än mig. För mig fungerade det perfekt.Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-18 19:42:51 följande:
Hm. Har testat VM och där fanns inga seriösa kvinnor. Nästan enbart botar eller prodtituerade. Hittade inte en ända på 3 månader samt att jag fick spärra mitt kreditkort, då det inte gick att avsluta medlemskapet.. Ashly Madison är väl samma sida som Vm typ?
Nu körde jag i o f s med appen, och det var bara att avsluta abbonemanget via google... fungerade hur bra som helst.
Det finns en del scammare där, precis som det gör på alla andra ställen också. Du hittar tonvis av dem på Tinder och andra appar.Dock så fanns det en hel vanliga kvinnor också, så inget problem att träffa någon där.
AM använder sig av en betalmodell där du köper tokens, som du sedan använder för att skicka meddelanden. Fungerar rätt bra det med. Fast jag tyckte att det var lite svårare att träffa tjejer där; hade bara ett par träffar där.
Tinder används av en del som även vill ha tillfälliga ligg. Det är viktigt att vara öppen med vad du söker. Skriv något i beskrivningen typ "Söker inte något seriöst" eller liknande. Då slipper du en del som är ute efter en relation (det finns dock en del som vill ha en relation, men även vill ha kul tills dem hittar den rätte).
-
Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-19 08:13:26 följande:Oj, då har du helt andra erfarenheter än mig. För mig fungerade det perfekt.
Nu körde jag i o f s med appen, och det var bara att avsluta abbonemanget via google... fungerade hur bra som helst.
Det finns en del scammare där, precis som det gör på alla andra ställen också. Du hittar tonvis av dem på Tinder och andra appar.Dock så fanns det en hel vanliga kvinnor också, så inget problem att träffa någon där.
AM använder sig av en betalmodell där du köper tokens, som du sedan använder för att skicka meddelanden. Fungerar rätt bra det med. Fast jag tyckte att det var lite svårare att träffa tjejer där; hade bara ett par träffar där.
Tinder används av en del som även vill ha tillfälliga ligg. Det är viktigt att vara öppen med vad du söker. Skriv något i beskrivningen typ "Söker inte något seriöst" eller liknande. Då slipper du en del som är ute efter en relation (det finns dock en del som vill ha en relation, men även vill ha kul tills dem hittar den rätte).
Ja, jag använde mitt kreditkort och försökte få tag i support i över 1 månad (har idag fortfarande inte fått svar) Skrev både på svenska och engelska till dem.
Sedan har jag fått kontakt med en två kvinnor som jag tror är riktiga, men den ena fick kalla fötter när det blev för seriöst och den andra har nog med fått lite kalla fötter, även om jag fortfarande har lite kontakt med henne. Utöver det, så har jag stött på en hel del profiler som vill ha pengar (fishing eller vad det kallas) Sedan en del prostituerade tjejer, som blev sura när jag inte ville betala för sex. Sedan finns det klart en del stora kvinnor som jag inte testat att flirta med, då jag inte attraheras av stora kvinnor. En sak är eker iallafall, alla profiler med bild är botar.
AM har jag aldrig testat, men har hört att det ska vara samma ägare som till VM, så ska nog passa mig för den sajten med.
Får väl kanske testa Tinder då, fast där kanske man blir igenkänd, det är väl krav på ansiktsbild där?, går väl inte vara så diskret? -
Oj, du verkar ha haft riktig otur! Jag har personligen inte hört att andra drabbats med kreditkortet på det sättet på VM.Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-19 18:04:09 följande:
Ja, jag använde mitt kreditkort och försökte få tag i support i över 1 månad (har idag fortfarande inte fått svar) Skrev både på svenska och engelska till dem.
Sedan har jag fått kontakt med en två kvinnor som jag tror är riktiga, men den ena fick kalla fötter när det blev för seriöst och den andra har nog med fått lite kalla fötter, även om jag fortfarande har lite kontakt med henne. Utöver det, så har jag stött på en hel del profiler som vill ha pengar (fishing eller vad det kallas) Sedan en del prostituerade tjejer, som blev sura när jag inte ville betala för sex. Sedan finns det klart en del stora kvinnor som jag inte testat att flirta med, då jag inte attraheras av stora kvinnor. En sak är eker iallafall, alla profiler med bild är botar.
