• Anonym (Vadgöra)

Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän

Min sambo och jag har bott ihop i över 15 år, vi har en gemensam dotter på 15 år. jag har fått veta att han har väldigt nära kontakt med sin sons flickvän. De skriver SMS till varandra hela dagarna. skickar bilder på varandra, på fyra dagar har de skrivit närmare 100 SMS där hon även föreslagit att de två ska gå ut på promenad. Igår skrev hon också att hon ville gå ut på promenad med honom utan hans son. Hans son är inte min son, han är från tidigare relation.
    Jag bara funderar. Är detta okej er värld? Jag känner att det är på något sätt väldigt konstigt i min värld. Han skriver inte ens så mycket med sin egen dotter och inte med mig heller.
    den tjejen är 19 år och min sambo är 57. På något sätt är det väldigt äckligt för mig

• Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-21 07:10:57 följande:
    TACK! Precis så kände jag. Jag konfronterade honom och sa att han är en gammal pedofil och att hon vet mycket väl vad hon gör. Jag gissar också på att hon ville ha min fd sambo sugar daddy. Han stack efter att jag sa att jag ville ha slut på den äckliga kontakten Och efter att hans dotter sa till honom att hon vill inte ha honom att göra. 
    Så bra. Så tog skiten ut sig själv. Då kan du fokusera på dig själv och vara ensam, sen hitta den rätte!
    Var glad det blev så här nu så du inte en dag kom hem från jobbet och hittade dem i sängen. 
    Vilket äckel till man. Helt gränslös och respektlös.
    Att han tog det så där när du konfronterade säger allt du behövde veta.
  • Ascendere
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-21 07:10:57 följande:
    TACK! Precis så kände jag. Jag konfronterade honom och sa att han är en gammal pedofil och att hon vet mycket väl vad hon gör. Jag gissar också på att hon ville ha min fd sambo sugar daddy. Han stack efter att jag sa att jag ville ha slut på den äckliga kontakten Och efter att hans dotter sa till honom att hon vill inte ha honom att göra. 

Hur har sonen reagerat? En annan dimension är ju hans relation till flickvännen, hennes beteende bör man också starkt ifrågasätta. 

jag tycker personligen att han borde lämna henne direkt då detta är en gigantisk röd flagga som kommer ge din son stora problem i framtiden om han fortsätter med henne. 

• Anonym

Hur går det ts?
    Har gubben försökt kravla sig in igen ?

• Anonym (Vadgöra)
    Anonym skrev 2025-09-22 20:22:39 följande:

Hur går det ts?

Nej. Han hämtade sina saker igår och lämnade nycklar. 
  • Anonym (Vadgöra)
    Anonym (Varför) skrev 2025-09-21 07:22:13 följande:
    Så oerhört konstogt beteende från hans skda.. Och så sorgligt allltihop!

Mam undrar vad som hände. Har han alltod haft lite svårt att avgöra vad som är socialt acceptabelt eller är det något som har tillkommt ni?
    Enligt min mamma så harvar alltid haft svårt för att vara ?normal?  jag såg inte det från början. Mot slutet blev det mer och mer. 
  • Anonym (Vadgöra)
    Ascendere skrev 2025-09-22 10:22:08 följande:

Hur har sonen reagerat? En annan dimension är ju hans relation till flickvännen, hennes beteende bör man också starkt ifrågasätta. 

jag tycker personligen att han borde lämna henne direkt då detta är en gigantisk röd flagga som kommer ge din son stora problem i framtiden om han fortsätter med henne. 

Han är ju som sagt inte min son, utan från fd sambos tidigare relation. Så jag ingen kontakt med honom och aldrig haft, för att för 17 år sedan när jag och fd sambo träffades så förbjöd pojkens mamma honom att träffa mig. Det är också konstigt och borde få en egen tråd. 
  • Anonym (Vadgöra)
    Anonym skrev 2025-09-22 20:22:39 följande:

Hur går det ts?

