• Anonym (Bedragen)

Sex efter otroheten

Hur upplever ni sexet med er partner efter att otrohet avslöjats? Frågar både den otrogna och bedragna. 

Blev själv bedragen och lämnad och under den korta tid min partner var med sin nya kärlek hade jag sex med några andra men bara ONS. 

Nu efter otroheten, partnern är tillbaka, trodde jag att det skulle bli svårt att jag skulle jämföra mig med henne, kännas äckligt, undra vad de gjort mm. Jag undrar så klart och är galet svartsjuk men jag vill inte veta och när vi har sex tänker jag aldrig de tankarna, vilket förvånar mig. De kanske kommer?

• Svar på tråden Sex efter otroheten
  • Anonym (Bing Knotte)

Jag och min sambo hade inte sex på 16 år. Jag var otrogen och nu har vi gått vidare och lever ett slags polyamoröst liv. Vårt sexliv är precis som innan... 

• Anonym (Bedragen)

Så ni har båda sex med andra men inte med varandra? Känns det ok för båda eller är det en nödlösning? Jag skulle ha dött av 16 år utan sex men alla är ju olika. Hoppas att detta är en bra lösning för er.

• Fjäril kär

Jag klarade inte av det alls.... min man var beredd på att förlåta och fortsätta tillsammans och jag försökte ligga mig tillbaka till känslor och lust men jag gjorde våld på mig själv så jag slutade fort.  Jag kunde inte.  Mina känslor var borta och jag ville verkligen skiljas . Så blev det också ett år senare. 

• KimLinnefeldt

Jag tror att det skadade mitt självförtroende. Det var inget jag tänkte på, men kanske blev sexlivet skadat. 

• Anonym (Bing Knotte)
    Anonym (Bedragen) skrev 2025-08-17 14:06:36 följande:

Så ni har båda sex med andra men inte med varandra? Känns det ok för båda eller är det en nödlösning? Jag skulle ha dött av 16 år utan sex men alla är ju olika. Hoppas att detta är en bra lösning för er.

Hon får ha sex med andra men har inte det vad jag känner till. Hon är nog asexuell och har nog alltid varit det egentligen. 
    Det funkar, det är faktiskt enklare än jag trodde även om det är ups and downs ibland. 
  • Anonym (Bedragen)

I vårt fall har det blivit ännu bättre faktiskt men precis när det är över dyker den andra kvinnan upp som gubben i lådan i mina tankar och jag är såååå trött på att ha henne där..

• Anonym (Ulrika)
    Anonym (Bedragen) skrev 2025-08-24 07:24:35 följande:

I vårt fall har det blivit ännu bättre faktiskt men precis när det är över dyker den andra kvinnan upp som gubben i lådan i mina tankar och jag är såååå trött på att ha henne där..

I början när det precis hänt kan man få ett bättre sexliv för att man omedvetet använder attraktionen som en slags tröst och bekräftelse... Han vill fortfarande ha mig alltså är det mig han älskar..  man kan uppleva ett intensivare och stundtals bättre sex för att man använder sexet som ventil av känslor man kanske inte kan sätta ord på eller inte vågar säga.  Desperation och sorg kan skapa stor elektricitet i sexet. 

Men.. en dag kommer verkligheten ikapp och otroheten slår med full kraft till mitt i ansiktet och man inser att det finns så mycket att bearbeta och gå igenom och att man har långt kvar inann man tagit sig igenom den.. och nu blir den även närvarande i sexet som plötsligt kraschar .. 

Så ropa inte hej än .. 
Svar på tråden Sex efter otroheten