AM har jag aldrig testat, men har hört att det ska vara samma ägare som till VM, så ska nog passa mig för den sajten med.
Får väl kanske testa Tinder då, fast där kanske man blir igenkänd, det är väl krav på ansiktsbild där?, går väl inte vara så diskret?
Däremot finns det ju en hel radda med andra riktiga lur-sajter (med 100% fake-profiler) som man bör se upp med; ibland gör dem det riktigt svårt att avsluta sitt abbonemang, som att t ex ha krav på att man skickar fax till dem.
Jag lämnade aldrig ut mitt riktiga kort när jag var aktiv, jag använde mig antingen av appar som stödde prenumerationsmodell via Google, eller så körde jag med virtuella kort för engångstransaktioner; sådant kan du skaffa genom t ex Revolut, Klarna eller Swedbank m fl.
Ja, när det gäller siter som inriktar sig på otrohetsaffärer, är det nästan regel att bilder byts efter att man har haft kontakt ett litet tag. Det finns undantag, men ofta är det något lurigt då, som du konstaterat. När det gäller tjejer, hittar du inte många som har ansiktsbild på Bodycontact eller Hemligg heller.
Det stämmer, det är samma företag som driver AM och VM, men betalmodellerna är som sagt var helt olika. Jag har aldrig haft problem med någon av siterna själv.
Vill du testa något att annat så finns även C-date (inte relaterat till VM/AM); den var väldigt stor för sisådär 7-8 år sedan, men jag har inte koll på den idag. Jag höll på med den ett tag, men där är det mest singlar. Dock är syftet med den siten att hitta folk som endast söker sex-kontakter. Jag umgicks från och till i 1 år med en tjej jag träffade där. Även där hittar du scammare och oseriösa... bara att lära sig att känna igen dem och blocka.
Om du väljer att begränsa dig själv till att endast träffa smala tjejer, får du det nog väldigt svårt. De flesta tjejer i Sverige har lite hull idag. På BC och Hemligg är det mer regel än undantag, precis som på många andra siter.
Att testa Tinder kan säkert passa dig. Det går utmärkt att vara diskret (du behöver inte ha ansiktsbild), men du får nog lättare att få matchningar med ansiktsbild där. Det är ju huvudpoängen med Tinder... att sitta och swipa för att hitta dem du tycker ser attraktiva ut. Ska du vara diskret, försök att ha en profiltext som sticker ut och tydligt talar om vad du söker... och som vanligt... inga bilder på fiskar och gym.Du har ju även andra swipe-appar som Badoo, Hinge etc. Bara att prova sig fram.
-
Jag är medlem där och min uppfattning är att det är mest par och äldre användare.
Jag tycker sidan är seriös men att det kanske inte är riktigt min målgrupp. Jag har gärna kinky sex, går på sexfester, gruppsex osv men sållar direkt bort de som är för aktiva och uppmärksamhetssökande och postar bilder på sina inzoomade könsorgan eller kommenterar på mängder av bilder. Just den typen av personlighet passar inte mig. Däremot vet jag inte var jag annars skulle kunna finna det jag söker om inte där? BC och DS känns mer hardcore utifrån min förutfattade mening och HL mer oskyldigt (även om jag inte är oskyldig själv😅)
Med det sagt är jag inte speciellt aktiv och därför är flödet på min sida heller inte supervilt.
-
Visst luktar det lite desperation över den frenesi som folket på hemligg uppvisar?Anonym (Kvinna37) skrev 2025-08-20 17:23:32 följande:
Jag är medlem där och min uppfattning är att det är mest par och äldre användare.
