• Anonym (Gula löv)

Borde sexforumet stängas?

Med tanke på den stora mängden tramstrådar och även vettiga trådar som ständigt spårar ur i rena gräl och OT diskussioner....vore det inte lika bra att FL stängde ner sexforumet helt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde sexforumet stängas?
  • Anonym (Misogyn?)
    Tyra myra skrev 2025-11-06 12:36:23 följande:

Om FL är rädda om sin image skulle de nog försöka att rensa i detta forum och varför inte stänga av de som missköter sig.

Jag tror faktiskt att det är ett fåtal personer som i brist på annan sysselsättning roar sig med att provocera med sitt sexprat.

Det verkar tyvärr som om avstängda medlemmar ofta kommer tillbaks. Det är därför FL aldrig blir av med dem.
  • Anonym (Kolla inte)
    Tyra myra skrev 2025-11-06 12:36:23 följande:

Om FL är rädda om sin image skulle de nog försöka att rensa i detta forum och varför inte stänga av de som missköter sig.

Jag tror faktiskt att det är ett fåtal personer som i brist på annan sysselsättning roar sig med att provocera med sitt sexprat.

Om FL är rädda om sin image som ett fritt diskussionsforum så får det istället vara kvar. Det man riskerar att mista är några personer med moralpanik och som har ett tvångssyndrom att klicka sig in på trådar dom inte gillar.
  • Tyra myra
    Anonym (Misogyn?) skrev 2025-11-06 12:49:13 följande:
    Det verkar tyvärr som om avstängda medlemmar ofta kommer tillbaks. Det är därför FL aldrig blir av med dem.
    Då får de väl fortsätta att stänga av dem när de dyker upp. 
  • Anonym (miljahikimaja)

Har hittat in hit från länkar flera gånger tidigare. Jag tror att mång använder FL snarare som ett socialt rum än ett debattforum. Inläggen blir då att uttrycka känslor och att gruppera sig snarare än att vilja komma framåt i olika ämnen. Upprördhet, moral och gemenskap får mest gensvar och så uppstår en ekokammare. Många identifierar sig med åsikterna och när de ser något de ogillar så vill de rätta till det. Det handlar om värdeladdning och om vilken sorts människan eller grupp man tillhör. Man har en fast åsikt och hur, i det här fallet, sexforumet ska vara och inte vara, och tar det personligt. Det är klart att det går att stänga. Sådana här forum är en trevlig överlevnad från förr, det är rätt häftigt. Men sexforumet kommer nog att stänga så småningom ihop med resten av delforumen tror jag.Glad

• Tyra myra
    Anonym (miljahikimaja) skrev 2025-11-08 16:51:28 följande:

Har hittat in hit från länkar flera gånger tidigare. Jag tror att mång använder FL snarare som ett socialt rum än ett debattforum. Inläggen blir då att uttrycka känslor och att gruppera sig snarare än att vilja komma framåt i olika ämnen. Upprördhet, moral och gemenskap får mest gensvar och så uppstår en ekokammare. Många identifierar sig med åsikterna och när de ser något de ogillar så vill de rätta till det. Det handlar om värdeladdning och om vilken sorts människan eller grupp man tillhör. Man har en fast åsikt och hur, i det här fallet, sexforumet ska vara och inte vara, och tar det personligt. Det är klart att det går att stänga. Sådana här forum är en trevlig överlevnad från förr, det är rätt häftigt. Men sexforumet kommer nog att stänga så småningom ihop med resten av delforumen tror jag.Glad

Mycket klarsynt inlägg. Håller med dig i stort och speciellt att inläggen skrivs och uppfattas som väldigt personliga här på FL. 

Personligen tycker jag att det är en del av charmen, men det är klart ,det är inte lätt att föra en debatt här.

Sexforumet kan man välja att undvika om man störs av det, troligen kommer det att bli som du förutspår, FL kommer nog att krympas ner och då ligger nog sexavdelningen illa tillGlad
  • MiljaHikimaja
    Tyra myra skrev 2025-11-08 17:35:49 följande:
    Mycket klarsynt inlägg. Håller med dig i stort och speciellt att inläggen skrivs och uppfattas som väldigt personliga här på FL. 

Personligen tycker jag att det är en del av charmen, men det är klart ,det är inte lätt att föra en debatt här.

Sexforumet kan man välja att undvika om man störs av det, troligen kommer det att bli som du förutspår, FL kommer nog att krympas ner och då ligger nog sexavdelningen illa tillGlad
    Tackar tackar! Nej precis, hade man varit intresserad av de faktiska ämnena hade man ju inte tvekat att ifrågasätta sina egna ståndpunkter och åsikter, det är ju så man kommer framåt och lär sig mer. Det går inte utan att testa sina egna påståenden. Är två grupper låsta i sina respektive positioner så kommer man inte framåt alls, det blir bara ett begränsat socialt spel. Men ja, nätforum överlag, i den här tappningen, har bara en liten skara aktivister kvar.Glad
  • Anonym (A)
    Anonym (miljahikimaja) skrev 2025-11-08 16:51:28 följande:

Mycket bra inlägg, håller med.
  • Anonym (Fräcka fredag)

Slutsatsen är väl uppenbar?

