• Anonym (Aldrig älskarinna)

Ljuger han om skilsmässa?

Jag har börjat dejta en kille. Kollade upp honom på Ratsit och liknande sajter och fick reda på att han är gift. Konfronterade honom, och han sa att han ligger i skilsmässa "som kan ta flera månader.

Två saker utöver det:
    Vi har visserligen bara varit på två dejter, men båda under dagtid. Han har flexibla jobbtider. Nu när han ville boka en tredje dejt ville han att även den skulle vara under lunchen.

Numret jag har till honom är inte det nummer som står på officiella sidor. Vet inte om det är vanligt att ge ut annat nummer än sitt vanliga när man är på dejtingsajter, vilket är var vi träffades. Kan förstås också vara hans privata, och det andra jobbnummer, men ändå.

Jag kommer inte att ha sex eller släppa mitt hjärta förrän skilsmässan är färdig, om det nu över huvud taget är så att en skilsmässoansökan är inlämnad, men vill ogärna spilla tid om han nu är ute efter att bedra sin fru.

De bor ihop, vilket i sig inte är konstigt, och jag förstår att han kan vilja dölja att han dejtar... Men jag tycker det är svårt att veta hur jag bör tänka om detta? Några råd?

• Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?
  • Ezmeraldah
    Anonym skrev 2025-12-18 05:37:48 följande:
    Och ibland ser man grisar flyga.
    Ja, precis. Det händer ju ofta faktiskt! (Nu kommer nån påpeka att grisar minsann kan flyga med SAS!) 
    Ezmeraldah skrev 2025-12-18 04:21:37 följande:
    Och fortfarande aktiv på dejtingsajten? Finns hans fru på sociala medier och står hon som gift där? 

Nu kommer nån att påpeka att han mycket väl kan lämna familjen lagom till julklappsutdelningen och boka flyttfirma till nyårsnatten och att det faktiskt kan vara sant att han ska skilja sig i december, så det så! Och så kanske det är. Men rent krasst låter det som om han har ljugit.
    Ja, han är aktiv på sajten. Hittade varken honom eller hans fru på sociala medier.

Spelar ingen direkt roll då han helt enkelt har ljugit om han står kvar som gift och skriven med frugan på Ratsit när vi går in i Januari. Jag kan kolla då.
  • Anonym (m)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-18 22:36:54 följande:
    Ja, han är aktiv på sajten. Hittade varken honom eller hans fru på sociala medier.

Spelar ingen direkt roll då han helt enkelt har ljugit om han står kvar som gift och skriven med frugan på Ratsit när vi går in i Januari. Jag kan kolla då.
    Men det kan väl halka efter lite där? Alltså om han tex flyttar ut och skiljer sig 31 december så dröjer det en tid innan det syns på ratsit

Han skrev igen, jag svarade att jag inte är intresserad då han fortfarande är gift. "Ja, det tar lång tid att skiljas"... 🤪

Tycker inte att jag behöver följa upp saken mer eftersom att han tydligt nu visat att han bara snackar.

Den andre mannen, han jag verkligen gillade och som bröt med mig, har däremot hört av sig igen. Vet inte om jag vill träffa honom nu ändå, ganska självklart har han gått vidare med någon annan med vilken det inte funkade. Så då duger jag (ett tag).

Dejting i Sverige 2025 suger.

• Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-30 14:42:32 följande:

Han skrev igen, jag svarade att jag inte är intresserad då han fortfarande är gift. "Ja, det tar lång tid att skiljas"... 🤪

Tycker inte att jag behöver följa upp saken mer eftersom att han tydligt nu visat att han bara snackar.

Den andre mannen, han jag verkligen gillade och som bröt med mig, har däremot hört av sig igen. Vet inte om jag vill träffa honom nu ändå, ganska självklart har han gått vidare med någon annan med vilken det inte funkade. Så då duger jag (ett tag).