Jag tycker sidan är seriös men att det kanske inte är riktigt min målgrupp. Jag har gärna kinky sex, går på sexfester, gruppsex osv men sållar direkt bort de som är för aktiva och uppmärksamhetssökande och postar bilder på sina inzoomade könsorgan eller kommenterar på mängder av bilder. Just den typen av personlighet passar inte mig. Däremot vet jag inte var jag annars skulle kunna finna det jag söker om inte där? BC och DS känns mer hardcore utifrån min förutfattade mening och HL mer oskyldigt (även om jag inte är oskyldig själv😅)
Med det sagt är jag inte speciellt aktiv och därför är flödet på min sida heller inte supervilt.
-
Håller med att det finns mycket konstigt folk där och en profil med massa inzoomade bilder på kön är en riktig Turn off. Men jag tycker också att det finns rätt många profiler som är vettiga och vanliga svenssons som vill ha ett diskret äventyr lite då och då. Och tror medelåldern sjunker mer och mer. Nu är inte jag nån ambassadör för hemligg men vi har varit på 3-4 dejter som vi hittat sär som alla varit väldigt bra. Framförallt vettiga och trevliga personer har det varit.Anonym (Kvinna37) skrev 2025-08-20 17:23:32 följande:
-
Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-20 08:56:33 följande:Oj, du verkar ha haft riktig otur! Jag har personligen inte hört att andra drabbats med kreditkortet på det sättet på VM.
Däremot finns det ju en hel radda med andra riktiga lur-sajter (med 100% fake-profiler) som man bör se upp med; ibland gör dem det riktigt svårt att avsluta sitt abbonemang, som att t ex ha krav på att man skickar fax till dem.
Jag lämnade aldrig ut mitt riktiga kort när jag var aktiv, jag använde mig antingen av appar som stödde prenumerationsmodell via Google, eller så körde jag med virtuella kort för engångstransaktioner; sådant kan du skaffa genom t ex Revolut, Klarna eller Swedbank m fl.
Ja, när det gäller siter som inriktar sig på otrohetsaffärer, är det nästan regel att bilder byts efter att man har haft kontakt ett litet tag. Det finns undantag, men ofta är det något lurigt då, som du konstaterat. När det gäller tjejer, hittar du inte många som har ansiktsbild på Bodycontact eller Hemligg heller.
Det stämmer, det är samma företag som driver AM och VM, men betalmodellerna är som sagt var helt olika. Jag har aldrig haft problem med någon av siterna själv.
Vill du testa något att annat så finns även C-date (inte relaterat till VM/AM); den var väldigt stor för sisådär 7-8 år sedan, men jag har inte koll på den idag. Jag höll på med den ett tag, men där är det mest singlar. Dock är syftet med den siten att hitta folk som endast söker sex-kontakter. Jag umgicks från och till i 1 år med en tjej jag träffade där. Även där hittar du scammare och oseriösa... bara att lära sig att känna igen dem och blocka.
Om du väljer att begränsa dig själv till att endast träffa smala tjejer, får du det nog väldigt svårt. De flesta tjejer i Sverige har lite hull idag. På BC och Hemligg är det mer regel än undantag, precis som på många andra siter.
Att testa Tinder kan säkert passa dig. Det går utmärkt att vara diskret (du behöver inte ha ansiktsbild), men du får nog lättare att få matchningar med ansiktsbild där. Det är ju huvudpoängen med Tinder... att sitta och swipa för att hitta dem du tycker ser attraktiva ut. Ska du vara diskret, försök att ha en profiltext som sticker ut och tydligt talar om vad du söker... och som vanligt... inga bilder på fiskar och gym.Du har ju även andra swipe-appar som Badoo, Hinge etc. Bara att prova sig fram.
Ja det finns många sådana sidor, speciellt dem som man köper kredit för att skicka och svara på medelande. De sidorna är fulla av botar som skickar meddelanden till dig, för att du ska bränna kreditar.
Nä VM är väldigt skum, var nog bättre förr, var inne och kollade nu och hade fått 4 nya likes, alla från usa med skumma profiler.
Jasså akn man göra virtuella kort som man bara använder på nätet?
Nä precis och man kan inte heller lägga upp något diskret själv på VM, bilderna godkänns aldrig opm du inte lägger upp en anisktbild och vem vill göra det på en sån sida? Har försökt med att bara visa halva ansiktet men det bröt även det mot reglerna.