Dela av forumet så att man väljer om man vill gå in på Sex-delen med en egen knapp. Trådrubrikerna där syns inte i övriga forumet och det görs tydligt i reglerna att målande sexbeskrivningar inte hör hemma i KR-relationer.

D.v.s. man kan forfarande skriva om att man lever sexlöst och vill ha enkla tips på att pigga upp det i övriga forumet, men blir det utförliga teknikskildringar och fantasier -då ska tråden flyttas till sexforumet.

Väl därinne får man ta det som det kommer, grovt eller ej.

• Anonym (Pervofjollor begone)

Sexforumet borde vara till för den målgrupp som utgör de flesta här - vanliga kvinnor med familjer, normen.

Som det är nu verkar det ha tagits över av sexbesatta fjollor och vulgära tvestjärtar som inte hör hemma här utan mest förpestar forumet med sitt svineri och får vanliga människor att må illa. 

Dessa giftspridare borde ta sina infekterade minisnorrar och flyga sin kos till QX eller liknande porrsidor istället. Vi är inte intresserade av ert pervobabbel här. Ni bara äcklar folk och får en att vilja spy. Synd att dessa smutsiga kretiner aldrig lär sig detta.

• Anonym (O)
    Anonym (Fräcka fredag) skrev 2025-11-10 21:36:57 följande:

Slutsatsen är väl uppenbar?

Dela av forumet så att man väljer om man vill gå in på Sex-delen med en egen knapp. Trådrubrikerna där syns inte i övriga forumet och det görs tydligt i reglerna att målande sexbeskrivningar inte hör hemma i KR-relationer.

D.v.s. man kan forfarande skriva om att man lever sexlöst och vill ha enkla tips på att pigga upp det i övriga forumet, men blir det utförliga teknikskildringar och fantasier -då ska tråden flyttas till sexforumet.

Väl därinne får man ta det som det kommer, grovt eller ej.

Stäng Hetaste helt kanske?

Varför skulle sex just vara avdelat från resten?
    Andra vill ha specialknappar för att slippa se Tolkning av gravidtest-trådar, bonusfamiljstrådar eller politik.

Varför inte bara strunta att klicka på de trådarna man ej vill se?
  • Anonym (Fräcka fredag)
    Anonym (O) skrev 2025-11-11 00:50:30 följande:
    Stäng Hetaste helt kanske?

Varför skulle sex just vara avdelat från resten?
    Andra vill ha specialknappar för att slippa se Tolkning av gravidtest-trådar, bonusfamiljstrådar eller politik.

Har du alltid svårt att hålla dig till ämnet som diskuteras eller bara här?

Ingen har än så länge gjort en tråd om det du skriver så bevisligen stör det inte lika mycket.
  • Anonym (Karl-Ove)
    Anonym (Pervofjollor begone) skrev 2025-11-10 22:05:49 följande:

Sexforumet borde vara till för den målgrupp som utgör de flesta här - vanliga kvinnor med familjer, normen.

Som det är nu verkar det ha tagits över av sexbesatta fjollor och vulgära tvestjärtar som inte hör hemma här utan mest förpestar forumet med sitt svineri och får vanliga människor att må illa. 

Dessa giftspridare borde ta sina infekterade minisnorrar och flyga sin kos till QX eller liknande porrsidor istället. Vi är inte intresserade av ert pervobabbel här. Ni bara äcklar folk och får en att vilja spy. Synd att dessa smutsiga kretiner aldrig lär sig detta.

Oj, det var mycket förakt och moralism samlat i ett enda inlägg. 

Kanske bäst för ditt mående att du inte kommer hit.
  • Anonym (Pervofjollor begone)
    Anonym (Karl-Ove) skrev 2025-11-11 11:31:37 följande:
    Oj, det var mycket förakt och moralism samlat i ett enda inlägg. 

Kanske bäst för ditt mående att du inte kommer hit.
    Nej, det är pervogrisar utan moral som inte borde komma hit för detta är inte ett sådant forum, vilket de flesta människor med normal intelligens redan förstått.
  • MiljaHikimaja
    Anonym (O) skrev 2025-11-11 00:50:30 följande:
    Haha, ja...Fast det är väl en del av drivkraften hos många, att gå in på ämnen som de inte gillar. Ungefär som tidigare skvallertidningars rubriker. "Nä men HUR kan man göra så...!" Bli lite upprörd, fast här med möjlighet att ventilera det.Glad
  • Anonym (O)
    MiljaHikimaja skrev 2025-11-11 11:49:20 följande:
    Haha, ja...Fast det är väl en del av drivkraften hos många, att gå in på ämnen som de inte gillar. Ungefär som tidigare skvallertidningars rubriker. "Nä men HUR kan man göra så...!" Bli lite upprörd, fast här med möjlighet att ventilera det.Glad
    Haha ja. Fast då får dessa människor sin dos av gratis förfäran och borde egentligen vara glada?

