• Svar på tråden Anna Karin hatt avgår
  • Tecum
    Rataxes skrev 2025-10-25 17:40:38 följande:
    Det vidriga kommunistpartiet lever vidare som "kommunistiska partiet". Ett parti som hade väpnad revolution på programmet och "proletariatets diktatur" som mål. Ett parti lika vidrigt som nazistpartierna som fanns under samma tid. Skillnaden är att någon feån dessa nazistpartier aldrig skulle kunnat bli polischef, eller nå en hög position på något internationellt företag.

Men att ha haft väpnad revolution och diktatur som mål var inget som helst hinder för att bli minister i PARTIET.

Jag är väl medveten om SD's smutsiga förflutna. Det är inget parti för mig. Även om vissa klent begåvade skribenter på det här forumet gör sitt bästa för att kleta SD på mig.
    Det är en intressant fråga, ska en odemokratisk och våldsromantisk syn i ungdomen belasta en person resten av livet även om denne inser sina fel och byter uppfattning? För det är precis vad ett antal radikala kommunister gjort, tagit sitt förnuft till fånga och i praktiken bytt till fiendesidan. För S och riktiga kommunister har varit fiender i alla tider och dagens V är ungefär som S var på 70-talet.

Det är skillnaden mot SD-are som gjort avbön, de har inte bytt parti. Men det har kommunisterna gjort och de ses säkert som förrädare av de fortsatt radikala i den gamla rörelsen.
  • Rataxes
    Alexanderlukas skrev 2025-10-25 18:07:31 följande:

Fortfarande ser Sveavägens gossar nazister i varje buske. Eller om vi har riktig tur så kanske det kommer ett 1,8km långt Wikipediainlägg som ingen ändå läser.

De får betalt per ord från sveavägen 68.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Padirac

Det är precis vad Kreml och MAGA och den svenska alternativ-högern säger om de som inte håller med dem Solig

Alla är betalda av imaginära finansiärer, bilderberggruppen, Soros och det återkommande Sveavägen 68

Tomte

Rataxes skrev 2025-10-25 19:53:36 följande:
  • Anonym (x)
    Tecum skrev 2025-10-25 18:59:48 följande:
    Det är en intressant fråga, ska en odemokratisk och våldsromantisk syn i ungdomen belasta en person resten av livet även om denne inser sina fel och byter uppfattning? För det är precis vad ett antal radikala kommunister gjort, tagit sitt förnuft till fånga och i praktiken bytt till fiendesidan. För S och riktiga kommunister har varit fiender i alla tider och dagens V är ungefär som S var på 70-talet.

Det är skillnaden mot SD-are som gjort avbön, de har inte bytt parti. Men det har kommunisterna gjort och de ses säkert som förrädare av de fortsatt radikala i den gamla rörelsen.
    Håller med.
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-10-25 19:53:36 följande:
    Ja jösses vilka sjukt fixerade gossar det är?. 
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Padirac
    Alexanderlukas skrev 2025-10-25 20:40:43 följande:
    Ja jösses vilka sjukt fixerade gossar det är?. 
    Det är så att för alla ord ni skriver skänks det pengar till organisationer som stödjer allas lika värde, som arbetar mot främlingsfientlighet, för demokrati och för fakta istället för alternativ fakta och desinformation Solig
  • Mentat

Men det är ju exakt vad de flesta kommunisterna inte har gjort - de bytte namn på partiet från (vpk) till (v) men bytte inte parti och partiledaren kallade sig fortfarande stolt kommunist in på 2000-talet. Ungdomsförbundet hymlar inte med att deras mål är ett kommunistiskt samhälle.

Visst, (v) har försökt reformera sig och tonat ner revolutionsromantiken. Helt sant. Men (sd) är ju inte heller längre det parti de var 1989. Om man kan se att det ena partiet har bytt skepnad måste man ju kunna se att det andra också har gjort det.
  • Anonym (Tyir)
    Padirac skrev 2025-10-25 14:05:26 följande:

Att alla politiska beslut som riksdagen röstat igenom är Socialdemokraternas fel förändrar inte att SD är ett parti ...

Fortsätt bara.

Du gör dig själv irrelevant. Det är det enda som händer.
  • Anonym (Tyir)
    Padirac skrev 2025-10-25 20:10:02 följande:

Det är precis vad Kreml och MAGA och den svenska alternativ-högern säger om de som inte håller med dem Solig

Alla är betalda av imaginära finansiärer, bilderberggruppen, Soros och det återkommande Sveavägen 68

Tomte

Inför valet 2018 höll sossarna interna kurser för sina medarbetare i att debattera på sociala medier. Tanken var att S-folk skulle överflöda nätet med "information".

Det blev direkt parodiskt när de försökte ta sig in på Flashback för att försöka dominera det politiska samtalet där.