Men är inte C-date en typisk scam-sajt med bara en massa botar och bedragare?
Nä tycker de flesta är väl än så länge ganska slanka eller normala, lite hull 'r ju helt okej! Fast på sådana här sidor så är de ofta storvuxna kvinnor. De har väl inte lika lätt IRL, så kanske därför det är så?
Okej, trodde tinder jade krav på ansiktsbild, att det var hela syftet med tinder, men får kanske spana in det då.
Vad är Hinge för något? -
Vet inte vem som tummat ner ditt inlägg, men vad kul att höra någon här som ändå är delvis positiv till Hemligg. Det känns iallafall som att det är bättre där än BC och DC då och det är ju alltid nåt. Men är det inte just Kinky sex du kan hitta på sådana sidor. Det är ju lite meningen med det hela. Är inte lika lätt att hitta sånt ute i den vanliga världen ;)Anonym (Kvinna37) skrev 2025-08-20 17:23:32 följande:
-
Låter ju ändå lite lovande. Det står ju att det är en Beta och att de ständigt försöker förbättra sajten och att de ändå försöker hålla en bra demografi är ju iallafall bra.Anonym (Par 35år) skrev 2025-08-21 07:20:17 följande:Håller med att det finns mycket konstigt folk där och en profil med massa inzoomade bilder på kön är en riktig Turn off. Men jag tycker också att det finns rätt många profiler som är vettiga och vanliga svenssons som vill ha ett diskret äventyr lite då och då. Och tror medelåldern sjunker mer och mer. Nu är inte jag nån ambassadör för hemligg men vi har varit på 3-4 dejter som vi hittat sär som alla varit väldigt bra. Framförallt vettiga och trevliga personer har det varit.
-
Ja, precis. Det är därför jag är medlem just för att hitta kinky sex. Däremot är många av användarna, eller förmodligen de som syns mest, i mina ögon för uppmärksamhetssökande. Jag är alla gånger för body positivity men många av bilderna hade jag mått bättre av att inte se 😅Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-21 18:35:32 följande:Vet inte vem som tummat ner ditt inlägg, men vad kul att höra någon här som ändå är delvis positiv till Hemligg. Det känns iallafall som att det är bättre där än BC och DC då och det är ju alltid nåt. Men är det inte just Kinky sex du kan hitta på sådana sidor. Det är ju lite meningen med det hela. Är inte lika lätt att hitta sånt ute i den vanliga världen ;)
Jag använder även tinder eftersom jag letar ett seriöst förhållande men chansen att träffa någon med samma sexuella intressen som mig känns högre på en sexpositiv sida. Eller, det är i alla fall en del av preferenserna man söker kring och alla är öppna med det. Jag är inte intresserad av att träffa någon som endast har sex i missionären med lampan släckt och den risken känns större på tinder eller bumble.
Faktiskt så reggade jag mig på bodycontact nu bara för att jag blev nyfiken när jag läste diskussionen här men den sidan är verkligen inte användarvänlig - där är hemligg mycket bättre och förmodligen mer seriösa användare.
På bodycontact är chattfunktionen svår och jag har fullkomligt drunknat i meddelanden på bara det här dygnet. Är redan uppe i 300 meddelanden i min inkorg och det finns inte en chans att jag skulle kunna svara eller ens läsa alla. Visst struntar jag i de som uppenbarligen inte läst min presentation och inte skriver annat än "öh vill du knulla ikväll" men jag föredrar faktiskt att slänga iväg ett svar till de som läst min profil och skrivit ett genomtänkt meddelande även om de inte är vad jag söker. -
Ja, det brukar ju inte vara så lätt att hitta sådana relationer IRL.Anonym (Kvinna37) skrev 2025-08-21 22:46:06 följande:Ja, precis. Det är därför jag är medlem just för att hitta kinky sex. Däremot är många av användarna, eller förmodligen de som syns mest, i mina ögon för uppmärksamhetssökande. Jag är alla gånger för body positivity men många av bilderna hade jag mått bättre av att inte se 😅
Jag använder även tinder eftersom jag letar ett seriöst förhållande men chansen att träffa någon med samma sexuella intressen som mig känns högre på en sexpositiv sida. Eller, det är i alla fall en del av preferenserna man söker kring och alla är öppna med det. Jag är inte intresserad av att träffa någon som endast har sex i missionären med lampan släckt och den risken känns större på tinder eller bumble.