Börja dejta mer jämlika män istället för män som ser kvinnir som prostituerade. Ta initiativ själv och styr handlingen istället för att sitta passivt och vänta på uppvaktning. "Dejting i Sveriga 2025" går inte ut på att kvinnor ska vara passiva och låta sig bjudas på allt. Den typen av män beter sig ofta dåligt. Du verkar ju liksom vilja ha en modern, jämlik man för övrigt. Men det funkar inte så. Den typen av man dumpar inte sina barns mamma hursomhelst för att försörja nån enssmstående morsa och hennes ungar. Du kan inte plocka russinen ur kakan. Du hänger inte med, ändra ditt eget synsätt istället för att skylla på andra.
    Ezmeraldah skrev 2025-12-30 15:56:18 följande:
    Börja dejta mer jämlika män istället för män som ser kvinnir som prostituerade. Ta initiativ själv och styr handlingen istället för att sitta passivt och vänta på uppvaktning. "Dejting i Sveriga 2025" går inte ut på att kvinnor ska vara passiva och låta sig bjudas på allt. Den typen av män beter sig ofta dåligt. Du verkar ju liksom vilja ha en modern, jämlik man för övrigt. Men det funkar inte så. Den typen av man dumpar inte sina barns mamma hursomhelst för att försörja nån enssmstående morsa och hennes ungar. Du kan inte plocka russinen ur kakan. Du hänger inte med, ändra ditt eget synsätt istället för att skylla på andra.
    Tror att du ändå missförstår en hel del. Det är inte som att jag inte tar några som helst initiativ. Däremot har jag för länge sedan tröttnat på män vilka förväntar sig bli burna på händerna och ser sig som guds gåva till kvinnan. Han får bjuda, annars stannar jag hemma. Det är alltså inga tomma ord, jag förblir då hellre singel. Vilket också är vad jag nu kommit fram till att jag ska vara.

Bättre att lägga både pengarna OCH tiden på mig själv.
  • Anonym (m)

Behöver kanske inte vara fel att ge det ett försök. Hur väl kände han dig egentligen. Hur ska man då veta vem man ska välja så tidigt tänker jag? Inte konstigt om han gör ett misstag och först valde fel kvinna
    Anonym (m) skrev 2025-12-30 21:04:33 följande:
    Behöver kanske inte vara fel att ge det ett försök. Hur väl kände han dig egentligen. Hur ska man då veta vem man ska välja så tidigt tänker jag? Inte konstigt om han gör ett misstag och först valde fel kvinna
    Kanske. Jag får se. Är fortfarande ledsen över att han "dumpade" mig, men kanske säger det och ber honom ge mig lite tid.
  • Anonym (Röd flagg)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-04 10:48:43 följande:
    Det vet jag inte, men han står som gift med en kvinna som han från 7 år tillbaka står som skriven på samma adress med.

Möjligen om han var gift minst 6 år med någon annan, som han skilde sig från 2024, och ändå levde med denna kvinna... men det verkar väldigt långsökt.
    Om skilsmässan har gått igenom men han fortfarande bor kvar så är det, för mig, en enorm röd flagg. 
    När jag och mina barns far valde att skilja oss så flyttade vi isär redan under prövotiden, vi ville ju skiljas. 

Varför bor han kvar? För dålig ekonomi så han inte får hyra själv? Har hon för dålig ekonomi så han bor kvar av den anledningen? 

Är han oförmögen att ta tag i det innan han hittar någon annan som kan ta hand om honom? 
    Har de egentligen bestämt sig för att hålla ihop trots skilsmässan, men han söker ändå på sidan av? 

Om han nu är skild, varför säger han det tar tid innan det går igenom? 
    Många företag osv gör en uppdatering varje nytt år och får de nya uppgifterna, vissa får man själv ändra hos men det brukar gälla adresser, skild etc har ju sällan betydelse för företag. 

Nej, för många konstigheter, särskilt att han vill in i ditt hus, STOR röd flagg, vad ska han dit och göra? Försöka få sex? 

Det spelar ingen större roll att du har sagt att det  kommer att dröja, många män tror att om de bara får chansen att börja tafsa så kommer kvinnan inte att säga nej. 

Jag var på dejt med en man som blev skitsur när jag inte ville ha sex. Jag hade sagt att det kommer mycket senare, det enda han hade fokuserat på dock var att jag, i samma veva, hade sagt att jag gillar sex. 
    Det blev inte fler dejter efter det, en sån man betackar jag mig för. 
  • Anonym (Röd flagg)

Ops, gjorde något jag kan bli irriterad på när andra gör lika: jag läste inte alla TD inlägg. 

Sorry, jag önskar TS lycka till! 