En del kom till FL också. Där var det lite enklare.

Kommer du på någon sosse som i samband med detta kom till FL strax innan valet 2018?
  • Anonym (Tyir)
    Tecum skrev 2025-10-25 18:49:09 följande:
    Jag har tydligt visat på skillnaden mellan hat och hot, att du låtsas inte förstå betyder bara att du inte vill förstå. Jag har inget mer att säga, skillnaden kan inte visas bättre.

"Lite hat får man tåla", det får stå för dig. Jag anser inte att man ska behöva höra eller se hatinlägg heller. Men när det händer är det lättare att tåla hat än dödshot som också riktas mot familjen. Sånt borde leda till fängelse direkt.
    Om du inte anser att "lite hat får man tåla" - varför gör du då skilnad på hat och hot som den enskilde individen får utstå?

Hat är långt mycket vanligare än hot men hat bryter ned samtalsklimatet det också så när vi talar om att Hatt avgår på grund av "hat & hot" - vad är skillnaden?
  • Anonym (Tyir)
    Tecum skrev 2025-10-25 18:49:09 följande:
    Jag har tydligt visat på skillnaden mellan hat och hot, att du låtsas inte förstå betyder bara att du inte vill förstå. Jag har inget mer att säga, skillnaden kan inte visas bättre.

"Lite hat får man tåla", det får stå för dig. Jag anser inte att man ska behöva höra eller se hatinlägg heller. Men när det händer är det lättare att tåla hat än dödshot som också riktas mot familjen. Sånt borde leda till fängelse direkt.
    Du sitter här på FL och kallar folk för "högerpack".

Det är inte hot. Det är hat.

Tror du att samtalsklimatet blir bättre eller sämre av ditt inlägg?
  • Tecum
    Anonym (Tyir) skrev 2025-10-26 08:18:32 följande:
    Du sitter här på FL och kallar folk för "högerpack".

Det är inte hot. Det är hat.

Tror du att samtalsklimatet blir bättre eller sämre av ditt inlägg?
    JA! Jag hatar hatarna och de kan gärna få smaka på sin egen medicin. Den som sätter ribban så lågt får tåla att få mothugg. Men tråkigt att jag tvingar anpassa mig till rådande samtalsklimat, ett klimat som i vissa trådar redan är på botten.

Men du noterar säkert att jag inte nämner någon vid namn, även om det finns en viss och mycket aktuell person på FL som uppenbarligen tycker att personangrepp genom hat och hot är helt okej...
  • Anonym (Tyir)
    Tecum skrev 2025-10-26 18:32:12 följande:
    JA! Jag hatar hatarna och de kan gärna få smaka på sin egen medicin. Den som sätter ribban så lågt får tåla att få mothugg. Men tråkigt att jag tvingar anpassa mig till rådande samtalsklimat, ett klimat som i vissa trådar redan är på botten.

Men du noterar säkert att jag inte nämner någon vid namn, även om det finns en viss och mycket aktuell person på FL som uppenbarligen tycker att personangrepp genom hat och hot är helt okej...
    Så, du skapar ett sämre samtalsklimat alltså.
  • nattuw
    För S och riktiga kommunister har varit fiender i alla tider och dagens V är ungefär som S var på 70-talet.
    S och kommunisterna är två grenar på samma politiska träd där fiendskapen inte sitter djupare än att det inte ses som något kontroversiellt att hopp från den mer radikala grenen till den mer moderata grenen.
  • Anonym (Dr Krall)
    Rataxes skrev 2025-10-25 17:40:38 följande:
    Det vidriga kommunistpartiet lever vidare som "kommunistiska partiet". Ett parti som hade väpnad revolution på programmet och "proletariatets diktatur" som mål. Ett parti lika vidrigt som nazistpartierna som fanns under samma tid. Skillnaden är att någon feån dessa nazistpartier aldrig skulle kunnat bli polischef, eller nå en hög position på något internationellt företag.

Men att ha haft väpnad revolution och diktatur som mål var inget som helst hinder för att bli minister i PARTIET.

Jag är väl medveten om SD's smutsiga förflutna. Det är inget parti för mig. Även om vissa klent begåvade skribenter på det här forumet gör sitt bästa för att kleta SD på mig.
    Nej, jag tror inte att du sympatiserar med något parti. Ärligt talat påminner dina resonemang väldigt mycket om en god vän till mig som tyvärr inte finns med oss mer Han var folkpartist och en brinnande sådan. Han har nog vänt sig många varav i sin grav om han sett vartåt hans parti tagit vägen.  

Har han levat skulle han säkert ha lagt sin röst på hyllan.
    Vi hade många givande samtal medan han levde och för honom var friheten och respekten för människan det allra viktigaste.
Svar på tråden Anna Karin hatt avgår