Faktiskt så reggade jag mig på bodycontact nu bara för att jag blev nyfiken när jag läste diskussionen här men den sidan är verkligen inte användarvänlig - där är hemligg mycket bättre och förmodligen mer seriösa användare.
På bodycontact är chattfunktionen svår och jag har fullkomligt drunknat i meddelanden på bara det här dygnet. Är redan uppe i 300 meddelanden i min inkorg och det finns inte en chans att jag skulle kunna svara eller ens läsa alla. Visst struntar jag i de som uppenbarligen inte läst min presentation och inte skriver annat än "öh vill du knulla ikväll" men jag föredrar faktiskt att slänga iväg ett svar till de som läst min profil och skrivit ett genomtänkt meddelande även om de inte är vad jag söker.
Men det låter ju lite lovande på Hemligg då, för jag söker gärna också lite mer kink än bara sex under täcket med lampan släckt haha..
Jo men så är det ju på många av dessa sexpositiva sidor, många som tar en massa närbilder på sitt könsorgan i olika vinklar, då är det mycket sexigare med lite mer ut-zoomade bilder och att lämna lite åt fantasin.
Jasså, ja då kunde du se skillnaden, jag upplever att Bc var mycket bättre förr i tiden. (Allt var ju så mycket bättre förr) Då kunde man faktiskt hitta en hel del spännande människor där. Men den sidan har tappat väldigt i det senaste.
Haha du säger det, ja det brukar vara så! Då ska du veta att som kille så är det lite tvärt om, man får kämpa ganska tappert för att ens få ett meddelande ;) -
Tänkte bara väga in här eftersom det finns en användare i tråden som råkar ha samma nick här som jag har på HL. Blev uppmärksammad på tråden av nån som undrade om vi är samma person. Det är vi inte.
Jag har varit aktiv på HL i fyra år ungefär, det här är mina intryck:
? HL har samma problem som alla andra sidor vad gäller könsbalansen, men det görs ändå en ansträngning för att det inte ska bli alltför snett. Som man får man vänta ett tag, som kvinna släpps du in direkt
? Det finns flera sätt för kvinnor att filtrera bort inkommande flörtar/matchningar
? Det är fritt från bottar och scammare anmäls och åker ut rätt fort
? Admin är lätt att få tag på och mycket aktiv
? Det finns diskussionsforum precis som här, med trevlig stämning och aktiv moderering. De män som är aktiva där har oftast inga problem att träffa kvinnor, men visst, det krävs en del för att sticka ut
? Användarna ordnar själva sociala träffar runt om i landet, oftast på en vanlig lokal enligt klassiskt AW-format. Frekvensen varierar men det brukar vara ett par tre tillfällen per termin
? HL har en stor och tydlig närvaro av par. Om det är bra eller dåligt är ju en smaksak.
? Åldersspridningen är 20 ? 70+, men vilken grupp som är mest representerad vet jag faktiskt inte. På de sociala träffar jag varit på ligger tyngdpunkten 45-55, men med stor spridning. Återigen, om det är bra eller dåligt är ju en smaksak.
HL är en förhållandevis liten sajt, runt 6000-7000 aktiva användare varje månad. Det går absolut att hitta sällskap där, men poolen är ju begränsad och har man för många krav krymper den snabbt ner till noll. Mitt intryck, och ta det med en nypa salt, är att det är en blandning av Facebook för sexpositiva och en sajt för att träffa folk att ha sex (och mer) med. Men även de som gillar sajten medger att det finns andra ställen som är snabbare och mer direkta.
För att vara tydlig ? jag är alltså INTE Krister68 tidigare i tråden, och jag håller inte med honom om nästan nåt han skrivit.