• Kardemummabullen

Ruvardag 4, någon mer?

Gjorde insättning av ett 5 dagars embryo i torsdags och är nu på ruvardag 4. Inga symptom än så länge. Det är nu de tuffaste dagarna väntar. Någon mer i samma sits? :) 

• Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?
  • WaterAnimal

Novilis, vad tråkigt och tufft. Ta lite tid att sörja innan ni börjar ladda om. Var arg, gråt, ligg på soffan och ät chips, eller vad som din grej. ❤️ 
    Vad skönt med ägg i frysen i alla fall, jag fick alltid göra nytt protokoll (långt). Så det är ju ändå lite positivt. 

Högt och lågt i denna tråg såklart... 

Maddie, Jasså du vågar googla och kolla barngrejer?  Najs! Jag har inte ens vågat tänka tanken! 
    Däremot tänker jag ständigt på hur man eventuellt ska berätta för familj och de vänner som inte vet.. 
    Och tittar på massa gravid Reels. Ja det har bara blivit så i min feed. Konstigt va 😂

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-16 21:56:02 följande:

Novilis, vad tråkigt och tufft. Ta lite tid att sörja innan ni börjar ladda om. Var arg, gråt, ligg på soffan och ät chips, eller vad som din grej. ❤️ 
    Vad skönt med ägg i frysen i alla fall, jag fick alltid göra nytt protokoll (långt). Så det är ju ändå lite positivt. 

Högt och lågt i denna tråg såklart... 

Maddie, Jasså du vågar googla och kolla barngrejer?  Najs! Jag har inte ens vågat tänka tanken! 
    Däremot tänker jag ständigt på hur man eventuellt ska berätta för familj och de vänner som inte vet.. 
    Och tittar på massa gravid Reels. Ja det har bara blivit så i min feed. Konstigt va 😂

Jag kollade på bevisgrejer redan innan vi började med IVF. Tänker att det inte kan vara negativt. Då kanske min hjärna ställer in sig på att det är en bebis i magen, så att jag får bra hormonnivåer osv. 😄 
    Blir det missfall så kommer jag bli lika ledsen oavsett om jag tittat på bebisgrejer eller inte.
  • WaterAnimal

Härlig inställning! 

Jag kommer nog vänta tills efter UL i 12+4. 
    Var hos BM igår på inskrivning, trevligt. Men känns helt overkligt. Typ som att man inte skulle vilja ha det samtalet förrän efter vecka 12 också..

Men jag kör på med mantrat; det är mycket större sannolikhet att det här ska gå än att det inte ska det. 

Nu kan tiden få gå ganska fort. Haha. Hoppas allt är bra ut på fredag också ☺️

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-18 13:18:16 följande:

Härlig inställning! 

Jag kommer nog vänta tills efter UL i 12+4. 
    Var hos BM igår på inskrivning, trevligt. Men känns helt overkligt. Typ som att man inte skulle vilja ha det samtalet förrän efter vecka 12 också..

Men jag kör på med mantrat; det är mycket större sannolikhet att det här ska gå än att det inte ska det. 

Nu kan tiden få gå ganska fort. Haha. Hoppas allt är bra ut på fredag också ☺️

Har har det gått idag?
  • WaterAnimal

Det gick bra! ❤️ 
    Var inte alls lika ångestladdat idag utan har levt på mantrat att det fanns ett hjärta och att det är oerhört mycket större chans att det ska se bra ut nu också. Och det gjorde det. Mätte 8+0 (är 8+1) och det är exakt en vecka större än förra ultraljudet som var för en vecka sedan. Perfekt sa läkaren. 

Vi höll dock båda (jag och sambon) på att få panik i början, för läkaren visade direkt på skärmen och vi såg inget hjärta, något vi såg förra gången. Men. Nu är ju den lille nästan dubbel så stor som förra gången (15.8) och hjärtat är inte längre typ halva kroppen. Så det tog en extra sekund att zooma in på rätt ställe. Puh. 

Annars har jag mått gradvis mer illa (kräks inte, så jag klagar inte) och är helt ofantligt trött. Det där med att få i sig mycket protein till frukost och äta något lite så fort illamåendet ökar, fungerar rätt bra för mig. 

Hur är det med dig Maddie? 

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-22 07:43:30 följande:

Det gick bra! ❤️ 
    Var inte alls lika ångestladdat idag utan har levt på mantrat att det fanns ett hjärta och att det är oerhört mycket större chans att det ska se bra ut nu också. Och det gjorde det. Mätte 8+0 (är 8+1) och det är exakt en vecka större än förra ultraljudet som var för en vecka sedan. Perfekt sa läkaren. 

Vi höll dock båda (jag och sambon) på att få panik i början, för läkaren visade direkt på skärmen och vi såg inget hjärta, något vi såg förra gången. Men. Nu är ju den lille nästan dubbel så stor som förra gången (15.8) och hjärtat är inte längre typ halva kroppen. Så det tog en extra sekund att zooma in på rätt ställe. Puh. 

Annars har jag mått gradvis mer illa (kräks inte, så jag klagar inte) och är helt ofantligt trött. Det där med att få i sig mycket protein till frukost och äta något lite så fort illamåendet ökar, fungerar rätt bra för mig. 

Hur är det med dig Maddie? 

Vad skönt att höra att allt såg bra ut! Vad blir nästa steg för er nu? 

Jag har mitt ultraljud nu på torsdag. Känner mig väldigt gravid. Extremt trött och allt mer illamående. Svårt att känna skillnad på illamående och hunger. Mår som bäst är jag äter, haha 😄 väldigt ömma bröst som knappt får plats i behån längre 😆

Om jag trots alla dessa symtom inte är gravid, så kommer jag bli såååå besviken och ledsen. 

Har bokat NIPT i mellandagarna. Här erbjuds man KUB gratis, men jag är snart 40 och känner att NIPT blir mer tillförlitligt för oss.
  • WaterAnimal

Vi har KUB med ultraljud 12+4, precis innan jul. Men jag tror att vi ska boka in ett extra ultraljud om typ två veckor. Bara för att kolla in den och lugna ångesten så byggs upp.

Känner igen allt det där! Mått riktigt illa till och från och jag är helt sjukt trött nästan hela tiden. Har aldrig varit med om något liknande. Och brösten varierar mellan att göra ont och kännas som att de ska sprängas 😂🙃

Det kommer gå bra på torsdag ❤️ Hur långt är du gången då? 

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-23 17:44:43 följande:

Vi har KUB med ultraljud 12+4, precis innan jul. Men jag tror att vi ska boka in ett extra ultraljud om typ två veckor. Bara för att kolla in den och lugna ångesten så byggs upp.

Känner igen allt det där! Mått riktigt illa till och från och jag är helt sjukt trött nästan hela tiden. Har aldrig varit med om något liknande. Och brösten varierar mellan att göra ont och kännas som att de ska sprängas 😂🙃

Det kommer gå bra på torsdag ❤️ Hur långt är du gången då? 

Enligt mina beräkningar kommer jag vara v 7+1 då, men tyckte hon sa 7+0 när vi bokade tiden.
  • Anonym (Maddie)

Ultraljudet gick bra! Var i v7+3. Beräknad förlossning 12 juli 😀

• Anonym (Anna)

Härligt för er som plussat! Jag är på ruvardag 4 nu med tre dagars embryo, så jag är i väntans tider. När jag gjorde IVF med min dotter plussade jag svagt på ruvardag 9 och tydligt på ruvardag 10 så är ju ett par dagar innan jag kommer att testa denna omgång (FET). Officiell testdag är dag 13.

• Anonym (Maddie)
    Anonym (Anna) skrev 2025-11-29 06:43:46 följande:

Härligt för er som plussat! Jag är på ruvardag 4 nu med tre dagars embryo, så jag är i väntans tider. När jag gjorde IVF med min dotter plussade jag svagt på ruvardag 9 och tydligt på ruvardag 10 så är ju ett par dagar innan jag kommer att testa denna omgång (FET). Officiell testdag är dag 13.