Rättelse: han hämtade sina resterande saker. Han tog mycket i fre också. Men det är slut nu. Han har sagt upp sin parkering vid huset och lämnat nycklar. 
  • Anonym (Vadgöra)
    miriamsem skrev 2025-09-20 21:47:15 följande:

Det där låter INTE bra. Är din man socialt gränslös? Beteendet kan totalt och för all framtid förstöra relationen mellan Far och Son. Och det heter "Behandla andra så som du själv önskar bli behandlad" / Konfrontera din man och säg en liknelse och fråga honom - Om han själv skulle skicka 100sms och gå på promenader etc - med sin Pappas dam???? / Hjälp din man att se sig själv / genom att vända på situationen. Han lär garanterat svara - att så skulle han aldrig göra emot sin egen pappa och såra honom, rent av förstöra relationen helt kanske. Plus, åldersskillnaden utöver det och inom Familjen ytterligare. Se vad han svarar.

Han lämnade familjen. Så blev det. Han sa att jag är inte frisk att vilja att smsandet ska få ett slut. Och han han har rätt att göra vad han vill
  • Anonym (Ett skämt)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-23 08:24:08 följande:
    Han lämnade familjen. Så blev det. Han sa att jag är inte frisk att vilja att smsandet ska få ett slut. Och han han har rätt att göra vad han vill
    Läste att du inte haft kontakt med hans son. Är du ens säker på att det är sonens flickvän? Allt sosar så mycket åldersnoja och bekräftelse-behov. 
  • jenniferlopez

han har alltså LÅMNAT sin familj för att han vill fortsätta smsa sin sons flickvän? Antingen lider han av en grov störning eller så har de redan en relation. 

såna här ?män? bör bli publikt utskämda. 

jag tycker du verkligen bör kolla upp om detta faktiskt är sonens flickvän och inte bara en ung tjej han kåtat upp sig på och bara säger att det är sonens flickvän för att du inte skulle misstänka nåt? Hon kan ju vara med på att låtsas vara någon hon inte är. 

• Anonym (Only one way)

Ok, då vet du åtminstone att unga små flickor är viktigare än sin familj för honom. Var glad att du slipper leva med en man som har såna prioriteringar. Nu kan han fjanta sig, utan att det ska vara på bekostnad av ditt mående och självförtroende.

Många äro de män som blivit gubbsjuka men sen bittert ångrat sig när de förlorat allt. Det kommer han inse med tiden. Hoppas du går vidare stark och med bättre självförtroende, nu när du är utan honom. 

Han hade knappast ändrat sig utan uppbrott, så tveka aldrig att du gjort rätt. Nu har du åtminstone visat honom att du inte tolererar ett sånt beteende. Starkt jobbat!

• Anonym (Betty)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-23 08:19:52 följande:
    Han är ju som sagt inte min son, utan från fd sambos tidigare relation. Så jag ingen kontakt med honom och aldrig haft, för att för 17 år sedan när jag och fd sambo träffades så förbjöd pojkens mamma honom att träffa mig. Det är också konstigt och borde få en egen tråd. 
    Men hur vet du ens att det är sonens flickvän då? Är det bara ditt ex:s ord? Kan vara påhittat? 

Om det är sonens flickvän tycker jag ändå att du ska kontakta sonen på något vis och berätta även om eran kontakt är dålig. Kanske har du ändå hans nummer eller kan ta reda på det? 
  • Tecum
    jenniferlopez skrev 2025-09-23 09:58:15 följande:

han har alltså LÅMNAT sin familj för att han vill fortsätta smsa sin sons flickvän? Antingen lider han av en grov störning eller så har de redan en relation. 

såna här ?män? bör bli publikt utskämda. 

jag tycker du verkligen bör kolla upp om detta faktiskt är sonens flickvän och inte bara en ung tjej han kåtat upp sig på och bara säger att det är sonens flickvän för att du inte skulle misstänka nåt? Hon kan ju vara med på att låtsas vara någon hon inte är. 

Det måste ligga mer bakom, som TS antingen inte känner till eller inte vill berätta.
    Alternativt att han utvecklat en psykisk störning
  • Anonym (Varför)

Ja, det hela blev väldigt sorgligt. Men som du säger TS, det blev alltmer tydligt för dig att han gjorde saker som inte var helt socialt acceptabla. Inte bara den här (verkligt osolidariska) saken mot sin son. 

Du får ta hand om dig nu i den situation som du lever i! Gissar att din relation hade tagit slut så småningom ändå, eftersom du har sett fler konstigheter som han gör på senare tid? Att den här separationen ändå var ofrånkomlig på sikt.  

Men det är ändå jobbigt med uppbrott efter många år tillsammans.

• Anonym (Ett skämt)

Hur går det för dig TS? 

Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän