• Anonym (Mor)

Lärare som inte kan stava

Vi har fått första veckobrevet från förskoleklass. Döm om förvåningen över hur illa skrivet det är. Det är genomgående särskrivet och dålig meningsbyggnad. Det här är alltså utbildade lärare som alltså ska lära barnen läsa och skriva. 

Ska man bara acceptera det här, eller ska man ta upp det med rektor? För mig är det oacceptabelt att en lärare inte kan skriva ihop ett enkelt ord!

• Svar på tråden Lärare som inte kan stava
  • Anonym (Lärare)

Jag är lärare och jag vet att mitt språk inte alltid blir helt rätt men jag försöker verkligen och ibland går det fort när jag skriver veckobrev och då blir det sär skrivning och fel i meningarna men jag vill ändå att ni ska veta att barnen får bra undervisning och jag lägger all min tid på att dom ska trivas och lära sig och ibland orkar man inte läsa igenom allt noga innan man skickar det så därför blir det fel stavningar och menings byggnad men jag tycker det är lite hårt att dömma bara på det för jag gör mitt bästa hela tiden.

• Anonym (D)

Problemet är att ni lär inte få läraren utbytt, ifall det inte är en obehörig vikarie, om ens då.

Dessutom tål inte grupper byten av lärare innan de är stabilt etablerade.

Har varit med om det i åk 1 och det blev inte alls bra.

Mycket oro blev det i den klassen, som inte stabiliserades helt.
    Där fanns det dessutom en fritidspersonal som arbetade i klassen som inte var toppen.

Det blev en väldigt orolig och svårhanterlig klass, även för den mer erfarna lärare som kom efteråt.
    Den första läraren var också hygglig. Det var bytet som gjorde att det blev tokigt i en klass med en del extra oroliga elever.  

• Anonym (tror)
    EnAnonumius skrev 2025-08-25 09:02:30 följande:
    Klart att man skall få klaga på sin tandläkare, då det skadar ju på sikt med felbehandlingen som tandläkaren gör

Men på vilket sätt skadar det en förälder, på sikt, att hen råkar få ett mejl med lite särskrivningar?