Spännande, jag håller tummarna!
  • Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-29 22:18:09 följande:

Välkommen Anna! 
    Var det tredagars tidigare också? Håller tummarna! ❤️

Hur mår du nu? Jag är sååååå fruktansvärt trött och ett illamående som kommer och går. Orkar knappt göra någonting. Bävar inför att behöva gå till jobbet imorgon..
  • WaterAnimal
    Anonym (Maddie) skrev 2025-11-28 17:34:42 följande:

Ultraljudet gick bra! Var i v7+3. Beräknad förlossning 12 juli 😀

Grattiiiis!! Så himla skönt. Vet att det åtminstone lugnar ett litet tag ❤️ 

Vad är nästa steg för dig? 

Jag har börjat hänga i en tråd för BF Juli 2026. Den är trevlig 😊
  • Anonym (Anna)

Det var ett tredagars förra gången för mig också, och nu är det FET från samma äggplock som min dotter för något år sedan. Känns så länge att vänta de här dagarna innan testet, ni vet ju hur det är men är ju lite skillnad mot sist då man har en liten som springer omkring. Jag har inte så mycket symptom vare sig från ev graviditet eller från cyklogest, men varje dag som inte mensen kommer är ju positivt tänker jag. Jag brukar inte ha biverkningar. Laddat upp med en massa gravtest, men är ju ingen idé förrän om några dagar till tänker jag. 

• Anonym (Anna)

Så nu är det dag 6, spännande! Känner inte av något särskilt. Vänta vänta vänta

• Anonym (Anna)

Hej! För info om någon undrar någon gång, tog ett testa tidigt (upp till 6 dagar tidigare) graviditetstest idag ruvardag 7 med en tre dagars och tydligt positivt (jag har ej tagit läkemedel som kan påverka resultatet. Jag började känna av lite spänningar i brösten natten till idag så bestämde mig för att testa då jag hade sådana testa tidigt hemma. Wohoo! Nu ska jag också flytta över till en BF-grupp Men inget är ju säkert förrän bebben är ute och jag ska göra NIPT senare och så pga är nästan 40. I övrigt har jag inte haft speciellt mycket symptom men det gjorde men ej orolig i och med att detonerat ju några dagar för ett tre dagars att fästa och sådär. 

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-30 20:30:02 följande:
    Grattiiiis!! Så himla skönt. Vet att det åtminstone lugnar ett litet tag ❤️ 

Vad är nästa steg för dig? 

Jag har börjat hänga i en tråd för BF Juli 2026. Den är trevlig 😊
    Nästa steg är NIPT som vi bokat i mellandagarna. Kommer vara v 12+ då. Sen har jag TUL efter nyår. 

Jag är med i en grupp på Facebook, men har inte varit aktiv. Tror inte någon jag känner irl är med (ännu), men vi har inte berättat för familjen än så jag vill hålla mig lite anonym. 
  • Anonym (Maddie)
    Anonym (Anna) skrev 2025-12-02 08:55:50 följande:

Hej! För info om någon undrar någon gång, tog ett testa tidigt (upp till 6 dagar tidigare) graviditetstest idag ruvardag 7 med en tre dagars och tydligt positivt (jag har ej tagit läkemedel som kan påverka resultatet. Jag började känna av lite spänningar i brösten natten till idag så bestämde mig för att testa då jag hade sådana testa tidigt hemma. Wohoo! Nu ska jag också flytta över till en BF-grupp Men inget är ju säkert förrän bebben är ute och jag ska göra NIPT senare och så pga är nästan 40. I övrigt har jag inte haft speciellt mycket symptom men det gjorde men ej orolig i och med att detonerat ju några dagar för ett tre dagars att fästa och sådär. 

Vad roligt, grattis! 😀
  • WaterAnimal
    Anonym (Anna) skrev 2025-12-02 08:55:50 följande:

Grattis Anna, det är ju underbart ❤️ 
    Så skönt att få positivt så tidigt. Ovissheten är tuff. 
Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?