• Anonym (Ts)

Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?

Snälla, han ör inte farlig, jag är inte i fara alls,men kan man bara gå prata nånstans? Vet att du ser detta, läs mailet. Lev väl, jag har äntligen fattat.

• Svar på tråden Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?
  • Anonym (Kraft till dig!)

Den mannen är farlig för sig själv och andra.

Skulle du vilja fortsätta som ni har haft det 10 år framåt också? Eller istället ostadigt börja gå en ny väg? 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-10-01 07:03:38 följande:

Den mannen är farlig för sig själv och andra.

Skulle du vilja fortsätta som ni har haft det 10 år framåt också? Eller istället ostadigt börja gå en ny väg? 

Vill inte leva alls utan honom men är så ledsen nu. 

Ja, det blir ca 3 månaders helvete och akut sorg för dig. Tyvärr finns det ingen väg runt det. Men du kommer att börja sova lite så småningom i alla fall.

Efter ca  månader kommer du fortfarande att känna saknad, men det blir inte lika häftigt hela tiden.

Du kamske börjar träffa mer vänner och så efter den tiden och ditt liv ändras sakta. Till det bättre med mindre drama.

Om det inte känns bättre efter ca 3 månader så får du gå till läkaren på vårdcentralen, för då har du blivit deprimerad efter allt som har hänt.

Fråga redan idag om du kan få en samtalskontakt med kurator på vårdcentralen. Du kan behöva stöd nu när du har en svår tid framför dig!

Han slutar ju inte att missbruka så det hade bara blivit värre och värre med tiden, om du hade fortsatt tillsammans med honom.

Han gjorde kanske det för att du skulle bli avundsjuk och ta honom tillbaka?

Det visar ändå att han inte har några gränser alls och kan göra vad som helst. Vill du leva ett liv med en man som kan göra precis vad som helst? Då kan du aldrig vara lugn.

• Anonym (KÄRA TS)
    Anonym (Ts) skrev 2025-09-30 22:35:17 följande:
    Snälla,  orkar inte mer snart
    Har du en mail jag kan skriva till?
    Anonym (KÄRA TS) skrev 2025-10-01 11:40:41 följande:
    Har du en mail jag kan skriva till?
    Något är skumt med detta! Varför kan du inte skriva direkt här på FL? Alla som skriver här är anonyma, ingen blir avslöjad med namn. 
    Anonym (Ts) skrev 2025-10-01 08:32:14 följande:
    Vill inte leva alls utan honom men är så ledsen nu. 
    Förstår att du känner dig helt förkrossad! Men det enda man kan göra är att härda ut. Gör något, handla, diska eller promenera. Bara du rör på dig. Glöm inte att försöka äta lite också.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Ts) skrev 2025-10-01 09:24:06 följande:
    Varför fortsätter du att kontakta honom?

Ibland får man ta sig igenom de svåra känslorna minut för minut, andertag för andertag. Sådana stunder på dagen blir det troligen för dig + sorg i kroppen hela tiden.

Med det kommer att lugna sig till slut.

Genom att kontakta honom får du inte igång bearbetningen av vad som har hänt riktigt. Bättre att inte ha kontakt, annars kan det pågå i evighet.

• Anonym (Kim)

Han låg med annan tjej hemma hos dig/er. Polis var på väg. Varför då? Varför blev polisen kallad? Vad var brottet/orsaken? Vad hände sen? Ta kontakt med närmsta kvinnojour för råd och dåd. Tror inte du förstår hur kuvad du är. Eller så trollar du för uppmärksamhet. Kan du skriva här kan du ringa kvinnojour också. 

Svar på tråden Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?