• Snapchat2025

Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 månader, han har sin 10-åring vv och jag har barn varannan helg, vi har barnen samma helg.
    Nu till saken, vi träffas den helg vi inte har barn då fredag-söndag. I dagsläget sover vi alltså ihop 4 dagar i månaden. Bor 3 mil ifrån varandra. Jag har föreslagit att ses någon mer dag den veckan han inte har barn. T ex idag söndag, bara få ses på kvällen och sova ihop. Då heter det att "han har behov av egentid efter sin Pappavecka". Visst jag kan köpa det men om han barn vv och vill satsa på en relation bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner? Jag har behov av att ses mer än 4 dgr på en månad. Ibland ses vi tillsammans med hans barn men då blir det ingen kvalitetstid för relationen med närhet t ex på samma sätt som om vi är själva!
    Hur tänker ni kring detta?

• Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?
  • Snapchat2025
    En glad tjej skrev 2025-10-28 16:03:05 följande:
    Helt rätt! 
    Det finns en som du, jag lovar. I en äkta relation ska man inte behöva ge avkall på sånt som är viktigt för en. 
    ❤️
  • Snapchat2025
    Snapchat2025 skrev 2025-09-28 19:33:13 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 månader, han har sin 10-åring vv och jag har barn varannan helg, vi har barnen samma helg.
    Nu till saken, vi träffas den helg vi inte har barn då fredag-söndag. I dagsläget sover vi alltså ihop 4 dagar i månaden. Bor 3 mil ifrån varandra. Jag har föreslagit att ses någon mer dag den veckan han inte har barn. T ex idag söndag, bara få ses på kvällen och sova ihop. Då heter det att "han har behov av egentid efter sin Pappavecka". Visst jag kan köpa det men om han barn vv och vill satsa på en relation bör man inte vilja ge mer då den barnfria veckan till sin partner? Jag har behov av att ses mer än 4 dgr på en månad. Ibland ses vi tillsammans med hans barn men då blir det ingen kvalitetstid för relationen med närhet t ex på samma sätt som om vi är själva!

NU HAR VI AVSLUTAT RELATIONEN. FICK DEN HÄR VECKAN BEVIS PÅ ATT VI INTE VILL SATSA LIKA MYCKET TID TILL ATT SES SÅ DET BLEV ETT LÄTT BESLUT. 
  • En glad tjej
    Snapchat2025 skrev 2025-10-30 00:28:04 följande:
    NU HAR VI AVSLUTAT RELATIONEN. FICK DEN HÄR VECKAN BEVIS PÅ ATT VI INTE VILL SATSA LIKA MYCKET TID TILL ATT SES SÅ DET BLEV ETT LÄTT BESLUT. 
    Du är stark, du klarar detta! Och jag lovar, du är värd en man som vill träffas lika ofta som du! De finns, jag lovar ❤️
  • Anonym (Jo)
    En glad tjej skrev 2025-10-30 05:31:33 följande:
    Du är stark, du klarar detta! Och jag lovar, du är värd en man som vill träffas lika ofta som du! De finns, jag lovar ❤️
    Tills hon träffar nästa man som inte heller kommer vara perfekt.
  • Snapchat2025
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-30 07:17:58 följande:
    Ingen är perfekt men jag vill vara med någon som vill vara med mig och inte behöva be om tid. 
  • Snapchat2025
    En glad tjej skrev 2025-10-30 05:31:33 följande:
    ❤️❤️
  • Anonym (Jo)
    Snapchat2025 skrev 2025-10-30 08:27:56 följande:
    Ingen är perfekt men jag vill vara med någon som vill vara med mig och inte behöva be om tid. 
    Det kommer aldrig att vara helt lika. men jag förstår om skillnaderna är för stora att det inte fungerar längden. Men ta med dig detta, att jag är rätt säker på att det nästa gång kommer vara något annat du inte gillar hos din nästa partner.
  • En glad tjej
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-30 07:17:58 följande:
    Grundläggande behov tycker jag inte man ska behöva vara utan. Att vilja träffa sin partner är väl något man inte ska behöva kompromissa med. Nej, ingen är perfekt men man bör ju vara på samma nivå när det gäller att vilja ses!
  • Snapchat2025

UPPDATERING 

Jag gjorde slut för tre veckor sen. Min pojkvän va inte stabil i sig själv. Han ska komma i gång att prata med en terapeut vilket är kanon så han kan få klarhet i sitt mående. Han hade inte energi för att umgås med mig mer än sporadiskt så då fick det va. Sen så med facit i hand var vi för långt ifrån varannan energimässigt.
    Vi fick dock båda uppleva en häftig förälskelse med känslor inte någon av oss haft förut och jag är tacksam för den tid vi hade ihop men nu går livet vidare!

Snapchat2025 skrev 2025-09-28 19:33:13 följande:

• Anonym (lisa)
    Snapchat2025 skrev 2025-11-20 21:58:57 följande:

UPPDATERING 

Jag gjorde slut för tre veckor sen. Min pojkvän va inte stabil i sig själv. Han ska komma i gång att prata med en terapeut vilket är kanon så han kan få klarhet i sitt mående. Han hade inte energi för att umgås med mig mer än sporadiskt så då fick det va. Sen så med facit i hand var vi för långt ifrån varannan energimässigt.
    Vi fick dock båda uppleva en häftig förälskelse med känslor inte någon av oss haft förut och jag är tacksam för den tid vi hade ihop men nu går livet vidare!

Vad stark du är <3 Förstår att det är sorgligt att dina drömmar krossades. Men coolt med häftig förälskelse. Du verkar sund och stark. Jag VET att rätt man finns där ute, som kommer sukta efter din fina närhet och ditt sätt att vilja umgås. (Vilket INTE är nåt fel på!) Lycka till i framtiden! <3 Blir alltid glad och lite stolt över oss kvinnor när jag läser att någon har valt bort en icka tillgänglig man som inte ger en del man behöver/vill ha.  
  • KimLinnefeldt

Inte läst hela tråden, men du behöver tala om för honom vad du behöver och längtar efter. Sen får han berätta vad han behöver och längtar efter. Och sen förhandlar ni fram en lösning som passar båda tillräckligt bra.

Svar på tråden Vill träffas oftare, hur lyfter jag det utan att skapa press?