• Anonym (Aldrig älskarinna)

Ljuger han om skilsmässa?

Jag har börjat dejta en kille. Kollade upp honom på Ratsit och liknande sajter och fick reda på att han är gift. Konfronterade honom, och han sa att han ligger i skilsmässa "som kan ta flera månader.

Två saker utöver det:
    Vi har visserligen bara varit på två dejter, men båda under dagtid. Han har flexibla jobbtider. Nu när han ville boka en tredje dejt ville han att även den skulle vara under lunchen.

Numret jag har till honom är inte det nummer som står på officiella sidor. Vet inte om det är vanligt att ge ut annat nummer än sitt vanliga när man är på dejtingsajter, vilket är var vi träffades. Kan förstås också vara hans privata, och det andra jobbnummer, men ändå.

Jag kommer inte att ha sex eller släppa mitt hjärta förrän skilsmässan är färdig, om det nu över huvud taget är så att en skilsmässoansökan är inlämnad, men vill ogärna spilla tid om han nu är ute efter att bedra sin fru.

De bor ihop, vilket i sig inte är konstigt, och jag förstår att han kan vilja dölja att han dejtar... Men jag tycker det är svårt att veta hur jag bör tänka om detta? Några råd?

• Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?
    Ezmeraldah skrev 2025-12-16 12:30:45 följande:
    Och fortfarande gift alltså? 
    Det vet jag inte, men utgår ifrån det.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-16 13:07:46 följande:
    Det vet jag inte, men utgår ifrån det.
    Men på t ex Ratsit så står ju civilstånd klart och tydligt, så det borde du ju veta?
  • Anonym (hej)

Alltså, TS har ju släppt den här mannen, då kanske vi andra också kan göra det Oskyldig

• Anonym (m)
    Anonym (hej) skrev 2025-12-16 16:17:19 följande:

Alltså, TS har ju släppt den här mannen, då kanske vi andra också kan göra det Oskyldig

Du gör ju som du vill, men varför måste även andra släppa det? Kan fortfarande vara en intressant diskussion även om TS bestämt sig för att inte gå vidare med honom. Hon kan uppdatera tråden om hon vill fortsätta ha koll och se hur det blev.
  • Ezmeraldah
    Anonym (hej) skrev 2025-12-16 16:17:19 följande:

Jag vill gärna veta om han ljög eller inte. Det är intressant i studiesyfte, tycker jag. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (m) skrev 2025-12-16 17:12:38 följande:
    Du gör ju som du vill, men varför måste även andra släppa det? Kan fortfarande vara en intressant diskussion även om TS bestämt sig för att inte gå vidare med honom. Hon kan uppdatera tråden om hon vill fortsätta ha koll och se hur det blev.
    Precis. Det är ju inte direkt så att nån här tvingar TS att ta reda på nåt om mannen. Men frågan är ju fri. Och uppenbarligen skriver hon ju i tråden fortfarande. 
    Anonym (Karin) skrev 2025-12-16 13:09:37 följande:
    Men på t ex Ratsit så står ju civilstånd klart och tydligt, så det borde du ju veta?
    Han står som gift på Ratsit.
  • Anonym (O2)

Jag vet inte vad han ser, jag ser redan här att jag inte hade varit intresserad. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-17 20:52:40 följande:
    Han står som gift på Ratsit.
    Och fortfarande aktiv på dejtingsajten? Finns hans fru på sociala medier och står hon som gift där? 

Nu kommer nån att påpeka att han mycket väl kan lämna familjen lagom till julklappsutdelningen och boka flyttfirma till nyårsnatten och att det faktiskt kan vara sant att han ska skilja sig i december, så det så! Och så kanske det är. Men rent krasst låter det som om han har ljugit.
  • Anonym
    Ezmeraldah skrev 2025-12-18 04:21:37 följande:
    Och fortfarande aktiv på dejtingsajten? Finns hans fru på sociala medier och står hon som gift där? 

Nu kommer nån att påpeka att han mycket väl kan lämna familjen lagom till julklappsutdelningen och boka flyttfirma till nyårsnatten och att det faktiskt kan vara sant att han ska skilja sig i december, så det så! Och så kanske det är. Men rent krasst låter det som om han har ljugit.
    Och ibland ser man grisar flyga.
  • Ezmeraldah
    Anonym skrev 2025-12-18 05:37:48 följande:
    Och ibland ser man grisar flyga.
    Ja, precis. Det händer ju ofta faktiskt! (Nu kommer nån påpeka att grisar minsann kan flyga med SAS!) 
    Ezmeraldah skrev 2025-12-18 04:21:37 följande:

Ja, han är aktiv på sajten. Hittade varken honom eller hans fru på sociala medier.

Spelar ingen direkt roll då han helt enkelt har ljugit om han står kvar som gift och skriven med frugan på Ratsit när vi går in i Januari. Jag kan kolla då.
  • Anonym (m)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-12-18 22:36:54 följande:
    Ja, han är aktiv på sajten. Hittade varken honom eller hans fru på sociala medier.

Spelar ingen direkt roll då han helt enkelt har ljugit om han står kvar som gift och skriven med frugan på Ratsit när vi går in i Januari. Jag kan kolla då.
    Men det kan väl halka efter lite där? Alltså om han tex flyttar ut och skiljer sig 31 december så dröjer det en tid innan det syns på ratsit
Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?