• nihka
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-30 21:34:17 följande:
    Kanske. Jag får se. Är fortfarande ledsen över att han "dumpade" mig, men kanske säger det och ber honom ge mig lite tid.
    Han gick på vad som fanns för tillfället men insåg snabbt att han inte ville gå vidare. Låter sunt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-30 21:34:17 följande:
     Vad ungefär skrev han (killen som "dumpade" dig) när han hörde av sig? Försökte han be om ursäkt och förklara att han valt fel ? Eller var det mer allmänt "Tja lust att ses?" typ? 
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-30 16:30:49 följande:
    Han får bjuda, annars stannar jag hemma. Det är alltså inga tomma ord, jag förblir då hellre singel. Vilket också är vad jag nu kommit fram till att jag ska vara.
    Varför är det viktigt för dig att mannen ska bjuda på allt när ni dejtar? 
    nihka skrev 2025-12-31 14:25:32 följande:
    Han gick på vad som fanns för tillfället men insåg snabbt att han inte ville gå vidare. Låter sunt.
    Ja, vilket han också sa när jag frågade igår. Samtidigt tycker inte jag att det som skaver är vem han valde utan snarare att han valde bort mig.
    Ezmeraldah skrev 2026-01-01 14:45:52 följande:
     Vad ungefär skrev han (killen som "dumpade" dig) när han hörde av sig? Försökte han be om ursäkt och förklara att han valt fel ? Eller var det mer allmänt "Tja lust att ses?" typ? 
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-30 16:30:49 följande:
    Han får bjuda, annars stannar jag hemma. Det är alltså inga tomma ord, jag förblir då hellre singel. Vilket också är vad jag nu kommit fram till att jag ska vara.
    Varför är det viktigt för dig att mannen ska bjuda på allt när ni dejtar? 

Han skrev att han ångrat sig, att han gjort ett misstag när han beslutade att inte träffa mig mer, och att han känt starkt för mig men att det var vissa saker som skrämde honom pga att han kände att han kunde falla för snabbt för mig. 

Vi pratade i telefon om det igår. Han sa att han fått för sig att jag har vissa egenskaper (som jag inte alls har) och att dessa egenskaper inte skulle fungera med honom.

Om det nu ändå är sant det han säger, så ser jag det som ett problem att han hellre backar ur än helt enkelt frågar rakt ut hur jag fungerar. Låter samtidigt snarare som undanflykter än som sanningen.

Jag vet bättre hur jag ska göra när jag inte längre är ledsen för det här. Just nu vill jag inte dejta någon alls, så han får höra av sig om någon månad istället.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2026-01-01 14:55:42 följande:
    Ja, vilket han också sa när jag frågade igår. Samtidigt tycker inte jag att det som skaver är vem han valde utan snarare att han valde bort mig.
     Vad ungefär skrev han (killen som "dumpade" dig) när han hörde av sig? Försökte han be om ursäkt och förklara att han valt fel ? Eller var det mer allmänt "Tja lust att ses?" typ? Varför är det viktigt för dig att mannen ska bjuda på allt när ni dejtar? 

Han skrev att han ångrat sig, att han gjort ett misstag när han beslutade att inte träffa mig mer, och att han känt starkt för mig men att det var vissa saker som skrämde honom pga att han kände att han kunde falla för snabbt för mig. 

Vi pratade i telefon om det igår. Han sa att han fått för sig att jag har vissa egenskaper (som jag inte alls har) och att dessa egenskaper inte skulle fungera med honom.

Om det nu ändå är sant det han säger, så ser jag det som ett problem att han hellre backar ur än helt enkelt frågar rakt ut hur jag fungerar. Låter samtidigt snarare som undanflykter än som sanningen.

Jag vet bättre hur jag ska göra när jag inte längre är ledsen för det här. Just nu vill jag inte dejta någon alls, så han får höra av sig om någon månad istället.
    Det där är ju helt uppenbart bortförklaringar. Han valde nån annan men det sket sig med henne. Du är andrahandsvalet. Skit i honom. 
  • Ezmeraldah

Jag hade avslöjat den här mannen så att han inte kan fortsätta lura kvinnor på dejtingsajten och bedra sin fru.
  • Anonym (m)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2026-01-01 14:55:42 följande:
     Vad ungefär skrev han (killen som "dumpade" dig) när han hörde av sig? Försökte han be om ursäkt och förklara att han valt fel ? Eller var det mer allmänt "Tja lust att ses?" typ? Varför är det viktigt för dig att mannen ska bjuda på allt när ni dejtar? 

Sa han varför han inte får för sig det längre? Varför har det ändrats sen han träffade dig senast?
    Anonym (m) skrev 2026-01-01 15:13:24 följande:
    Sa han varför han inte får för sig det längre? Varför har det ändrats sen han träffade dig senast?
    Han sa att han ville träffas trots de här inbillade egenskaperna.

Men jag skiter som sagt i alltihop nu. Dejta tar för mycket av min energi, har annat att göra.
Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?