Om man på riktigt mår illa när man klickat sig in på en tråd i sexforumet så får man skylla sig själv att man inte håller sig borta.
    Precis som att jag inte ville läsa trådar om missfall efter att jag precis varit med om det. Och gärna inte nu heller. Eget ansvar för vad man tål och inte för stunden.
    Tycker inte riktigt att familjeliv ska göra om hela sin design på sidan för att det ska passa några självplågare som inte har vett att hålla sig borta från sextrådarna fast de vill.

Fast jag tror att de här så kallade självplågarna mest vill bråka. De kastar in en brinnande pinne och rör runt lite i trådarna genom att gorma om hur snuskiga alla är som läser trådar om sex och samliv och hoppas att göra andra upprörda.
    Finns en galning här som gärna bråkar hela nätterna igenom om hur hemskt det är med sex. Och incels. Och de som har självsex.
    Har sett det tidigt på morgonen ibland vilket jag nog inte är ensam om.
  • Anonym (Kolla inte)
    Anonym (O) skrev 2025-11-11 19:20:18 följande:
    Haha ja. Fast då får dessa människor sin dos av gratis förfäran och borde egentligen vara glada?

Om man på riktigt mår illa när man klickat sig in på en tråd i sexforumet så får man skylla sig själv att man inte håller sig borta.
    Precis som att jag inte ville läsa trådar om missfall efter att jag precis varit med om det. Och gärna inte nu heller. Eget ansvar för vad man tål och inte för stunden.
    Tycker inte riktigt att familjeliv ska göra om hela sin design på sidan för att det ska passa några självplågare som inte har vett att hålla sig borta från sextrådarna fast de vill.

Fast jag tror att de här så kallade självplågarna mest vill bråka. De kastar in en brinnande pinne och rör runt lite i trådarna genom att gorma om hur snuskiga alla är som läser trådar om sex och samliv och hoppas att göra andra upprörda.
    Finns en galning här som gärna bråkar hela nätterna igenom om hur hemskt det är med sex. Och incels. Och de som har självsex.
    Dom som bråkar mest har troligen inte ens ett jobb att gå till. Klart dom vill att det ska hända något.
  • MiljaHikimaja
    Anonym (O) skrev 2025-11-11 19:20:18 följande:

Ja, där satte du nog pricken över i! Glad Tja, ett litet sinande forum har ju ingen påverkan på något eller någon annan än användarna, en del vill säkert bråka lite, en del kanske blir faktiskt upprörda. Men när man vill bestämma vilka som ska vara på forumet, vad som ska gälla och vilka åsikter som ska råda, kommer forumet att stagnera och till slut undergräver de plattformen de själva använder sig av. Nåja, inte så noga, mest en rolig kvarleva från förr med sådana här forum.
  • Anonym (Reni)
    Anonym (Kolla inte) skrev 2025-11-11 20:01:35 följande:
    Dom som bråkar mest har troligen inte ens ett jobb att gå till. Klart dom vill att det ska hända något.
    Till skillnad från alla svettiga källarrunkare som sitter här dygnet runt med sitt snusk då menar du? 😂

Så sent som i eftermiddags idag så var det nån störd skethög som lagt ut nakenbild på sig själv där han blottade sitt kön i en tråd som inte ens låg i sexforumet.
    En blottare som alltså lurade kvinnliga medlemmar till att ofrivilligt se hans fula korv i en tråd som utgav sig för att vara nåt helt annat. Tycker du att det ska gå till på det viset? Att sjuka typer som han ska kunna ofreda kvinnor sexuellt här, på ett familjeforum av alla ställen? Där det är meningen att man ska kunna känna sig trygg och fredad från sånt, särskilt som kvinna. 

Och du kan lita på att samma knäppskalle redan härjat runt i sexforumen många gånger om förut. Det är såna vidriga typer som saknar ett liv, inte vi som reagerar på deras sjuka beteenden.
  • Anonym (Reni)
    Anonym (Pervofjollor begone) skrev 2025-11-11 11:37:40 följande:
    Nej, det är pervogrisar utan moral som inte borde komma hit för detta är inte ett sådant forum, vilket de flesta människor med normal intelligens redan förstått.
    Får hålla med om detta, även om jag inte vill uttrycka mig i riktigt samma häftiga ordalag. Det finns kusliga män här på forumet som inte borde vara här alls. Vissa av dem får man riktigt iskalla vibes från, tänk Elliot Rodger typ. Tickande bomber som man bara väntar på att de ska brisera. som blottar sig, hotar kvinnor på forumet (varit med om detta själv) Och öser ur sig en massa kvinnoförakt.

Nån trygghet i detta forum känner jag då sannerligen inte längre, allra minst i sextrådarna. 
  • Anonym (Boho)

Det svåra tycks vara att hålla en hyfsad ton i trådarna.

Upplever man ett ämne som trams är det ju kanske inte helt nödvändigt att kasta sig in och försöka rätta med pekpinnar och tillmälen. Det någon ser som oförargligt kan någon annan tycka är tabu.

Kan tycka det är charmen med ett forum att det finns utrymme för mycket, så länge det hålls inom rimliga gränser. Obscena och kränkande trådar gör ingen glad, dessa ska admin kunna radera lite mer omgående vid ev anmälningar. 

Svar på tråden Borde sexforumet stängas?